ربات پرنده ایستگاه فضایی بین المللی حرف زد

«سیمون» نام یک ربات ویژه کره ای شکل است که در فضا معلق مانده و به کارکنان ایستگاه فضایی بین المللی برای انجام امور مختلف کمک می کند.

موبنا – این ربات اولین روز کاری خود را در ایستگاه فضایی بین المللی به پایان رسانده و الکساندر گرست یکی از فضانوردان حاضر در این ایستگاه بعد از شارژ سیمون، کنترل و بررسی مهارت های آن را آغاز کرد.
ربات CIMON که بخش عمده آن را پلاستیک تشکیل می دهد با استفاده از چاپگر سه بعدی تهیه شده و یک نرم افزار هوش مصنوعی که توسط شرکت آی بی ام طراحی شده، بر روی آن نصب شده است. ایرباس و شرکت آلمانی دی ال آر نیز در طراحی این ربات همکاری داشته اند.
این ربات پرنده علاوه بر گردش در ایستگاه فضایی بین المللی و کمک به فضانوردان برای انجام وظایف روزمره می تواند با آنها گپ بزند و این افراد را از نگرانی ها و فشارهای کاری روزمره رها کند.

ربات پرنده ایستگاه فضایی بین المللی حرف زد

در جریان استفاده آزمایشی از این ربات خواسته شد تا بیدار شود، نام خود را بگوید، توضیح دهد از کجا آمده و حتی موسیقی محبوب خود را پخش کند.
سپس این ربات فرامین صوتی لازم برای انجام یک آزمایش علمی را صادر، حسگرهای مافوق صوت را کنترل کرد و با استفاده از دوربین های خود به پخش زنده ویدئویی پرداخت. در واقع این ربات از ابزار مختلفی برای دیدن، شنیدن، درک و صحبت کردن برخوردار است. این اولین بار است که از یک ربات هوشمند به عنوان دستیار همراه در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا