استرداد عوارض خروج از کشور الکترونیکی شد

معاون مالیات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: متقاضیان استرداد وجوه عوارض خروج از کشور می‌توانند از این پس به ‌صورت الکترونیکی درخواست خود را ثبت کنند تا بازپرداخت وجوه بدون مراجعه حضوری و در اسرع وقت انجام شود.

موبنا – به گزارش موبنا از سازمان مالیاتی، محمد مسیحی افزود: این اقدام با هدف اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توجه به حفاظت از محیط‌ زیست با حذف نسخه کاغذی از فرایندهای جاری در برنامه‌ها و سیاست گذاری‌های اداری انجام شده است.
وی افزود: با عملیاتی شدن این طرح متقاضیان استرداد وجوه عوارض خروج از کشور که پس از پرداخت وجه مذکور از آن استفاده نکرده و درخواست استرداد آن را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه مالیات بر ارزش‌افزوده به آدرس www.evat.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
معاون مالیات بر ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: پیرو ثبت درخواست استرداد مسافر، بررسی اصالت قبض پرداختی به ‌صورت برخط (آنلاین) و استعلام تأیید عدم مصرف وجه از سوی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به‌صورت خودکار، صورت می‌گیرد و بازپرداخت مبلغ در اسرع وقت بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک یا اداره کل امور مالیاتی استان تهران که متولی این امر می‌باشد، انجام خواهد شد.
وی بابیان اینکه اطلاع‌رسانی به کاربران در زمینه پیشرفت کار نیز به اشکال مختلف در این سامانه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: مسافرین می‌توانند به‌منظور مشاهده روند درخواست خود به سامانه www.evat.ir مراجعه کرده و از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا