درباره بهترین گوشی میان‌رده هوآوی (+عکس)

اگر به دنبال خرید یک دستگاه گوشی هوشمند میان رده هستید تا با پرداخت هزینه اندک، امکانات قابل قبول و شکل ظاهری زیبا در اختیار داشته باشید Y7 Prime 2018 هوآوی بهترین گزینه محسوب می‌شود.

موبنا – هوآوی Y7 Prime 2018 را می‌توان یکی از بهترین میان‌رده‌هایی دانست که این شرکت چینی در تاریخ فعالیت‌های خود تولید کرده است. این گوشی هوشمند ارزان با طراحی ۱۸:۹ در اختیار شما قرار می‌گیرد، دوربین اصلی دو گانه دارد، دوربین سلفی آن با تشخیص چهره کاربر قفل گوشی را باز می‌کند، روی آن سیستم عامل اندروید اوریو نصب شده است و همه این امکانات باعث می‌شود این محصول نسبت به دیگر میان‌رده‌های موجود در بازار متمایز شود.

از زمان ورود این گوشی هوشمند به بازار چند ماهی می‌گذرد و هم اکنون که نظرات کاربران در مورد آن منتشر شده است، با دقت و جزییات بیشتر می‌توان آن را بررسی کرد. مهم‌ترین قابلیت‌های این گوشی که بهتر است در جریان ان قرار بگیرید به قرار زیر شرح داده شده است.

درباره بهترین گوشی میان‌رده هوآوی (+عکس)

طراحی

زمانی که جعبه Y7 Prime 2018 را باز می‌کنید و برای نخستین بار آن را در دست می‌گیرید، طراحی این محصول توجه شما را به خود جلب می‌کند. بدنه آبی با نمایشگر مشکی دستگاه شکل ظاهری زیبا به آن بخشیده است. بخش روی گوشی هوشمند یک نمایشگر ۵.۹۹ اینچی را شامل می‌شود که بر اساس استاندارد ۱۸:۹ طراحی شده است. با این استاندارد شما یک گوشی هوشمند ویژه در اختیار دارید که لایه باریک اطراف نمایشگر آن را پوشانده است و هیچ کلید سخت‌افزاری روی صفحه اصلی آن مشاهده نمی‌شود.

این نمایشگر می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل پخش کند و شرکت هوآوی آن را به آخرین فناوری پخش تصویر خود موسوم به FullView مهز کرده است. زیر نمایشگر لوگوی شرکت هوآوی به چشم می‌خورد و قسمت بالای آن هم محل قرار گرفتن بلندگو، حسگر دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، و حسگرهای مجاورتی و تشخیص نور محیط است.

پشت بدنه گوشی هوشمند نیز به رنگ آبی ساخته شده است و در قسمت بالا و سمت چپ آن دو حسگر مجزای دوربین را در کنار یکدیگر مشاهده می‌کنید که به فلش ال‌ای‌دی مجهز شده‌اند و هر سه آنها زیر یک لایه شیشه ضدخش قرار دارند. در قسمت پشت و پایین بدنه نیز آروم هوآوی بار دیگر به چشم می‌خورد و قسمت مرکزی آن محل قرار گرفتن حسگر اثر انگشت است.

درباره بهترین گوشی میان‌رده هوآوی (+عکس)

بخش پشتی بدنه Y7 Prime 2018 از جنس پلاستیک ساخته شده است و آنتن‌هایی که زیر آن کار گذاشته شده‌اند به خوبی می‌توانند سیگنال های مخابراتی را دریافت کنند. در سمت چپ بدنه یک ورودی ویژه مشاهده می‌شود که محل ورود دو نانو سیم کارت و یک کارت حافظه میکرو اس‌دی است. کلید خاموش/روشن در سمت راست بدنه جاسازی شده است.قسمت پایین بدنه نیز محل ورود کابل شارژ و هدفون است.

از گرفتن این گوشی هوشمند در دستان خود احساس خوبی خواهید داشت و با وجود اینکه بدنه آن از جنس پلاستیک است، این محصول در دستان شما حس یک گوشی هوشمند پرچمدار را ایجاد می‌کند. لبه‌های باریک اطراف نمایشگر و طراحی متفاوت آن باعث می‌شود زمانی که اطرافیان گوشی هوشمند را در دستان شما می‌بینند تصور کنند که یک پرچمدار در اختیار دارید. عرض کم و ارتفاع بیشتر گوشی هوشمند برمبنای استاندارد ۱۸:۹ نیز باعث می‌شود برای استفاده از حسگر اثر انگشت پشت بدنه به مشکل برنخورید و به راحتی آن را لمس کنید.

درباره بهترین گوشی میان‌رده هوآوی (+عکس)

نمایشگر

همان طور که گفته شد شرکت هوآوی ای سن گوشی هوشمند را مبتنی بر استاندارد ۱۸:۹ تولید کرده است و بنابراین نمایشگر ۵.۹۹ اینچی Y7 Prime 2018 می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل پخش کند. کیفیت تصاویر در این نمایشگر به حد قابل قبول است و زمانی که در فضای بسته تصاویر را در آن مشاهده می‌کنید با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوید. با این وجود اگر تمایل داشته باشید از این گوشی هوشمند زیر نور مستقیم خورشید استفاده کنید، بهتر است یک لایه محافظ نور ماورای بنفش روی آن قرار دهید تا تصاویر شفاف‌تر شوند.

شما بر اساس قابلیت جدیدی که در سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو ارایه شده است می‌توانید این نمایشگر را به دو قسمت مجزا تقسیم کنید تا به صورت همزمان مزایای دو اپلیکیشن متفاوت را به کار ببرید. این امکان همچنین فراهم شده است تا به صورت دستی نور نمایشگر را آبی کنید و هنگام شب آسان‌تر مطالعه کنید، یا اینکه با تنظیم نور سفید در طول روز کیفیت بهتر تصاویر را در اختیار داشته باشید.

نمایشگرهایی که مبتنی بر استاندارد ۱۸:۹ ساخته می‌شوند برای انجام چند کار همزمان در چند پنجره مختلف مناسب هستند. بر این اساس شما می‌توانید دو بخش مجزای نمایشگر را هر کدام با کیفیت ۷۲۰ در ۷۲۰ پیکسل در اختیار داشته باشید. با این وجود برخی اپلیکیشن‌ها هنوز برای اجرا شدن در نمایشگر کوچک‌تر سازگار نشده‌اند و ممکن است آنها شما را با مشکل مواجه کنند.

درباره بهترین گوشی میان‌رده هوآوی (+عکس)

رابط کاربری

گوشی هوشمند Y7 Prime 2018 سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو را شامل می‌شود که آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید و است پس از آن قرار است گوگل طی چند ماه آینده نسخه جدید این محصول موسوم به «اندروید پی» را رونمایی کند. هوآوی همچنین تصمیم گرفته است پیشرفته‌ترین ویرایش رابط کاربری خود موسوم به EMUI 8.0 را در این گوشی هوشمند میان رده در اختیار کاربران بگذارد تا روی اندروید اوریو، دسترسی به امکانات و ابزارهای داخلی را به آسان‌ترین و بهترین شکل فراهم کند. این نسخه از رابط کاربری هوآوی به گونه‌ای طراحی شده است که استفاده از امکانات داخلی را بسیار آسان می‌کند.

رابط کاربری EMUI به صورت پیش‌فرض برخی اپلیکیشن‌ها را شامل می‌شود که در دیگر سیستم‌های عامل موبایلی از جمله آی‌او‌اِس مشابه آن را مشاهده می‌کنیم. این اپلیکیشن‌های کاربردی که هوآوی آنها را طراحی کرده است می‌توانند کار را برای کاربران آسان کنند.

نکته مهمی که در نمایشگر با آن برخورد می‌کنید این است که آیکون و شکل ظاهری اپلیکیشن‌ها بر اساس آنچه که شرکت‌های نرم‌افزاری واسطه طراحی می‌کنند تغییر نمی‌کند و شما در نهایت آیکون‌های یک‌دست را مشاهده می‌کنید تا نمایشگر شما ساده‌تر به نظر برسد. اپلیکیشن‌هایی که هوآوی به صورت پیش‌فرض در این گوشی هوشمند ارایه کرده است به راحتی از دیگر ابزارهای کاربردی متمایز می‌شوند و به عنوان مثال، شکل ظاهری آنها با ابزارهای کاربردی که از سوی گوگل ارایه شده کاملا متفاوت است.

کلیدهای back یا بازگشت به عقب، Home یا خانه، و Menu در بهترین نقطه ممکن قرار گرفته‌اند تا کاربر به آنها دسترسی داشته باشد و از این طریق بتواند مدیریت ابزارهای داخلی را در دست بگیرد.

برای رابط کابری EMUI هوآوی نیز برخی امکانات و قابلیت‌های کاربردی انحصاری در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال از طریق این رابط کابری قابلیت ویژه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد که App Lock نام دارد و به کمک آن می‌توانید هر یک از اپلیکیشن‌های خود را به صورت مجزا قفل کنید تا امکان دسترسی به آن توسط دیگر کاربران وجود نداشته باشد. در این حالت تنها راه باز شدن اپلیکیشن قفل شده اثر انگشت شما است تا دیگر کاربران نتوانند به اطلاعات شخصی داخل آن دسترسی پیدا کنند. بخش گالری نیز یک قابلیت ویژه با نام Histogram را شامل می‌شود و برای هر عکس تمام جزییات از جمله ISO، سرعت شاتر، نور محیط و … را نمایان می‌کند. این قابلیت حرفه‌ای معمولا در دوربین‌های حرفه‌ای و برای عکاسان حرفه‌ای ارایه شده است. بخش نوتیفیکیشن یا اطلاع‌رسانی پیام‌های دریافتی نیز کاملا قابل تنظیم است و شما از طریق بخش تنظیمات به راحتی می‌توانید همه قابلیت‌های آن را در دست بگیرید.

درباره بهترین گوشی میان‌رده هوآوی (+عکس)

قابلیت‌های اجرایی

گوشی هوشمند Y7 Prime 2018 تراشه هشت استه‌ای اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام را به همراه رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی در اختیار شما می‌گذارد.

مجموعه قابلیت‌های مذکور باعث می‌شود شما یک تجربه کاملا متفاوت در دنیای گوشی‌های میان رده را در اختیار داشته باشید و زمانی که چند اپلیکیشن را به صورت همزمان باز می‌کنید هم هیچ گونه کندی سرعت و مشکل برای شما ایجاد نمی‌شود.

درباره بهترین گوشی میان‌رده هوآوی (+عکس)

دوربین‌ها

برای گوشی هوشمند Y7 Prime 2018 در مجموع سه دوربین دیجیتالی مجزا در نظر گرفته شده است: یک دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی با لنز f/2.0، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 و دوربین دستیار اصلی ۲ مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌های پورتره و عمق دادن به تصاویر.

رابط کاربری که برای دوربین‌ها در نظر گرفته شده است طراحی همیشگی هوآوی را شامل می‌شود. آلبوم، کلید شاتر دوربین و کلیدهای مخصوص ضبط تصاویر ویدیویی در قسمت پایین قرار دارند و در عوض کلید فلش، حالت دیافراگم باز، حالت عکاسی در منظره و تغییر حالت دوربین نیز در قسمت فوقانی تعبیه شده‌اند.

شما همچنین می‌توانید بر اساس این رابط کاربری صفحه اصلی مربوطه را به سمت راست یا چپ بکشید تا امکانات بیشتر در اختیار شما قرار گیرد. با این اتفاق اگر صفحه را از سمت چپ به راست بکشید حالت‌های بیشتر از جمله عکاسی، فیلمبرداری، HDR، پانوراما، فیلتر، واترمارک و … نمایان می‌شوند و در عوض، کشیدن صفحه از سمت چپ به راست باعث می‌شود امکانات دیگر از جمله تنظیمات کلی دوربین را در اختیار داشته باشید.

در حالت معمول دوربین دیجیتالی ۱۳ مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌ها را با کنتراست بالا تهیه کند که این حالت برای به اشتراک گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی بسیار مناسب است. فلش دوربین اصلی نیز به میزان قابل قبول نوردهی دارد تا عکس‌های بهتری تهیه کنید.

درباره بهترین گوشی میان‌رده هوآوی (+عکس)

حالت دیافراگم باز در دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند در اصل همان حالت پورتره هوآوی است که در گوشی‌های پرچمدار و پیشرفته این شرکت ارایه می‌شود. دوربین‌های سنتی‌ زمانی که در حالت باز قرار می‌گیرند، دیافراگم آنها شرایط را برای فوکوس بیشتر فراه می‌کند و سوژه اصلی نمایان‌تر می‌شود. این در حالی است که حالت باز در دوربین گوشی جدید قادر است با محو کردن تصویر پس‌زمینه، امکان نمایان‌تر شدن و برجسته‌تر شدن سوژه اصلی را فراهم کند.

زمانی که دوربین را در حالت دیافراگم باز قرار می‌دهید، کلید سمت چپ و بالا برای شما نمایا می‌شود و شما به کمک آن می‌توانید میزان نوردهی در تصویر را مدیریت کنید. به منظور کار کردن آسان‌تر با این قابلیت، سوژه مورد نظر می‌بایست به حد کفایت از شما دور باشد و در بهترین نقطه قرار بگیرید تا کیفیت عکس نهایی قابل قبول شود.

دوربین سلفی دستگاه ۸ مگاپیکسلی است و قابلیت‌های کاربردی فراوان برای آن در نظر گرفته شده است. این دوربین برای خود فلش اختصاصی دارد. این فلش به گونه‌ای طراحی شده است که به کمک آن می‌توانید در فضاهای تاریک با نور کم هم عکس‌های سلفی قابل قبول تهیه کنید و حتی ویدیوهای باکیفیت بگیرید. البته باید گفت که در هنگام ارتباطات تصویری ویدیویی نمی‌توانید از نور فلش استفاده کنید.

دوربین اصلی این دستگاه قادر است با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه تصویربرداری کند و که این قابلیت کیفیت استاندارد دوربین‌های میان رده امروزی محسوب می‌شود. دوربین سلفی نیز قابلیت تشخیص چهره کاربر را دارد، روی چهره فوکوس می‌کند و کیفیت تصاویر ویدیویی که با آن گرفته می‌شود ۷۲۰ پیکسل است.

درباره بهترین گوشی میان‌رده هوآوی (+عکس)

عمر باتری

این قابلیت از جمله بخش‌های Y7 Prime 2018 محسوب می‌شود که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. این گوشی هوشمند میان رده باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری دارد که برای نمایشگر بزرگ ۷۲۰ پیکسلی با تراشه اسنپدراگون ۴۳۰ بسیار مناسب است.

زمانی که به صورت عادی و پشت‌سرهم از این گوشی هوشمند استفاده می‌کنید، به مدت ۵ ساعت انرژی در باتری آن به نیاز شما پاسخ می‌دهد و در حالت عادی هم نیاز که ساعتی یکبار به گوشی خود سر می‌زنید و کارهای مختلف با آن انجام می‌دهید، نیازی به شارژ مجدد در طول روز ندارید. در روزهایی که حجم فعالیت‌های موبایلی شما زیاد است، ممکن است وسط روز نیازمند استفاده از پاوربانک شوید. به هر حال برای گوشی هوشمند میان رده می‌توان گفت این حجم باتری بسیار قابل قبول و بیش از حد انتظار است.

شرکت هوآوی برای این گوشی هوشمند حالت ویژه ذخیره انرژی در باتری را در نظر گرفته است که قابلیت مذکور از طریق رابط کاربری EMUI ارایه می‌شود و به شما یادآوری می‌کند کدام یک از اپلیکیشن‌ها انرژی بیشتری مصرف می‌کنند تا شما آن را مدیریت کنید. حالت ذخیره باتری می‌تواند به صورت مستقیم از طریق کلید خاموش/روشن در اختیار شما قرار گیرد تا بسته به شرایطی که می‌خواهید از دستگاه استفاده کنید، قابلیت های خود را نمایان کند.

درباره بهترین گوشی میان‌رده هوآوی (+عکس)

قابلیت‌های کلی گوشی

گوشی هوشمند Y7 Prime 2018 از سیستم شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و شما در جعبه این دستگاه یک شارژر معمول یک آمپری در اختیار دارید. با این توضیحات نباید از این دستگاه توقع داشت انرژی مورد نیاز خود را در فاصله زمانی کوتاه دریافت کند.

گیرنده وای-فای گوشی هوشمند بسیار سریع و کاربردی است و با توجه به اینکه هوآوی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در جهان محسوب می‌شود، برای این بخش توجه ویژه داشته است. گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس به اندازه قابل قبول سریع عمل می‌کند و دسترسی به آن آسان است تا بتوانید در هر مکان و زمانی از آن استفاده کنید.

ورودی دو سیم کارته دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که سیم کارت اولیه می‌تواند از شبکه‌های مخابراتی نسل دوم، نسل سوم و نسل چهارم پشتیبانی کند و این در حالی است که سیم کارت ثانوی فقط قابلیت پشتیبانی از خدمات نسل دوم و سوم را دارد. در بخش تنظیمات گوشی شما می‌توانید تنظیم کنید کدام یک از سیم کارت‌ها اولی یا ثانوی باشند و تماس‌های اصلی شما را نمایان کنند.

بخش اطلاع‌رسانی پیام های دریافتی یا نوتیفیکِیشن نیز بسیار واضح و کارآمد طراحی شده است و از طریق آن می‌توانید به اسپیکرهای دستگاه هم دسترسی پیدا کنید.

درباره بهترین گوشی میان‌رده هوآوی (+عکس)

نتیجه نهایی

برای گوشی هوشمندی که با این قیمت عرضه شده است کمتر رقیبی را می‌تواند در بازار معرفی کرد که امکانات مشابه Y7 Prime 2018 را در اختیار داشته باشد. باتری دستگاه قابل قبول است، دوربین اصلی برای آن در نظر گرفته شده است، دوربین سلفی قابلیت تشخیص چهره را دارد، گیرنده رادیو اف‌ام در نظر گرفته شده است، بر اساس استاندارد ۱۸:۹ طراحی زیبا و کارآمد در اختیار شما قرار می‌گیرد، و در مجموع یک مجموعه کامل کاربردی برای شما ارایه می‌شود.

به هر حال اگر به دنبال خرید یک دستگاه گوشی هوشمند میان رده هستید تا با پرداخت هزینه اندک، امکانات قابل قبول و شکل ظاهری زیبا در اختیار داشته باشید Y7 Prime 2018 هوآوی بهترین گزینه محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا