گجتی که اندازه عضله بدنسازان را محاسبه می‌کند (+عکس)

بسته به اینکه کمربند هوشمند زلفلکس در کدام نقطه از بدن ورزشکار بسته شده است،‌ نمایشگر ال‌سی‌دی آن می‌تواند به صورت الکترونیکی بچرخد تا فرد حین انجام فعالیت‌های ورزشی به صورت لحظه به لحظه بتواند وضعیت عضله خود را زیر نظر بگیرد.

موبنا – همان طور که از نام «بدنسازی» مشخص است، این ورزش به منظور تقویت عضلات و شکل‌دهی به آنها انجام می‌شود تا فرد علاوه بر سلامت جسمانی، اندام زیباتر و بهتری داشته باشد. اگرچه تاکنون روش‌های مختلف برای محاسبه تغییرات فیزیکی و اندامی در بدنسازان ارایه شده است، ولی ابزار جدید «زلفلکس» به گونه‌ای طراحی شده است که با تمام نمونه‌های قبلی متفاوت است و کاربران را ترغیب می‌کند تا بتوانند در هر لحظه که تمایل دارند،‌ اندازه دقیق عضلات خود را در اختیار داشته باشند و حتی حین انجام ورزش هم بتوانند از اندازه آنها باخبر شوند.

این دستگاه کوچک و کاربردی که در استارت‌آپ «ویژوال گینز» واقع در شهر تگزاس آمریکا ساخته شده است شکل ظاهری شبیه به یک کمربند دارد که فرد می‌تواند آن را دور بازو،‌ گردن، ساعد، ران و دیگر عضلات بدن خود ببندد. زمانی که شخص در حال وزنه زدن است، حسگر هوشمند داخل این کمربند که به صورت ضدآب ساخته شده است به صورت مستمر اندازه عضله مربوطه را محاسبه می‌کند و تمام تغییراتی که در بافت ماهیچه‌ای او لحاظ می‌شود را به صورت کاملا دقیق ثبت می‌کند. کاربر این امکان را در اختیار دارد تا اندازه‌ها بر حسب علاقه او با واحد اندازه‌گیری سانتی‌متر یا اینچ بررسی شوند و زمانی که داده‌ها جمع‌آوری شد، روی نمایشگری که به کمربند متصل شده است به نمایش درمی‌آید و سپس این گجت کوچک می‌تواند از طریق فناوری ارتباطی بلوتوث آن را به اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند اندرویدی یا آیفون نصب شده است، انتقال دهد.

گجتی که اندازه عضله بدنسازان را محاسبه می‌کند (+عکس)

بسته به اینکه کمربند هوشمند زلفلکس در کدام نقطه از بدن ورزشکار بسته شده است،‌ نمایشگر ال‌سی‌دی آن می‌تواند به صورت الکترونیکی بچرخد تا فرد حین انجام فعالیت‌های ورزشی به صورت لحظه به لحظه بتواند وضعیت عضله خود را زیر نظر بگیرد. با توجه به اینکه بدنسازان معمولا در مقابل آیینه حرکات ورزشی خود را انجام می‌دهند این کمربند می‌توانند اطلاعات خود را به صورت معکوس در نمایشگر منتشر کند. بنابراین ورزشکار می‌تواند حین مشاهده در آیینه نیز به صورت لحظه به لحظه به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد و حرکاتی خود را به درستی انجام دهد.

گجتی که اندازه عضله بدنسازان را محاسبه می‌کند (+عکس)

در این میان‌ اپلیکیشنی که برای این دستگاه ساخته شده است نه تنها به کاربر امکان می‌دهد وضعیت بدن خود و تغییرات آن را در طول زمان مشاهده کند، بلکه اندازه متناسب عضله مربوطه را هم در اختیار آنها می‌گذارد و نشان می‌دهد که با برنامه ورزشی کنونی چقدر طول می‌کشد تا عضله یاد شده با قطر مورد نظر ساخته شود. زمانی که فرد حین انجام فعالیت‌های ورزشی روزانه به اندازه مورد نظر عضله برسد این اپلیکیشن به صورت خودکار به او پیام می‌دهد و او را مطلع می‌کند. علاوه بر این، اپلیکیشن به گونه‌ای ساخته شده است که اگر ورزشکار به صورت همزمان چند کمربند هوشمند را دور عضلات مختلف خود نصب کرده باشد، به صورت همزمان اندازه همه آنها را محاسبه می‌کند.

لازم به ذکر است این دستگاه برای افرادی ساخته شده است که هم اکنون عضلات آنها تا اندازه‌ای شکل گرفته است و در حال کار کردن برای افزایش حجم عضله هستند. شرکت سازنده اعلام کرده است افرادی که تمایل به استفاده از  زلفلکس دارند حداقل دور بازوی آنها می‌بایست ۱۲ اینچ معادل ۳۰.۵ سانتی‌متر باشد و حداکثر دور بازوی آنها نباید از ۲۵ اینچ معادل ۶۳.۵ سانتی‌متر بیشتر شود.

اگر شما هم جزء آن دسته از ورزشکارانی هستید که تمایل به خرید و استفاده از این محصول دارید می‌بایست بدانید که استارت‌آپ آمریکایی آن را ۱۳۵ دلار قیمتگذاری کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا