فرصتی برای ملاقات با متفاوت ترین خانه جهان! (+عکس)

این خانه لوکس در فضایی به وسعت ۴۳۵۰ فوت مربع ساخته شده است و فضای داخلی آن با ابریشم، مواد درجه یک و امکانات پیشرفته تزیین شده است تا احساس یک خانه معمول و لوکس را برای ساکنان فراهم کند و بهترین فضا برای سفرهای تابستانی را ارایه دهد.

موبنا – شرکت «آرکوپ» که دفتر مرکزی آن در شهر فلوریدا واقع شده است مدل اولیه یک قایق بسیار لوکس را ارایه کرده است که در اصل یک خانه شناور محسوب می‌شود و امکان اقامت طولانی برای افراد را فراهم می‌کند. این قایق به موتورهای دوگانه خورشیدی و الکتریکی با توان ۳۰ کیلووات مجهز شده است که از آن به عنوان یک ساختمان مسکونی پیشرفته، فوق مدرن و مجهز به پایه های هیدرولیکی یاد می‌شود که امکان فرو رفتن و بیرون آمدن آن در آب را فراهم می‌کند.

فرصتی برای ملاقات با متفاوت ترین خانه جهان! (+عکس)

روی سایت اینترنتی شرکت مذکور در مورد این بنای آبی گفته شده است: «خانه های شناور از جمله اقامتگاه‌های بسیار محبوب برای مردم محسوب می‌شوند که در سراسر جهان انواع مختلف آنها ساخته می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. به صورت ویژه در مناطقی از جمله هلند، سواحل غربی آمریکا و آسیای جنوب شرقی این قبیل خانه ها به وفور یافت می‌شود. ولی این مورد با هر چه که تاکنون دیده‌اید کاملا متفاوت است».

فرصتی برای ملاقات با متفاوت ترین خانه جهان! (+عکس)

این مدل مفهومی از خانه شناور دریایی برای آن دسته از افرادی مناسب است که تمایل دارند تعطیلات خود را در یک مکان متفاوت سپری کنند. این خانه هوشمند که بدنه آن از روی قایق‌های لوکس الهام گفهت شده است در اصل یک فضای اقامتی دو طبقه محسوب می‌شود که به پاهای هیدرولیکی مجهز شده است و به کمک آن می‌تواند در عمق ۲۰ فوتی آب فرود رود یا از آن بیرون آید. قایق مسکونی لوکس به گونه‌ای ساخته شده است که تمام تکان‌های ناشی از برخورد امواج را حذف می‌کند و بنابراین هیچ یک از ساکنان آن دچار دریازدگی نمی‌شوند. این خانه همچنین قادر است آب باران که روی پشت بام آن جمع می‌شود را به سمت مخزن مشخص هدایت کند و آن را به عنوان آب آشامیدنی در اختیار ساکنان قرار دهد. روی سقف این خانه پنل‌های خورشیدی ۳۰ کیلوواتی نصب شده است که به کمک آن باتری‌های لیتیومی ۱۰۰۰ کیلووات ساعتی نصب شده در قایق لوکس را شارژ می‌کند.

فرصتی برای ملاقات با متفاوت ترین خانه جهان! (+عکس)

از این ساختمان به عنوان یک سوئیت هوشمند مجهز به تمام امکانات ارتباطی یاد می‌شود و از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به گیرنده نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی یا همان ۴G، تلویزیون ماهواره‌ای، گیرنده بی‌سیم وای‌-فای، گیرنده رادیویی وی‌اچ‌اف و … اشاره کرد. این خانه شناور همچنین یک موتور ویژه با توان ۱۳۶ اسب بخار را هم در خود جا داده است که به کمک آن می‌تواند چرخش ۳۶۰ درجه‌ای انجام دهد تا ساکنان خانه بر اساس ساعت‌های طلوع و غروب خورشید جهت اقامتگاه خود را تغییر دهند.

فرصتی برای ملاقات با متفاوت ترین خانه جهان! (+عکس)

از این موتور ویژه برای حرکت خانه روی آب هم می‌توان استفاده کرد تا این اقامتگاه در قالب یک قایق لوکس سفر دریایی خود را با حداکثر سرعت ۷ گره آغاز کند. عرشه این قایق لوکس به گونه‌ای طراحی شده است که اگر سرنشینان تصمیم به حرکت آن روی آب بگیرند به صورت خودکار به سمت عقب حرکت می‌کند و فضا را برای دریانوردی آماده می‌کند. با عقب رفتن عرشه، سکان مخصوص کنترل و هدایت قایق بالا می‌آید و سپس پاهای هیدرولیکی جمع می‌شوند تا این اقامتگاه در آب غوطه‌ور شود و امکان حرکت آن روی آب فراهم شود.

فرصتی برای ملاقات با متفاوت ترین خانه جهان! (+عکس)

شرکت آرکوپ اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند از این اقامتگاه به عنوان یک مکان لوکس برای مردم استفاده کند و در آینده نزدیک آن را به تولید برساند. شرکت سازنده می‌گوید این اقامتگاه لوکس به گونه‌ای ساخته شده است که در مقابل بادهای شدید با سرعت ۱۵۵ مایل بر ساعت و توفان‌های دریایی سطح ۴ کاملا مقاوم است و ساکنان آن حتی تکان‌های محیط بیرون را هم احساس نمی‌کنند.

فرصتی برای ملاقات با متفاوت ترین خانه جهان! (+عکس)

این خانه لوکس در فضایب به وسعت ۴۳۵۰ فوت مربع ساخته شده است و فضای داخلی آن با ابریشم، مواد درجه یک و امکانات پیشرفته تزیین شده است تا احساس یک خانه معمول و لوکس را برای ساکنان فراهم کند و بهترین فضا برای سفرهای تابستانی را ارایه دهد. در این فضا یک رستوران کوچک، سالن برگزاری جشن و مهمانی، باشگاه ورزشی، سالن برگزاری جلسات کاری و … تعبیه شده است.

فرصتی برای ملاقات با متفاوت ترین خانه جهان! (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا