رونمایی از بلندترین مجسمه جهان! (+عکس)

این مجسمه بدون پایه‌ای که روی آن نصب شده است ۱۸۲ متر ارتفاع دارد و بر این اساس رکورد مرتفع‌ترین مجسمه قبلی یعنی «بهار معبد بودا» در چین با ارتفاع ۱۵۳ متر را با فاصله قابل ملاحظه بشکند.

موبنا – دقیقا بر اساس برنامه‌ریزی که از قبل صورت گرفته بود، هفته گذشته به صورت رسمی از مرتفع‌ترین مجسمه جهان در کشور هند رونمایی شد. این مجسمه منحصر به فرد که از آن با نام «مجسمه وحدت» یاد می‌کنند ۱۸۲ متر ارتفاع دارد و تصویر «والابهای پاتل» جنگجوی آزادیخواه هندی است. در مراسم افتتاحیه این مجسمه «شری نارندرا مودی» نخستین وزیر هند هم حضور داشت.

رونمایی از بلندترین مجسمه جهان! (+عکس)

مردم هند از این جنگجو با نام «سردار پاتل» یاد می‌کنند و حتی نام او را «مرد آهنین هند» هم گذاشته‌اند. پاتِل به یکی از مهم‌ترین افراد در جریان مبارزات گسترده هند برای به دست آوردن استقلال در مقابل بریتانیا بود که این مبارزات در اواسط قرن بیستم میلادی به وقوع پیوست. «مجسمه وحدت» نه تنها به عنوان یادبود این شخصیت تاریخی مهم محسوب می‌شود، بلکه یک شاهکار مهندسی تاریخی نیز لقب گرفته است.

رونمایی از بلندترین مجسمه جهان! (+عکس)

نوشته های مشابه

این مجسمه بدون پایه‌ای که روی آن نصب شده است ۱۸۲ متر ارتفاع دارد و بر این اساس رکورد مرتفع‌ترین مجسمه قبلی یعنی «بهار معبد بودا»  در چین با ارتفاع ۱۵۳ متر را با فاصله قابل ملاحظه بشکند. مجسمه آزادی در آمریکا نیز نیمی از ارتفاع این مجسمه هندی را دارد.

رونمایی از بلندترین مجسمه جهان! (+عکس)

آقای مودی نخست وزیر هند در مراسم افتتاحیه طی سخنرانی خود برای استقلال و آزادی همیشگی مردم خود دعا کرد و سپس با پرواز هواپیماها و رقص محلی از این مجسمه رونمایی شد. او همچنین در مورد موزه و نمایشگاهی که در دل مجسمه تعبیه شده است توضیح داد و اعلام کرد بازدیدکنندگان می‌توانند از ارتفاع ۱۵۳ متری چشم‌انداز زیبای محیط پیرامون را در اختیار داشته باشند.

لازم به ذکر است طراحی، ساخت و تکمیل بلندترین مجسمه جهان ۴ سال به طول انجامید و سرانجام در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸ یعنی در یکصد و چهل و سومین سالگرد تولد پاتِل، این مجسمه افتتاح شد.

رونمایی از بلندترین مجسمه جهان! (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا