از احتمال واگذاری سهام اپراتور دوم تا ورود گوشی‌های جدید به بازار

اواخر سال گذشته بود که وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری بنگاه‌های اقتصادی نیرو‌های مسلح خبر داد.

موبنا – هرچند این مقام ارشد نظامی در همان زمان هم از اعلام نام شرکت‌های مشمول این طرح خودداری کرد، اما ناگفته می‌توان دریافت ده‌ها شرکت و هلدینگ اقتصادی مشمول این طرح هستند. براساس گفته‌های وزیر دفاع، مسئولیت این کار از سوی مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شده و ستاد کل نیز این موضوع را دنبال می‌کند تا نیروهای نظامی از کارهای اقتصادی غیرمرتبط به هر دلیل، خارج شوند. حال از زمان رسانه‌ای شدن دستور رهبر معظم انقلاب به نیروهای مسلح بیش از ۹ ماه می‌گذرد و آن‌طور که اخیراً وزیر دفاع خبر داده، این وزارتخانه بیش از ۱۳۰ شرکت را که فعالیت‌های اقتصادی داشته‌اند، تعطیل کرده و برخی از شرکت‌ها را نیز واگذار کرده؛ اما پرسش اینجاست که این شرکت‌ها کدام هستند و آیا ۲۱+۱۵ درصد سهام اپراتور دوم که هم‌اکنون در اختیار وزارت دفاع است نیز مشمول این واگذاری‌ها خواهد شد؟ جزییات بیشتر را می‌توانید در این شماره از مجله تلفن‌همراه و در مطلب «احتمال واگذاری (۲۱+۱۵) ۳۶ درصد از سهام اپراتور دوم» بخوانید.
** این روزها معضل خرید موبایل در کنار قیمت بسیار بالای این وسیله ارتباطی باعث نگرانی و اعتراض‌های زیادی هم از سوی مصرف‌کننده و هم فروشنده‌های آن شده است. برخی این مشکل را مرتبط با افزایش قیمت ارز دانسته و برخی دیگر نیز موانع قانونی واردات را در کمبود و افزایش قیمت گوشی موبایل مقصر می‌دانند؛ با تمام این تفاسیر کسانی که می‌خواهند گوشی خریداری کنند باید منتظر ورود بیش از نیم میلیون دستگاه گوشی موبایل به کشور باشند. آن‌طور که گفته می‌شود به‌زودی ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی موبایل از گمرک ترخیص شده و وارد بازار می‌شود. جزییات بیشتر را می‌توانید در بخش اخبار مجله تلفن‌همراه بخوانید.
** در مطلب «بازار ورشکسته موبایل» آخرین اطلاعات از وضعیت بازار موبایل و دلایل گرانی این روزهای این ابزار ارتباطی را خواهید خواند. اگر امیدوار هستید گوشی موبایل نیز به‌زودی ارزان شود، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.
** امروزه مفهوم پول در ایران و جهان در حال تغییر است. اگر زمانی ضرورت انتشار اسکناس‌های درشت‌تر برای پاسخ به نیاز جامعه مطرح می‌شد، امروزه استفاده از کارت‌های بانکی برای خریدهای خرد و کلان این ضرورت را به حاشیه رانده است. پول نقد کم‌کم در حال تبدیل‌شدن به کالایی نایاب در ایران است. حتی برای خریدهای خرد نیز دیگر کمتر شهروندی است که حتی برای خریدهای یک هزارتومانی و دوهزارتومانی به سراغ پول نقد برود، اغلب واحدهای صنفی به دستگاه‌های پوز مجهزند و این امر در کنار افزایش شمار استفاده‌کنندگان از کارت‌های بانکی این نوید را می‌دهد که پول نقد در حال‌ خداحافظی با جیب‌های ایرانی است. کارت‌ها دیگر جای پای خود را در اقتصاد ایران محکم کرده‌اند. حالا سه و نیم برابر جمعیت ایران کارت‌بانکی وجود دارد و در جیب اغلب ایرانی‌ها بیش از سه کارت‌بانکی یافت می‌شود. جزییات بیشتر درباره روند تغییر وضعیت استفاده از پول نقد را می‌توانید در مطلب «سکه و اسکناس‌های امروزی به تاریخ می‌پیوندند» بخوانید.
** در بخش حوادث این شماره، هم مهم‌ترین اخبار و رویدادهای حوادثی یک ماه اخیر را که در فضای مجازی کشور اتفاق افتاده را می‌توانید بخوانید.
** در بخش بازی‌های موبایلی نیز به بررسی بازی خاطره‌انگیز مکس‌پین برای موبایل پرداخته‌ایم که می‌توانید جزییات بیشتر درباره آن را در شماره ۱۶۰ تلفن‌همراه بخوانید.
** ماهنامه تلفن‌همراه را می‌توانید از دکه‌های روزنامه‌فروشی سراسر کشور تهیه نمایید. همچنین درصورتی‌که تمایل دارید مشترک دیجیتال مجله تلفن‌‌همراه شوید عدد ۵۰۰ را به شماره ۳۰۷۰۷۵۷ ارسال نمایید.

از احتمال واگذاری سهام اپراتور دوم تا ورود گوشی‌های جدید به بازار

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا