بیشترین سهم بازار تجهیزات ۵G دنیا در اختیار هوآوی

چین در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بیشترین مشارکت را در فروش تجهیزات ۵G در سراسر دنیا را داشته است. در گزارشی که به تازگی توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint منتشر شده، به این موضوع اشاره دارد که ۷۲ درصد از درآمد ناشی از گوشی‌های هوشمند ۵G توسط شرکت‌های چینی کسب شده است. همچنین در این گزارش آمده که هواوی بخش اعظم این درآمدها را به خودش اختصاص داده است. می‌توان این‌طور تعبیر کرد که فشار ناشی از هواوی به رقبا و تمرکزش روی بازار چین باعث رسیدن به این آمار شده است.

مجله آنلاین موبنا – میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند در چین به صورت سال به سال ۱۲ درصد رشد داشته و این کشور توانسته است سهمی ۳۴ درصدی از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند را در ۳ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ به خودش اختصاص بدهد.

گزارش منتشر شده از سمت موسسه Counterpoint می‌گوید این موضوع ناشی از درگیری اقتصادهای بزرگ با تاثیرات شدید ناشی از کووید ۱۹ است؛ در حالی که چین در همین اوضاع مشغول بازیابی و احیای شرایط خود نیز بوده است.

در کل کشور چین با سرمایه‌گذاری غول‌های فناوری ارتباطی این کشور نظیر هواوی در فناوری ۵G و پشتیبانی دولتی پیشرفت چشمگیری در این صنعت داشته و یکی از پیشروترین‌ها در این حیطه است. شیوه اجرای این فناوری نیز یکی از نکات حساس آن است که فناوری ابداعی هواوی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین‌های موجود در بازار است.

هواوی بیشترین سهم‌اش از درآمد جهانی این حیطه تا به امروز را برای ۳ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ گزارش داشته است؛ عددی حدود ۲۰ درصد از بازار جهانی گوشی‌های موبایل.

گزارش Counterpoint می‌گوید «این اولین باری بود که هواوی توانست مهمترین رقیب کره‌ای خود را پشت سر بگذارد؛ هم از نظر تعداد گوشی‌هایی که روانه‌ی بازار کرد و هم از لحاظ میزان درآمدی که از فروش این گوشی‌ها به دست آورد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا