اقیانوس‌نوردی با لوکس‌ترین و هوشمندترین قایق جهان! (+عکس)

مهم‌ترین نکته‌ای که آدونیس را از قایق‌های لوکس مشابه مجزا می‌کند دستیار هوشمند آنجل است که در اصل شبیه به دستیار هوشمند صوتی الکسای آمازون عمل می‌کند و به صورت ویژه در تمام اتفاقات مختلف زندگی روزانه به کار گرفته می‌شود.

موبنا – صحرای نِوادا اگرچه یکی از خشک‌ترین نقاط زمین محسوب می‌شود، ولی هم اکنون می‌توانید در این نقطه از کره خاکی هوشمندترین قایق تفریحی جهان را بیابید. این قایق هوشمند و منحصر به فرد که تاکنون نمونه آن تولید نشده است برای نخستین بار در بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی جهان موسوم به CES 2019 به نمایش درآمد. این قایق بسیار لوکس و هوشمند «فوریون آدونیس» نامگذاری شده و قیمت آن ۵ میلیون دلار برآورد شده است و از نظر امکانات داخلی و فناوری‌های که در این محصول به کار گرفته شده است هیچ قایق تفریحی دیگری را نمی‌توان مشابه آن دانست. برای این قایق دستیار اختصاصی مبتنی بر سیستم هوش مصنوعی ساخته شده است که «آنجل» نام دارد. این دستیار هوشمند سیستم تشخیص چهره، کنترل صوتی، آیینه‌های هوشمند و نمایشگرهای لمسی در قسمت‌های مختلف را شامل می‌شود و امکانات آن به قدری پیشرفته است که از آن به عنوان لوکس‌ترین اقیانوس‌نورد جهان مجهز به بهترین و شخصی‌ترین امکانات یاد می‌کنند.

اقیانوس‌نوردی با لوکس‌ترین و هوشمندترین قایق جهان! (+عکس)

«آدونیس» با طولی معادل ۲۴ متر ساخته شده است که البته تجهیزات لوکس مربوط به زندگی در آن به صورت ویژه در دفتر مرکزی شرکت «فوریون» در هنگ‌کنگ ساخته شده است و تمام بخش‌های داخلی آن به سیستم هوشمند آنجل مجهز شده‌اند که البته شرکت سازنده می‌گوید این سیستم همچنان در حال توسعه است. قایق هوشمند آدونیس مدل اولیه این محصول محسوب می‌شود و بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که مدل نهایی آن پیشرفته‌تر و کامل‌تر باشد.

اقیانوس‌نوردی با لوکس‌ترین و هوشمندترین قایق جهان! (+عکس)

مهم‌ترین نکته‌ای که آدونیس را از قایق‌های لوکس مشابه مجزا می‌کند دستیار هوشمند آنجل است که در اصل شبیه به دستیار هوشمند صوتی الکسای آمازون عمل می‌کند و به صورت ویژه در تمام اتفاقات مختلف زندگی روزانه به کار گرفته می‌شود. این سیستم در اصل انواع مختلف قابلیت‌های هوشمند را به همراه اطلاعات کاربردی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و افراد به محض آنکه عبارت «سلام آنجل» را در هر نقطه از قایق به زبان بیاورند، سیستم مربوطه به صورت خودکار فعال می‌شود. در تمام نقاط این قایق اسپکیرهای هوشمند کار گذاشته شده‌اند و هر زمان که سرنشینان اراده کنند، می‌توانند به صورت صوتی با قایق ارتباط برقرار کنند تا او پاسخ مناسب را به سرعت ارایه دهد. آنجل از این طریق می‌تواند آخرین اخبار، به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در شبکه‌ اجتماعی، وضعیت آب و هوا یا دیگر اطلاعات مورد نیاز را ارایه دهد و همچنین این سیستم قادر است برای سرنشینان قایق موسیقی مورد علاقه آنها را پخش کند، در هر اتاق به صورت مجزا موسیقی جداگانه را اجرا کند، سفارش غذای هر یک از سرنشینان را به صورت جداگانه دریافت کند، و دیگر خواسته‌های افراد را در اختیار آنها بگذارد.

اقیانوس‌نوردی با لوکس‌ترین و هوشمندترین قایق جهان! (+عکس)

آنجل به جز ارایه خدمات صوتی قابلیت‌های دیگر را هم شامل می‌شود و همچنین از طریق آیینه‌های هوشمندی که در اتاق‌های این قایق کار گذاشته شده است می‌توان به آن دسترسی داشت. در نگاه اول تصور می‌کنید که این آیینه‌ها عادی هستند و با آیینه‌های معمول و همیشگی تفاوتی ندارند. ولی به محض آنکه آینه را لمس می‌کنید یک نمایشگر هوشمند و تعاملی در اختیار دارید که به دستیار هوشمند آنجل مجه زشده است. این آیینه در قالب یک نمایشگر لمسی عمل می‌کند و قادر است تمامی اطلاعات مورد نیاز شما از جمله اخبار، جست‌وجوهای اینترنتی، اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی قایق، نقشه مسیر، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی را در اختیار شما قرار دهد. رایانه‌های لوحی کوچکتر از آیینه مجهز به نمایشگر لمسی که در نقاط دیگر اتاق‌ها کار گذاشته شده‌اند هم دستیار هوشمند آنجل را شامل می‌شوند و این اطمینان را به شما می‌دهند که در هر نقطه‌ای که باشید، به راحتی بتوانید بهترین امکانات را در اختیار بگیرید.

اقیانوس‌نوردی با لوکس‌ترین و هوشمندترین قایق جهان! (+عکس)

آنجل فراتر از یک سیستم تعاملی است و برای آن قابلیت تشخیص چهره هم ارایه شده است تا از این طریق بتواند از رفتارهای اختصاصی هر یک از افراد بیاموزد و به صورت خودکار شرایط را برحسب سلیقه و خواسته هر فرد تطبیق دهد. بر این اساس زمانی که سیستم هوشمند آنجل تشخیص می‌دهد که شما وارد اتاق شده‌اید، دمای هوا را مطابق میل شما عوض می‌کند،‌ پرده‌های اطراف را باز یا بسته می‌کند، موسیقی دلخواه شما را پخش می‌کند و تلویزیون را با برنامه‌های مورد علاقه شما روشن می‌کند. البته آنجل می‌تواند این قابلیت‌ها و خدمات را خارج از کابین‌های مسافران ارایه دهد و بنابراین در سالن ورزشی، رستوران، و ایستگاه‌هایی که قایق در کنار خشکی توقف می‌کند هم می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند شوید. این سیستم هوشمند همچنین قادر است پیش از آنکه به خشکی برسید هتل یا رستوران مورد نظر را برای شما رزرو کند، نقشه دسترسی به تفریحگاه‌های محلی را در اختیار شما قرار دهد، و حتی خارج از قایق هم به کمک رایانه لوحی ویژه در کنار شما باشد. به منظور فعال کردن سیستم تشخیص چهره آنجل تنها کافی است در مقابل آیینه هوشمند بایستید تا او به صورت خودکار دست به کار شود و شما را به درستی شناسایی کند. این سیستم همچنین می‌تواند اطلاعات مربوط به سلامت شما از جمله ضربان قلب،‌ وزن، قد و … را هم محاسبه کند.

آنجل همچنین وظیفه برقراری امنیت در قایق هوشمند را هم برعهده دارد و به همین خاطر به صورت لحظه به لحظه با تمام دوربین‌هایی که روی عرشه نصب شده‌اند در تماس است. این قایق همچنین به یک پهپاد با دوربین ۳۶۰ درجه مجهز شده است که کنترل آن را هم آنجل برعهده دارد و از این طریق اطراف قایق را به صورت شبانه‌روزی زیر نظر می‌گیرد تا هرگونه تهدید یا خطر احتمالی از قبل پیش‌بینی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا