عملکرد ۱۶ ماهه بانک مسکن در پرداخت تسهیلات ازدواج

رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن از پرداخت ۵۸ هزار و ۲۸۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج طی یک سال ۹۶ و چهار ماه ابتدایی امسال خبر داد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک عامل بخش مسکن پس از دستورالعمل جدید بانک مرکزی در ۲۵ تیرماه سال گذشته در خصوص اجرای طرح ضربتی اعطای تسهیلات ازدواج، توجه ویژه ای را برای سهولت در پرداخت این نوع تسهیلات به متقاضیان در صف انتظار تسهیلات ازدواج معطوف کرد. از این رو بررسی گزارش عملکرد ۱۶ ماهه بانک مسکن از ابتدای سال ۹۶ تا پایان تیرماه سال جاری در حوزه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نشان می دهد: طی این مدت مجموعا ۶۵۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوجین متقاضی دریافت این تسهیلات در سراسر کشور پرداخت شده است.
نداکسری کرمانشاهی رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با تاکید بر آنکه در حال حاضر هیچ متقاضی در صف برای دریافت این نوع تسهیلات وجود ندارد، اظهار کرد: بانک مسکن از سال گذشته با توجه ویژه ای در حوزه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به عنوان یکی از تسهیلات حمایتی اعطایی فعالیت کرده است. بر این اساس تازه ترین آمارها مربوط به نحوه عملکرد این بانک در این حوزه نشان می دهد: طی یک سال ۹۶ و چهار ماهه ابتدایی سال جاری، بانک مسکن مجموعا ۵۸ هزار و ۲۸۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۶۵۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت کرده است.
وی با اشاره به عملکرد بانک مسکن در حوزه اعطای تسهیلات ازدواج طی یک سال ۹۶ گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته بانک عامل بخش مسکن مجموعا ۴۸ هزار و ۸۲۷ فقره تسهیلات به ارزش ۵۱۰ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان به متقاضیان در شعب سراسر کشور پرداخت کرد.
کرمانشاهی با تاکید بر آنکه بانک مسکن از سال گذشته توجه ویژه تری به حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی از جمله تسهیلات قرض الحسنه ازدواج داشته است، اظهار کرد: بیشترین متقاضی اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج طی یکسال گذشته به استان خراسان رضوی مربوط می شود. براین اساس در سال ۹۶ در استان خراسان رضوی مجموعا ۶ هزار و ۲۷۶ فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شد. به طوری که ارزش ریالی این تسهیلات معادل ۶۵ میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان بوده است.
به گفته وی پس از استان خراسان رضوی، استان خوزستان و تهران به ترتیب با دریافت ۴ هزار و ۹۶۸ فقره و ۴ هزار و ۲۱۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.
رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن به کارنامه عملکرد چهار ماه ابتدایی سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: طی چهار ماه ابتدایی سال جاری نیز بانک مسکن در ادامه توجه ویژه به حوزه تسهیلات حمایتی، مجموعا ۹ هزار و ۴۵۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۱۴۷ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان به زوجین متقاضی دریافت این نوع تسهیلات پرداخت کرده است.
وی با اشاره به میزان تقاضای اخذ این نوع تسهیلات در استان های سراسر کشور گفت: در سال جاری نیز استان خراسان رضوی بیشترین میزان تسهیلات این حوزه را دریافت کرده است. پس از آن نیز به ترتیب تهران و استان خوزستان رتبه های بعدی دریافت این تسهیلات را داشته اند.
رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با تاکید بر آنکه هم اکنون تقاضای بدون پاسخ برای دریافت این نوع تسهیلات در سراسر کشور وجود ندارد، عنوان کرد: ممکن است تقاضایی در مرحله تشکیل پرونده باشد اما اینکه پرونده بدون تعیین تکلیف در صف اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج معطل مانده باشد وجود ندارد مگر آنکه یک منع مقرراتی یا نظارتی برای اخذ تسهیلات همچون بدهی معوق یکی از زوجین وجود داشته باشد که در این صورت روند پرداخت تسهیلات تغییر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا