استفاده از پهپادها برای از بین بردن علف های هرز

دولت کلمبیا قصد دارد برای ردیابی و از بین بردن علف های هرز مزارع، از پهپادها استفاده کند.

موبنا – دولت کلمبیا در حال آزمایش پهپادهای کنترل از راه دور برای ردیابی و از بین بردن علف‌های هرز است.

بار مفید این پهپادها، “گلیفسات” (glyphosate) است که یک علف‌کش قوی محسوب می‌شود. علف‌کش، ماده ای است که برای از بین بردن علف‌های هرز به کار می‌رود. تاکنون، ۱۰ پهپاد مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و در آزمایش‌های ابتدایی موفق شدند علف‌های هرز صدها جریب زمین کشاورزی را از بین ببرند. دولت کلمبیا امیدوار است پهپادها نسبت به روش‌های سنتی، عملکرد بهتری داشته باشند.

پهپادها در مقایسه با روش‌های قدیمی، می‌توانند در ارتفاع دو پای محصولات پرواز کنند و گلیفسات را با تراکم کمتری روی محصولات بپاشند. “ایوان دوکه” (Iván Duque)، رئیس جمهور کلمبیا در مصاحبه‌ای گفت: دقت پهپاد هنگام پرواز در ارتفاع کم، امکان آسیب زدن به محصولات را کاهش می‌دهد.

استفاده از پهپادها برای از بین بردن علف های هرز

کلمبیا بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲، به خاطر سیاست‌های تهاجمی هوایی، با کاهش شدید محصولات کشاورزی مواجه شد. از آنجا که سازمان بهداشت جهانی، در مورد سرطان‌زا بودن گلیفسات هشدار داده بود، استفاده از آن در دولت پیشین، ممنوع شد اما این کار، به کاهش چشمگیر محصولات انجامید.

با وجود انجام شدن آزمایش پهپادها، گزارش‌ها حاکی از این هستند که دوکه، نگران افزایش برخورد میان نیروهای پلیس و کشاورزان است. پرواز پهپاد در ارتفاع کم، به معنای نیاز به ماموران و اپراتورهای بیشتر است و این موضوع می‌تواند به برخورد میان طرفین منجر شود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا