مشکلات اینترنت ۲۵ روستا رفع می‌شود

مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات با اعلام رفع شدن مشکل پوشش اینترنت دانش‌آموزان روستای بلوکات، از عزم وزارت ارتباطات برای حل مشکل ۲۵ روستای جدید خبر داد.

موبنا – وزیر ارتباطات دو روز قبل پس از انتشار عکسی از وضعیت نامناسب پوشش اینترنت در روستای بلوکات (استان گیلان)، به مسئولان ذیربط، دستور داد به‌سرعت این مشکل را حل کنند و تا حل نشدن این مسئله مسئولان حق ندارند به محل زندگی خود برگردند.

پس از این ماجرا بود که تعداد زیادی از روستاییان در توییتر از وزیر ارتباطات خواستند مشکل روستای آن‌ها را حل کند. اکنون تیم توسعه ارتباطات روستایی در حال برنامه‌ریزی برای حل کردن مشکلات ۲۵ روستایی هستند که در فضای توییتر به آن اشاره شده است.

زیرساخت در روستا مهیا بود

«مهرداد ترابیان» در گفت و گو با ایرنا ابتدا درباره مشکلاتی که در روستای بلوکات وجود داشت، صحبت کرد. روستایی که شواهد نشان می‌داد دانش‌آموزانش برای اتصال به اینترنت باید لب جاده بنشینند و کلاس درس را آن‌جا برگزار کنند.

مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات درباره ساز و کاری که برای رفع مشکل این روستا انجام شد، گفت: روستاهایی که هنوز ارتباطات در آن‌جا برقرار نشده است، دو دسته هستند. در برخی از روستاها به دلایل متفاوت، امکاناتی که منجر به اتصال سرویس شود، وجود ندارد. در برخی دیگر، سرویس وجود دارد اما کیفیت سرویس در استفاده از آن مورد قبول نیست، در اغلب این روستاها می‌توان با بهینه‌سازی سایت، مشکل را رفع کرد، البته اگر سرقت یا خرابی باتری رخ نداده باشد.

وی درباره مشکلی که اتصال اینترنت در روستای بلوکات را با مشکل رو به رو کرد، افزود: مدرسه موردنظر به شبکه ملی متصل شده بود و مشکل ارتباطی زیادی در مدرسه وجود نداشت. سایت ارتباطی در این روستا قبلاً احداث شده بود و تنها قسمت‌هایی از روستا مشکل ارتباط اینترنت همراه داشتند.

همان روز مشکل را حل کردیم

وزیر ارتباطات پس از اطلاع از مشکلی که وجود داشت، دستور داد مدیرکل ارتباطات استان به منطقه بروند و مشکل را حل کنند. در فاصله سه روزی که از ماجرا گذشته است، وزیر ارتباطات به طور لحظه‌ای وضعیت اتصال روستا را با من چک می‌کرد. برای رفع کردن این مشکل هر دو اپراتور مسلط کشور بهینه‌سازی سایت‌های خود که در این روستا وجود داشت را آغاز کردند.

سایت ایرانسل در دید رادیویی خود مانع داشت، اما همراه اول با مشکلاتی از این دست رو به رو نبود. شرایط جغرافیایی این روستا نیز،  خاص است و پوشش پیچیده‌ای دارد. حدس من این بود که کار ایرانسل سخت‌تر باشد اما اکنون هر دو سایت در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برند.

مشکلات اینترنت ۲۵ روستا رفع می‌شود

ترابیان خاطرنشان کرد: همان روزی که عکس در فضای مجازی منتشر شد، مدیرکل استان گیلان به محل رفت. تیم ایرانسل و همراه اول نیز حضور پیدا کردند و تا ساعت ۷ شب پوشش نسل چهارم برای ۷۰ درصد روستا فراهم شد. اگر از قبل، آن‌جا سایت احداث نشده بود و زیرساخت مورد نیاز وجود نداشت، قطعاً برای اتصال به زمان سه ماهه نیاز داشتیم.

او درباره وضعیت کنونی روستا نیز گفت: پس از برقراری ۷۰ درصدی پوشش روستا، مدیرکل استان به ما اعلام کرد اگر به سایت روستا یک «سکتور» اضافه کنیم، می‌توانیم کیفیت را بالاتر ببریم دیروز این کار را انجام دادیم تیم بهینه‌سازی از صبح امروز کار خود را آغاز کرده تا وضعیت روستا را با سکتور جدید چک کنند تا کیفیت روستا به بهترین حالت برسد.

۲۵ روستای جدید

ترابیان اشاره کرد: بلافاصله پس انتشار آن توئیت، تعدادی از روستائیان از وزیر ارتباطات درخواست کردند، مشکل روستای آن‌ها را نیز حل کند. تعداد روستاهایی که از این طریق اعلام شد، ۲۵ روستا است که جزئیات آن‌ها را مشخص کرده و برای آغاز فعالیت، آن را به مدیران استانی ارسال کردیم.

امروز گزارش وضعیت این روستاها و زمانی که برای اتصال آن‌ها نیاز داریم را به وزیر ارتباطات اعلام خواهیم کرد. برخی از این روستاها نیاز به احداث سایت دارند.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا