پیشرفته‌ترین فناوری لباس‌های ضد آب قابل تنفس معرفی شد

یکی از محصولات مدرنی که در نمایشگاه CES معرفی شد از جانب یکی از تولیدکنندگان بزرگ پوشاک ورزشی دنیا و یک نوع جدید از پارچه ضد آب با قابلیت بیشترین تنفس ممکن و راحتی مطلوب است.

موبنا – لباس‌های ضدآفتاب به رغم اینکه از ما در برابر آب و هوای بد محافظت می‌کنند، بسیار حجیم و اذیت کننده هستند. این مشکلی است که برند “نورث فیس”(North Face) به خوبی به آن آگاه است و با پارچه جدیدی موسوم به “فیوچرلایت”(Futurelight) در نمایشگاه فناوری CES حاضر شده است که معتقد است این معضل را حل می‌کند.

“فیوچرلایت” پارچه‌ای است که شرکت “نورث فیس” آن را پیشرفته‌ترین فناوری لباس‌های ضد آب قابل تنفس نامیده است.

با توجه به گفته‌های شرکت سازنده، این پارچه راحت‌ترین پارچه ضد آب است و به لطف طراحی مدرن آن، هوا به راحتی می‌تواند از میان این پارچه عبور کند و تهویه‌ ای بهتر از همیشه به ارمغان بیاورد.

مواد “فیوچرلایت” که گفته می‌شود بسیار سبک وزن نیز است، با در نظر گرفتن مقاومت توسعه یافته‌اند و ساختار شکننده‌ای ندارند.

این پارچه نه تنها در یک کارخانه که نیروی خود را از تابش خورشید تامین می‌کند، تولید می‌شود، بلکه همه مواد آن از مواد بازیافتی و از طریق فرآیندی که مصرف مواد شیمیایی را کاهش می‌دهد، تولید می‌شود.

“فیوچرلایت” در مدل‌های ۲۰۱۹ کت‌ها، دستکش‌ها و چادرهای مسافرتی استفاده خواهد شد و انتظار می‌رود محصولات بیشتری به این فهرست بپیوندند.

پیشرفته‌ترین فناوری لباس‌های ضد آب قابل تنفس معرفی شد

“اسکات ملین” مدیر ورزش‌های کوهنوردی “نورث فیس” گفت که لباس‌های ضد آب در حال حاضر ناراحت، دارای جنس خشن و غیرقابل انعطاف هستند، اما “فیوچرلایت” این‌گونه نیست.

وی افزود: یک تی‌شرت، ژاکت یا شلوار ضد آب را تصور کنید که علاوه بر راحتی، مطابق با مد روز است. امروز ما با کت، چادر مسافرتی و دستکش شروع می‌کنیم، اما قطعا در محصولات دیگر نیز از این پارچه استفاده خواهیم کرد.

برند “نورث فیس” طی همکاری با تیم طراحی شرکت بی‌.ام‌.و موسوم به “دیزاین‌ورکز”(Designworks)، امکان یک تجربه واقعیت مجازی را برای شرکت کنندگان در نمایشگاه CES ۲۰۱۹ فراهم کرده است تا چگونگی تحقق این تکنولوژی را به چشم ببینند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا