سگ های ساکت! (+عکس)

در اینجا فهرستی از ۱۵ نژاد مختلف سگ‌ها آورده شده است که به ندرت واق واق می‌کنند و به عبارت دیگر جزء ساکت‌ترین سگ‌های خانگی محسوب می‌شوند.

موبنا – اینجا فهرستی از ۱۵ نژاد مختلف سگ‌ها آورده شده است که به ندرت واق واق می‌کنند و به عبارت دیگر جزء ساکت‌ترین سگ‌ها محسوب می‌شوند. سگ‌هایی که صدای بلند دارند مزایای خود را شامل می‌شوند و به عنوان مثال با صدای بلند خود باعث می‌شوند مزاحمان از اطراف خانه دور شوند. با این وجود بسیاری ترجیح می‌دهند یک سگ بی‌سر و صدا در اختیار داشته باشند و برای اطرافیان خود مزاحمت ایجاد نکنند.

سگ های ساکت! (+عکس)

سگ کوهستانی برنِس

این حیوان در اصل جزء نژاد سگ‌های کارگر محسوب می‌شود و به صورت گسترده در مزرعه‌های سوئیس پرورش یافته است. این سگ که جثه بزرگی دارد و بسیار مهربان است به خوبی در کنار خانواده‌های جوان حضور میابد تا همه کارهای آنها را انجام دهد و از زندگی خود خشنود باشد. این سگ بازی کردن را دوست دارد و معمولا با یک شخص به خصوص احساس نزدیکی بیشتری می‌کند تا شبانه روز خود را در کنار او بگذارند.

نوشته های مشابه

سگ های ساکت! (+عکس)

کاوالیِر کینگ چارلز اسپانیِل

این سگ محبوبیت زیادی نزد شهرنشینان دارد و به صورت گسترده در خانه‌ها نگهداری می‌شود. برای این علاقمندی زیاد یک دلیل اصلی وجود دارد و آن هم ساکت بودن، مهربان بودن، رفتار دوستانه و رفتار بامزه کاوالیِر است که به سرعت جای خود را بین اعضای خانواده باز می‌کند.

سگ های ساکت! (+عکس)

بولداگ فرانسوی

یک دیگر از سگ‌های آپارتمانی که از زندگی در کنار او شادمان خواهید شد بولداگ فرانسوی است. این حیوان نیاز به فضای بزرگ برای فعالیت بدنی ندارد و کمتر از دیگر انواع بولداگ‌ها راه می‌رود. شخصیت این سگ به گونه‌ای است که علاقه زیاد به بازی کردن دارد و کمتر می‌بینید که واق واق کند.

سگ های ساکت! (+عکس)

بولداگ

خاصیت‌های مشابه را می‌توان برای بولداگ انگلیسی هم در نظر گرفت. این سگ دوست‌داشتنی به ندرت صدا تولید می‌کند و معمولا ترجیح می‌دهد روی مبل راحتی دراز بکشد و در کنار شما تلویزیون تماشا کند.

سگ های ساکت! (+عکس)

باسِنجی

باسِنجی از جمله نژادهایی محسوب می‌شود که احتمالا نام آن کمتر به گوش شما خورده است. ولی از این سگ می‌توانید به عنوان یک دوست خانگی مهربان نگهداری کنید. این حیوان به قدری ساکت است که او به عنوان «سگ بدون واق واق» یاد می‌کند و البته باید توجه داشته باشد که در واقعیت کاملا ساکت نیست و ممکن است گاهی صداهایی از او بشنوید. زمانی که این سگ تصمیم می‌گیرد با شما صحبت کند برخی صداهای عجیب درمی‌آورد که شبیه به نوعی ملودی است.

سگ های ساکت! (+عکس)

بورزوی

«باشگاه آمریکایی کنِل» این حیوان را با عنوان «آرام و شبیه به گربه» معرفی می‌کند. با این وجود سگ‌های بورزوی در زمینه‌های مختلف کاربرد دارند و در کنار انسان حاضر می‌شوند. این سگ که نژاد هوند خاکستری است می‌تواند با میانگین سرعت ۴۰ مایل بر ساعت بدود و از این رو از او به عنوان سگ شکاری هم یاد می‌شود.

سگ های ساکت! (+عکس)

دیرهوند اسکاتلندی

قد این سگ از روی زمین تا شانه‌ها حدود یک متر محاسبه می‌شود و به همین خاطر جثه بزرگی دارد. دیرهوند اسکاتلندی با آپارتمان‌های کوچک سازگار نیست و البته با وجود جثه بزرگی که دارد بسیار متشخص و آرام است. سطح انرژی این سگ متوسط است و بنابراین در فضای خارج از خانه می‌توانید ساعت‌ها با او بازی کنید و از او در مسافرت‌ها و شکار هم کمک بگیرید.

سگ های ساکت! (+عکس)

سافت-کوتِد ویتِن تریِر

ویتِن‌ها در اصل یکی از اعضای خانواده سگ‌های تریِر هستند که فقط در زمانی که لازم باشد واق واق می‌کنند و معمولا با چرخیدن و خوابیدن کنار شما اعلام حضور می‌کنند. آنها موقع سلام کردن به شما به جای سر و صدا کردن به هوا می‌پرند و به این شکل خوشحالی خود را بروز می‌دهند.

سگ های ساکت! (+عکس)

شیبا اینو

این سگ در مطنقه اروپا بسیار محبوب است و خانواده‌های اروپایی علاقه زیادی به نگهداری از این حیوان دارند. با این وجود کمتر دیده می‌شود که شیباها سر و صدا کنند و بیشتر ترجیح می‌دهند یک گوشه ساکت بنشینند. این سگ‌ها وابستگی زیادی به انسان دارند و تنها در مواقع لزوم صدای آنها را خواهید شنید.

سگ های ساکت! (+عکس)

شپِرد استرالیایی

این سگ بسیار فعال و بانشاط است و به صورت ویژه در آمریکا نگهداری می‌شود و مردم این منطقه هم علاقه زیاد به نگهداری از آن دارند. زمانی که لازم باشد این سگ با صداهای کوتاه سعی می‌کند صاحب خود را باخبر کند و در غیر این صورت صدای او را نمی‌شنوید. البته زمانی که این سگ شروع به واق واق می‌کند صدای بلندی دارد.

سگ های ساکت! (+عکس)

ستِر ایرلندی

ستِرها جزء خانواده سگ‌های شکاری طبقه‌بندی می‌شوند و از آنها به عنوان سگ‌های نگهبان استفاده نمی‌شود. بنابراین آنها شخصیت آنها به گونه‌ای است که به دنبال شکار می‌دوند و تمایل زیادی به پیروی کردن از فرمان‌های صاحب خود دارند. پوشش بدن این سگ قرمز متمایل به قهوه‌ای است و این سگ زیبا سرشار از انرژی است و البته از او می‌توان به عنوان یک حیوان مهربان یاد کرد.

سگ های ساکت! (+عکس)

شیتزو

سگ‌های شیتزو از گذشته‌های دور در خانواده‌های سلطنتی چین زندگی می‌کردند و با این وجود آنها تمایل زیادی دارند که این روزها در خانواده‌های کوچک و صمیمی زندگی کنند. این سگ که جثه کوچکی دارد و بسیار علاقمند به بازی است، برای زندگی در کنار انسان سابقه هزاران ساله دارد و بنابراین از او می‌توان به عنوان یک متخصص تمام عیار برای زندگی در فضای خانه یاد کرد.

سگ های ساکت! (+عکس)

گلن آو ایمال تریِر

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به نگهداری از سگ‌های تریِر علاقه دارید و به خاطر شرایط خود ترجیح می‌دهید این حیوان با کمترین سر و صدا در کنار شما زندگی کند، این سگ بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. گلن‌ها قلب بسیار مهربانی دارند و خیلی سریع با انسان احساس صمیمیت می‌کنند. آنها بسیار ساکت هستند و از بازی کردن با بچه‌ها لذت می‌برند.

سگ های ساکت! (+عکس)

سالوکی

در بین همه نژادهای سگ که سر و صدای کمتری تولید می‌کنند، سالوکی‌ها یک سگ کاملا مستقل مسوب می‌شوند که در ابتدا تصور می شود به هیچ وجه آموزش پذیر نیستند. ولی اگر قرار باشد سالوکی را در یک جمله توصیف می‌توان او را یک سگ ساکت، باهوش و مناسب برای شاکر دانست. سالوکی‌ها در اصل نژاد ایرانی دارند که از آنها به عنوان سگ تازی هم یاد می‌شود. این سگ می‌تواند با سرعت بالا بند و در بین دیگر انواع سگ‌ها بیشترین وابستگی و نزدیکی را به صاحب خود دارد.

سگ های ساکت! (+عکس)

رُدژین ریدج‌بک

این سگ برخلاف چهره خود حیوان بسیار ساکتی است. از او با نام «سگ‌های شیر آفریقایی» هم یاد می‌شود و به واسطه خلق و خو، سطح انرژی، فعالیت بدنی و طبع مهربان خود شهرت فراوان دارد. موهای این سگ در جهت مخالف رشد می‌کند و کمتر دیده می‌شود که این سگ سر و صدایی از خود تولید کند.

سگ بی‌سر و صدا وجود خارجی ندارد و سگ‌ها به صورت طبیعی واق واق می‌کنند. بنابراین شما می‌بایست پس از انتخاب سگی که کمترین صدا را از خود تولید می‌کنند، از خصوصیات و شخصیت او به درستی مطلع شوید تا با قدم‌زدن‌های به موقع در فضای باز، غذای مناسب، رفتار نزدیک و … باعث شوید او احساس بهتری داشته باشد و نیازی به سر و صدا نداشته باشد. سگ‌هایی که سر و صدای کمتری دارند معمولا به جای واق واق کردن زوزه می‌کشند یا غرغر می‌کنند. ولی در نهایت باید بپذیرید که همه سگ‌ها از خود صدا تولید می‌کنند و همه صداهای آنها می‌تواند معنی داشته باشد تا با این حیوان احساس نزدیکی بیشتری برقرار کنید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا