این حسگر هوشمند اختلالات نوزادان را شناسایی می‌کند (+عکس)

این حسگر هوشمند از یک بخش سیلیکونی شفاف تشکیل شده است که مدارهای الکتریکی را هدایت می‌کند و برای اندازه‌گیری نیروی درک همراه با حرکت دست و انگشت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موبنا – هنگامی که نوزاد زودتر از زمان موعد متولد می‌شود، این اتفاق چندان دور از ذهن نیست که برخی اختلالات عصبی و ناتوانی‌های شناختی را نیز شامل شده باشد. در این میان حسگر جدیدی که در دانشگاه هاروارد طراحی شده است به پزشکان کمک می‌کند این مشکلات را در مراحل اولیه شناسایی کنند و جلوی شدت گرفتن آنها را بگیرند.

پزشکان در حال حار برای بررسی نارسایی‌های عصبی و اختلالات در بخش قابلیت‌های شناختی نوزادان، پزشکان عملکردهای حرکتی او را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند. در این میان دیگر اتفاقات هم از جمله قرار دادن حسگرهای پوشیدنی هم می‌تواند به پزشکان کمک کند. ولی نکته اساسی این است که متاسفانه بسیاری از کودکان و نوزادان تمایلی به استفاده از فناوری‌های پوشیدنی ندارند و وجود این قبیل ابزارها روی بدن، آنها را اذیت می‌کند. این مسئله مهم‌ترین دلیلی بود که محققان تصمیم گرفتند حسگر جدید را تولید کنند.

این حسگر هوشمند اختلالات نوزادان را شناسایی می‌کند (+عکس)

این حسگر هوشمند از یک بخش سیلیکونی شفاف تشکیل شده است که مدارهای الکتریکی را هدایت می‌کند و برای اندازه‌گیری نیروی درک همراه با حرکت دست و انگشت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، مایع داخل بخش سیلیکونی که نوعی پتاسیم غیرسمی است و به عنوان مکمل غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد هم در کنار گلیسرول به عنوان یک مکمل غذایی معمول در آن وجود دارد تا اگر نوزادان آن را داخل دهان خود کردند، مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

نوشته های مشابه

«سیو زو»  یکی از محققان حاضر در این بررسی که گزارش نهایی مربوط به آن را هم نوشت در این خصوص توضیح داد: «ما مدل جدیدی از مایع هدایت کننده ساختیم که به هیچ وقت خطری را شامل نمی‌شود و به جرات می‌توان گفت خطر آن از خطرات آب نمک کمتر است. این سیستم نسبت به راهکارهای زیستی قبلی چهار بار هدایت‌پذیرتر است که در نتیجه منجر به دریافت نتایج بهتر می‌شود».

دانشمندان توضیح دادند در شرایط آزمایشگاهی تنها ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا این مایع هوشمند تولید شود و البته نکته مهم اینجاست که این مایع در دماها و رطوبت‌های مختلف با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود. دانشگاه هاروارد هم اکنون در حال انجام بررسی‌های بیشتر است تا حسگر هوشمند خود را به کمک این مایع به صورت گسترده‌تر مورد استفاده قرار دهد و کاربردهای بیشتری از آن را در کودکان به کار گیرد. این سیستم تاکنون فقط در بزرگسالان استفاده شده است و هنوز به درستی مشخص نیست از این فناوری چه زمانی برای کودکان استفاده می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا