این ساعت زمان را متفاوت نشان می‌دهد (+عکس)

از این ساعت مچی متفاوت ۲۵ دستگاه با فولاد جلا خورده و ۲۵ دستگاه با فولاد مات ساخته شده است که هر کدام از آنها ۱۳۴ هزار دلار قیمت دارد.

موبنا – شرکت «اوروِرک» همواره با یک محصول جدید مشتریان خود را غافلگیر می‌کند و این بار با معرفی ساخت مچی UR111C این کار را انجام داده است. این ساعت مچی متفاوت توسط «فلیکس باومگارتنر» و «مارتین فری» طراحی شده است به جز تمام امکاناتی که ساعت‌های سنتی در اختیار کاربران قرار می‌دادند، قابلیت‌های متفاوتی را هم شامل می‌شود.

شرکت «اوروِرک» در سال‌های اخیر توانست به واسطه ساعت‌های مچی خود با طراحی‌های متفاوت به شهرت جهانی برسد. از جمله محصولاتی که این شرکت تا کنون روانه بازار کرده است می‌توان به ساعت مچی با صفحه روغنی قابل تغییر، ساعت مجهز به سیستم حرکتی دوگانه الکترونیکی و مکانیکی، ساعت مچی مجهز به تورین بادی، ساعت مچی مجهز به نمایشگر چرخشی، و ساعت مچی با سیستم خطی نمایش زمان اشاره کرد که تمامی آنها در نوع خود بی‌نظیر بود.

این ساعت زمان را متفاوت نشان می‌دهد (+عکس)

محصول جدیدی که هم اکنون با نام UR111C عرضه شده است بدنه فولادی دارد و در اصل بدنه آن از ماده‌ای ساخته شده است که در خانواده فلزات سنگین طبقه‌بندی می‌شود و زمانی که آن را از نزدیک می‌بینید، طراحی بین موتورهای آینده و رادیوهای عتیقه دارد. برای تنظیم این ساعت کلیدهای مدور در کنار صفحه تعبیه نشده است و بنابراین تنظیمات آن اندکی متفاوت است. در قسمت بالای صفحه ساعت یک غلطک کوچک کار گذاشته شده است که با چرخاندن آن می‌توانید کنترل بخش‌های مختلف را در دست بگیرید. همچنین یک اهرم کوچک هم در کنار بدنه تعبیه شده است که مکانسیم مشابه ابزارهای کنترلی در ساعت‌های معمول را دارد و این اهرم هم در برخی اتفاقات به کمک شما می‌آید.

با این وجود اتفاق اصلی که این ساعت مچی را از نمونه‌های مشابه مجزا می‌کند نمایشگر آن است. ساعت مچی UR111C نمایشگر عمودی دارد که به کاربر کمک می‌کند بدون آنکه مچ خود را بچرخاند، زمان را در آن مشاهده کند. تغییر زمان به شکل افقی در یک نمایشگر عمودی امکان مشاهده را برای فرد آسان می‌کند و البته زمانی که فرد به اندازه مینیاتوری هم مچ دست خود را می‌چرخاند، می‌تواند طلاعات بیشتری در صفحه اصلی ساعت ببیند.

این ساعت زمان را متفاوت نشان می‌دهد (+عکس)

نمایشگر در واقع به صورت همزمان در دو نسخه مجزا ارایه می‌شود. در یک بخش آن ساعت و دقیقه‌ها در پنجره‌های کناری به نمایش درمی‌آیند و البته سیستم‌های مکانیکی و دیجیتالی هم در این اتفاق دخیل هستند. ولی در قسمت وسط دقایق به شکل خطی به نمایش درآمده‌اند تا خواندن آن آسان باشد. به عبارت دیگر می‌توان گفت یک سیلندر چرخشی با خط رنگی روی صفحه این ساعت تعبیه شده است تا دقایق در آن بچرخند و به عدد ۶۰ برسند و سپس این سیلندر به نقطه ابتدای خود بچرخد و پس از قرار گرفتن در حالت صفر، ادامه زمان را به نمایش بگذارد. برای این سیلندر چرخشی مکانیسم پیچیده‌ای در نظر گرفته شده است تا این ساعت هرگز عقب نماند و همواره زمان را به درستی نشان دهد.

برای نمایش ثانیه‌ها نیز بخش مجزایی در نظر گرفته شده است. در قسمت بالای صفحه کاربر می‌تواند یک بخش دیجیتالی/مکانیکی را مشاهده کند که از دو چرخ جدا تشکیل شده است که به صورت ۵ و ۱۰ ثانیه افزایش میابد. اگر تصور می‌کنید که اعداد برای نمایش زمان در این ساعت بزرگ هستند، این مسئله به آن دلیل است که شرکت سازنده در قسمت شیشه از فیبرهای اپتیکی برای به نمایش گذاشتن اعداد استفاده کرده است تا نمایش اطلاعات داخلی آسان شود.

این ساعت زمان را متفاوت نشان می‌دهد (+عکس)

این ساعت بر اساس استاندارد ۴ هرتز با کالیبر اتوماتیک مبتنی بر سیستم چرخ‌دهنده سوئیسی ساعت شده است منبع انرژی آن با هر تکان می‌توان به مدت ۴۸ ساعت نیروی مورد نیاز خود را ذخیره کند. سیلندر اصلی در این ساعت از جنس آلومینیوم ساخته شده‌ است و سیلندر ثانوی از جنس نیکل است. سطح اصلی ساعت به صورت دست‌ساز ساخته شده و در پایان با مواد ویژ جلا داده شده است.

این ساعت در بدنه فولادی خود صفحه ۴۲ میلیمتری دارد و ضخامت بدنه آن هم ۱۵ میلیمتر اعلام شده است که در نهایت یک لایه کریستال یاقوتی ضدخش روی آن را پوشانده است. این ساعت مچی ضدآب است و بر اساس استاندارد ۳ ATM ساخته شده است تا کاربر بتواند آن را تا عمق ۳۰ متری آب با خود حمل کند. از این ساعت مچی متفاوت ۲۵ دستگاه با فولاد جلا خورده و ۲۵ دستگاه با فولاد مات ساخته شده است که هر کدام از آنها ۱۳۴ هزار دلار قیمت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا