اسکوتر بادی جدیدی که حالت بدن کاربر را می‌گیرد

این اسکوتر با وضعیت بدنی کاربر سازگار می‌شود و حتی می‌تواند به یک صندلی چرخ‌دار تبدیل شود و می‌توان آن را به وسایل حمل و نقل عمومی منتقل کرد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش آی ای، مهندسان دانشگاه توکیو، آژانس علم و فناوری ژاپن(JST) و شرکت “Mercari R4D” اسکوتر بادی جدیدی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند با گرفتن یک تصویر از حالتی که کاربر دوست دارد در آن حالت روی وسیله نقلیه سوار شود، خود را با آن حالت تطبیق دهد و به شکل متناسب با آن حالت درآید. حتی بهتر از این، این دستگاه بادی حتی می‌تواند به یک ویلچر کاربردی و راحت تبدیل شود.

این محصول جدید “پویمو”(poimo) نام دارد و سازندگان آن معتقدند که با قابلیت‌هایی که دارد، به زودی در جامعه فراگیر می‌شود. “پویمو” که ترکیبی از رباتیک نرم و تحرک است، یک روش حمل و نقل مطمئن و کاربردی را به مردم ارائه می‌دهد.

“پویمو” را می‌توان به راحتی باد کرد و سپس بادش را تخلیه کرد تا به راحتی حمل شود. در واقع می‌توان گفت که این وسیله، پل رابطی میان روش‌های مختلف حمل و نقل مانند مترو و اتوبوس است.

دلیل این امر این است که می‌توان با سوار شدن بر روی آن به ایستگاه مترو یا اتوبوس دلخواه رسید و سپس با تخلیه باد آن می‌توان آن را به راحتی به وسایل حمل و نقل عمومی منتقل کرد و سپس مجدداً آن را برای تکمیل باقی مانده مسیر که با وسایل نقلیه عمومی قابل دسترسی نیست، استفاده کرد.

گفتنی است که طراحان “پویمو” جزئیاتی درباره تعداد قطعات به کار رفته در آن ارائه نداده‌اند.

با این حال، نسخه قبلی معرفی شده در ماه مه، متشکل از پنج جز ثابت و قابل جدا شدن گزارش شد که شامل دو مجموعه چرخ، یک موتور الکتریکی، یک باتری و یک دسته فرمان با یک کنترل کننده بیسیم داخلی بود.

همچنین گزارش شده است که این اسکوتر از پلی اورتان ترموپلاستیک(TPU) ساخته شده و در مجموع حدود ۱۲ پوند(۵.۵ کیلوگرم) وزن دارد.

“ریوما نیاما” عضو تیم توسعه “پویمو” در دانشگاه توکیو گفت: ما معتقدیم که وسیله نقلیه بادی ما که متفاوت از سیستم‌های حمل و نقل موجود است، روابط جدیدی با مردم ایجاد می‌کند و برای شهر مفید خواهد بود.

همچنین گزارش شده است که سازندگان “پویمو” قصد دارند وزن آن را کاهش دهند، بنابراین ما می‌توانیم تصور کنیم که نسخه بعدی ممکن است کمی سبک‌تر هم باشد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا