این قایق و حرکت عجیب آن روی آب! (+عکس)

نمونه اولیه «بابِل تاکسی» دو موتور با توان ۲۰ کیلو وات معادل ۲۷ اسب بخار را در خود جا داده است و نیروی مورد نیاز خود برای حرکت را از جریان الکتریسیته تامین می‌کند.

موبنا – بیرون آمدن قایق از سطح آب و حرکت آن روی دو پایه امکان کنترل آسان‌تر آن را فراهم می‌کند و همچنین تکان‌های داخل قایق کمتر کمتر می‌شود. در این زمینه یک طراحی فرانسوی به تازگی ارایه شده است که بر اساس آن یک سیستم هوشمند با قابلیت خودکار تثبیت روی آب برای قایق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بر فراز آب قایقرانی کنید.

این قایق و حرکت عجیب آن روی آب! (+عکس)

این محصول که قرار است این هفته در بزرگترین نمایشگاه قایق‌های جهان در شهر میامی آمریکا به نمایش درآید به همراه قایق مربوطه «سیبابِلز بابِل تاکسی» نامگذاری شده است که در اصل گنجایش ۵ نفر را دارد و بر این اساس اندازه آن را می‌توان مشابه اندازه یک اتومبیل خانوادگی تصور کرد. البته باید توجه داشته باشید که رانندگی با این خودروی خانوادگی روی آب اندکی متفاوت است و زمانی که پشت فرمان آن می‌نشینید، تصور می‌کنید که در یک اتومبیل شاسی بلند و بزرگ روی آب در حال حرکت هستید.

این قایق و حرکت عجیب آن روی آب! (+عکس)

نمونه اولیه «بابِل تاکسی» دو موتور با توان ۲۰ کیلو وات معادل ۲۷ اسب بخار را در خود جا داده است و نیروی مورد نیاز خود برای حرکت را از جریان الکتریسیته تامین می‌کند. زمانی که این قایق روی سطح آب حرکت می‌کند حداکثر سرعت خود را به ۱۳ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و البته، پایه‌های آن که برای حفظ تعادل روی آب ساخته شده‌اند به گونه‌ای عمل می‌کنند که به راحتی می‌توانند قایق و سرنشینان آن را خارج از سطح آب نگه دارند. هنگامی که قایق به همراه پایه‌ها بر فراز آب حرکت می‌کند این امکان را دارد تا حداکثر سرعت خود را به ۲۸ کیلومتر بر ساعت برساند و شرکت سازنده توضیح داده است در هنگام حرکت، فاصله این قایق با سطح آب به ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد.

این قایق و حرکت عجیب آن روی آب! (+عکس)

برای این قایق یک باتری با ظرفیت ۲۱.۵ کیلووات ساعت در نظر گرفته شده است و باتری مذکور به قدری توانایی دارد که پس از ۴ تا ۵ ساعت شارژ می‌تواند امکان حرکت تا بیش از ۲ ساعت معادل ۴۰ کیلومتر را فراهم کند. شرکت سازنده همچنین می‌گوید زمانی که این قایق روی سه پایه خود روی سطح آب به حرکت ادامه می‌دهد، انرژی کمتری مصرف می‌کند و حرکت آن آسان‌تر می‌شود.

البته باید توجه داشته باشید که این توانایی‌ها برای مدل اولیه قایق در نظر گرفته شده است و شرکت «سیبابِل» توضیح داده است که مدل نهایی آن می‌تواند با سرعت بالاتر حرکت کند و البته ظرفیت باتری آن هم افزایش میابد. قرار است باتری پرظرفیت‌تر مدل نهایی این قایق امکان حرکت در مسافت طولانی‌تر را نیز فراهم آورد و زمان لازم برای شارژ کامل باتری آن حدود ۳۵ دقیقه از باتری این مدل کوتاه تر خواهد بود.

این قایق و حرکت عجیب آن روی آب! (+عکس)

اگرچه شکل ظاهری قایق به گونه‌ای است که تصور می‌کنید روی سطح آب تعادل ندارد، ولی باید توجه داشته باشید که وقتی توی این قایق می‌نشینید و بر فراز سه پایه آن بر سطح آب حرکت می‌کنید تکان‌های کمتری را ناشی از حرکت موج احساس خواهید کرد. به جز این مسئله «بابِل تاکسی» به سیستم هوشمند ژیروسکوپ و حسگرهای ارتفاع‌سنج هم مجهز شده است تا به صورت لحظه به لحظه وضعیت خود را زیر نظر بگیرد. این حسگرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شیب قایق و زاویه آن با سطح آب را در هر لحظه محاسبه می‌کنند و این امکان را فراهم می‌آورند تا قایق به صورت خودکار همیشه موازی سطح آب حرکت کند. این قایق سیستم هوشمند خودکار تشخیص زاویه را دارا می‌باشد و به همین خاطر حرکت داخل آن با مشکل عدم ثبات مواجه نخواهید شد.

این طور که سایت‌های خبری اعلام کردند، قیمت این قایق کوچک ۲۰۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است و البته توجه داشته باشید هنوز مدل نهایی آن ساخته نشده است تا امکان خرید این خودروی آبی فراه مشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا