جواهراتی که جان زنان را نجات می دهد برنده جایزه شد (+عکس)

یک قطعه جواهر هوشمند که به مالکان خود امکان می دهد در صورت وقوع خطر برای دوستان و آشنایانشان درخواست کمک ارسال کنند، جایزه یک میلیون دلاری ایمنی زنان را در آمریکا دریافت کرد.

موبنا – جایزه یادشده از سال ۲۰۱۶ و تحت عنوان جایزه امنیت زنان ایکس پرایز به موسسات و گروه هایی پرداخت می شود که وسایل و ابزاری تولید کنند که در صورت وقوع خطر برای بانوان بتوانند به سرعت آنها را از خطر برهانند.

جواهراتی که جان زنان را نجات می دهد برنده جایزه شد (+عکس)

وسایلی که نامزد دریافت این جایزه می شوند باید حداکثر ظرف مدت ۹۰ ثانیه پیام هشدار خود را به گیرنده برسانند و در ضمن هزینه خرید و استفاده از آنها در سال کمتر از ۴۰ دلار باشد.

جواهر یادشده توسط شرکت هندی لیف ویربلز تولید شده است. در این جواهر تراشه ای کوچک به نام سیفر پرو نصب می شود که از طریق بلوتوث با گوشی هوشمند کاربر در ارتباط است. کار گذاردن این تراشه در هر نوع جواهری ممکن است و لذا از آن می توان همراه با گردن بند، دستبند، انگشتر و غیره استفاده کرد.

جواهراتی که جان زنان را نجات می دهد برنده جایزه شد (+عکس)

در شرایط خطر تنها کافیست کاربر دو بار جواهری که این تراشه در آن کار گذاشته شده را فشار دهد تا پیام هشدار برای افراد از پیش مشخص شده در فهرست تماس ارسال شود. در این پیام هشدار موقعیت مکانی دقیق فرد فرستنده نیز مشخص شده است.

جواهراتی که جان زنان را نجات می دهد برنده جایزه شد (+عکس)

از جمله دیگر قابلیت های این تراشه نمایش موقعیت مکانی نزدیک ترین بیمارستان ها و مراکز پلیس و به اشتراک گذاری لحظه به لحظه موقعیت مکانی فرد فرستنده است. شارژ این تراشه از طریق پورت میکرو یو اس بی در ۱۵ دقیقه انجام می شود و پس از هر بار شارژ برای ۷ روز قابل استفاده است.

تراشه یادشده تنها ۲۸.۵ دلار قیمت دارد و با توجه به نرخ بالای سوءاستفاده ها و مزاحمت های جنسی در هند استفاده از آن می تواند به حفظ امنیت زنان کمک کند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا