این روبات هوشمند جای خالی صاحب حیوان خانگی را پر می‌کند! (+عکس)

این توپ متحرک قادر است روی تمام سطوح، سنگ، فرش، موکت و … به راحتی حرکت کند و سگ خانگی شما به دنبال آن بدود. این توپ چرخان یک دوربین ۳۶۰ درجه را در خود جا داده است که به شما امکان می‌دهد از راه دور حیوان را زیر نظر بگیرید و با زاویه دید وسیع او را مشاهده کنید.

موبنا – تاکنون انواع مختلف محصولات کاربردی برای حیوانات خانگی طراحی شده‌اند تا زمانی که آنها در خانه تنها هستند، سرگرم شوند. برخی از آنها دستگاه‌های ساکن و ایستا هستند و بعضی دیگر با قابلیت حرکت در نقاط مختلف خانه ارایه می‌شوند. در این میان به تازگی یک روبات کوچک برای حیوان خانگی شما ساخته شده است که «پاپل» نام دارد و هر دو سیستم پویا و ایستا را به صورت همزمان شامل می‌شود.

بخش متحرک «پاپل» در اصل یک توپ موتوری است که از طریق شبکه وای-فای کنترل می‌شود و از آن با نام «بِرد» یاد می‌کنند. کاربران از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند اندرویدی یا آیفون خود نصب می‌کنند به راحتی می‌توانند کنترل این بخش را در اختیار بگیرند و از طریق شبکه اینترنت آن را به هرگوشه از خانه که می‌خواهند، هدایت کنند. این توپ متحرک قادر است روی تمام سطوح، سنگ، فرش، موکت و … به راحتی جرکت کند و سگ خانگی شما به دنبال آن بدود. این توپ چرخان یک دوربین ۳۶۰ درجه را در خود جا داده است که به شما امکان می‌دهد از راه دور  حیوان را زیر نظر بگیرید و با زاویه دید وسیع او را مشاهده کنید. این دوربین با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه تصاویر را به صورت مستقیم پخش می‌کند و البته، پوسته بیرونی توپ از جنس پلی‌کربن ساخته شده است تا اگر سگ آن را با دندان خود فشار داد مشکلی برای توپ ایجاد نشود. دوربین داخلی توپ هوشمند و روباتیک چراغ‌های کوچکی دارد که حتی در تاریک‌ترین فضا هم قابل مشاهده است و هر زمان که بخواهید،‌ می‌توانید از راه دور دو لامپ ال‌ای‌دی داخل آن را روشن کنید.

اگر کاربران زمان کافی نداشته باشند تا به صورت دستی و از طریق اپلیکیشن مربوطه کنترل توپ چرخان «بِرد» را در دست بگیرند، این امکان وجود دارد تا با زمان‌بندی مشخص آن را به صورت خودکار به حرکت درآورید. برای این کار از سیستم هوش مصنوعی بهره برده شده است تا موتور داخلی توپ به صورت خودکار به حرکت درآید و با سگ شما بازی کند. سیستم داخلی برای جذب شوک‌های احتمالی که سگ به آن وارد می‌کند به گونه‌ای است که باعث می‌شود مدارهای الکترونیکی در تمام شرایط جان سالم به در ببرند و هیچ مشکلی برای آنها به وجود نیاید و البته، توجه داشته باشید که این توپ به صورت کاملا ضدآب ساخته شده است تا اگر سگ آن را در دهان خود کرد مشکلی ایجاد نشود.

این روبات هوشمند جای خالی صاحب حیوان خانگی را پر می‌کند! (+عکس)

باتری که داخل این توپ هوشمند کار گذاشته شده است ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپری دارد و زمانی که انرژی داخلی آن رو به اتمام است به راحتی می‌توانید از طریق اپلیکیشن مربوطه این اتفاق را مشاهده کنید. البته اگر در منزل خود از سیستم هوشمند Nest بهره می‌برید این امکان فراهم شده است تا از راه دور شارژ توپ هوشمند را به صورت بی‌سیم تامین کنید. زمانی که این توپ ۹۰ دقیقه در قسمت ثابت خود قرار می‌گیرد، معادل ۲ ساعت انرژی لازم برای بازی کردن با حیوان را در اختیار خواهد داشت.

بخش ثابت این روبات کوچک خانگی که وظیفه انتقال انرژی به آن را هم دارا می‌باشد «تریت هاوس» نام دارد. این بخش یک دوربین مجزا را در خود جا داده است و به کاربران امکان می‌دهد از طریق آن بتوانند حیوان خانگی خود را زیر نظر بگیرند و با او ارتباط صوتی دوطرفه برقرار کنند. این سیستم حسگرهای هوشمند دارد و زمانی که سگ شروع به پارک کردن می‌کند و یا هرگونه صدای دیگر از خود تولید می‌کند، به صورت خودکار از طریق اپلیکیشن ویژه این مسئله را به صاحب حیوان اطلاع می‌دهد تا او از این اتفاق باخبر شود. سپس صاحب حیوان خانگی می‌تواند توپ چرخان را به حرکت درآورد و بازی با حیوان خانگی آغاز شود تا حوصله او سر نرود.

بخش ثابت این ابزار هوشمند قادر است بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل در اختیار او قرار می‌گیرد به درستی عمل کند. به همین ترتیب سیستم صوتی دستگاه می‌تواند یک پیام ضبط شده از طرف کاربر را در فواصل زمانی مشخص پخش کند و کاربر با این اتفاق به راحتی می‌تواند هر زمان که سگ شروع به سر و صدا کرد، از او بخواهد که بازی کند و از واق واق کردن دست بکشد. این اتفاق می‌تواند پس از هر بار پارس کردن یا ناله کردن به صورت خودکار تشخیص داده شود و دستگاه قادر است بدون دخالت کاربر هم عمل کند تا حیوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن آرام شود.

روبات کوچک و هوشمند «پاپل» هم اکنون به مرحله تولید انبوه رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که مدل نهایی آن شامل توپ چرخان و ابزار جانبی Nest به قیمت ۲۴۹ دلار، و مدل کامل آن شامل توپ چرخان، بخش ثابت و ابزار جانبی Nest با قیمت ۴۹۹ دلار از ژوئیه آینده وارد بازار جهانی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا