نیکوتین داخل سیگار یک میلیون فرصت شغلی از بین می‌برد!

آلتریا با محاسبات عجیب خود به این نتیجه رسیده است که اگر سطح نیکوتین در سیگارهای آن کاهش یابد ۹۷۱ هزار فرصت شغلی در کشور آمریکا از بین می‌رود.

موبنا – شرکت «آلتریا» که برند معروف سیگارهای «مارلبرو» را تولید می‌کند و بزرگترین شرکت دخانیات آمریکا محسوب می‌شود به تازگی اعلام کرد سازمان غذا و داروی این کشور (FDA) تصمیم دارد میزان نیکوتین در سیگارها را کاهش دهد و این اتفاق حدود یک میلیون فرصت شغلی را از بین می‌برد. البته ادعای آلتریا اندکی غیرواقعی به نظر می‌رسد، زیرا این شرکت بزرگ تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی ۸۳۰۰ کارمند داشت.

شرکت آلتریا ادعا می‌کند که بر اساس استانداردهای جدید سازمان غذا و دارو قرار است میزان نیکوتین در برخی از انواع سیگارها تا ۹۷ درصد کاهش یابد که این اتفاق ۵۸۹ فرصت شغلی در بازار فروش محصولات را از بین می‌برد، ۳۱۷ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم را با مشکل مواجه می‌کند و فضای کاری ۳۴ هزار نفر دیگر هم از این اتفاق آسیب می‌بیند و در این میان ۱۱ هزار نفر که به کشت و پرورش انواع گیاهان تنباکودار مشغول هستند دچار مشکل می‌شوند. این اتفاق در مجموع باعث می‌شود ۹۵۱ هزار فرصت شغلی در کشور آمریکا با شکل جدی مواجه شود و شرکت آلتریا تمام این ماجراها را ناشی از کاهش سطح تنباکو در سیگارهای خود می‌داند. آلتریا ادعا می‌کند که اگر نیکوتین در سطح سیگارهای آن کاهش یابد نرخ بیکاری در آمریکا از ۳.۹ درصد به ۴.۵ درصد افزایش میابد.

نیکوتین داخل سیگار یک میلیون فرصت شغلی از بین می‌برد!

سازمان غذا و داروی آمریکا تمامی شرکت‌های دخانیاتی را موظف کرده است سطح نیکوتین در محصولات خود را به قدری پایین بیاورند تا سیگارها در حالت غیراعتیادی توزیع شوند و از این طریق جلوی اعتیاد ۳۳ میلیون آمریکایی گرفته شود. بخش اعظم این ۳۳ میلیون نفر را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند که به سیگاری‌های مستمر تبدیل شده‌اند و هر روز دخانیات مصرف می‌کنند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا به تازگی گزارشی را منتشر کرد و نشان داد میزان مصرف سیگار در ایالات متحده با کاهش بی‌سابقه در تاریخ به ۱۴ درصد رسیده است. این در حالی است که در دهه ۱۹۶۰ میلادی حدود ۴۲ درصد آمریکایی‌ها سیگار می‌کشیدند.

به هر حال سازمان غذا و داروی آمریکا بررسی‌های ویژه در این زمینه انجام داده و به این نتیجه رسیده است که میزان نیکوتین در سیگارها باید کاهش یابد تا بر اساس آن درصد آمریکای‌های سیگاری طی چند سال پیش‌رو تا قبل از سال ۲۰۲۰ میلادی تک رقمی بشود و در این زمینه اصلاح روند تولید سیگار در شرکت آلتریا نخستین گام است. این مسئله شرکت آلتریا را دچار مشکل کرده است و از آنجا که تصور می‌کند کاهش استفاده از نیکوتین باعث کاهش سود آن شود، با این طرح شدیدا مخالفت می‌کند.

نیکوتین داخل سیگار یک میلیون فرصت شغلی از بین می‌برد!

آلتریا با محاسبات عجیب خود به این نتیجه رسیده است که اگر سطح نیکوتین در سیگارهای آن کاهش یابد ۹۷۱ هزار فرصت شغلی در کشور آمریکا از بین می‌رود. تاثیرات این تصمیم بر کشاورزان تنباکو بدیهی است. با این وجود مشخص نیست که کاهش مصرف تنباکو چطور بر بازار فروشندگان، توزیع کنندگان، صاحبان شغل‌های وابسته و غیرمستقیم هم تاثیر می‌گذارد و مجموعه افراد کارخانه‌دار، انباردار و فروشنده را دچار مشکل می‌کند. آلتریا ادعا کرده است که استاندارد جدید سازمان غذا و دارو می‌تواند ۴۵ هزار کسب و کار‌ آمریکایی را در معرض خطر قرار دهد.

آلتریا به این نتیجه رسیده است که اگر سطح نیکتوتین در سیگارهای جدید کاهش یابد، سیگاری‌های بزرگسال از خرید این محصول سر باز می‌زنند و بنابراین درآمد ۴۲ هزار فروشگاه، سوپرمارکت و مراکز عرضه کننده دخانیات با مشکل مواجه می‌شود و آنها در معرض ورشکستگی و تعطیلی قرار می‌گیرند. با محاسبات عجیبی که آلتریا انجام داده است کاهش سطح نیکوتین در سیگارها ۸۸ درصد فروش مراکز مذکور را پایین می‌آورد و در مجموع ۱۵ درصد متوسط درآمد ناخالص از فروش تنباکو را پایین می‌آورد.

آلتریا بر این مسئله تاکید فراوان دارد که کاهش سطح نیکوتین در سیگارها باعث می‌شود سیگاری‌های بزرگسال این محصول را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نکنند و سراغ بازار سیاه بروند. این شرکت ادعا می‌کند کاهش سطح نیکوتین باعث ترک سیگار در جامعه نمی‌شود و فقط سیگاری‌های بزرگسال را به سمت بازارهای غیرقانونی سوق می‌دهد تا نیاز خود را برآورده کنند. شرکت تولیدکننده سیگارهای مارلبرو اعلام کرده است که یک سیگاری بزرگسال به صورت میانگین در طول یک ماه ۱۶ بار به مرکز سیگارفروشی مراجعه می‌کند و در مقابل یک فرد غیرسیگاری ماهانه فقط دو بار وارد این قبیل مراکز می‌شود.

به هر حال سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا تصمیم خود را نهایی کرده است و با همکاری سازمان غذا و دارو می‌خواهد جلوی فروش سیگار با درصد بالای نیکوتین را بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا