نوار یک سبک زندگی است، نه یک کتاب‌فروشی

اپلیکیشن نوار تولیدکننده و ارائه دهنده، کتاب‌های صوتی در بازار کتاب ایران است. این اپلیکیشن قصد دارد با هدف بهره‌وری هر چه بیشتر و بهتر از زمان، محصولات جدیدی را به سبد خدمات خود اضافه کند.

اپلیکیشن نوار در سال ۹۷ با تغییر لوگوی خود، به شیوه‌ای جدید فعالیت خواهد کرد و محصولات جدیدی را به سبد خدمات خود اضافه خواهد کرد. از این پس، این اپلیکیشن با همکاری ناشران کتاب، کتاب‌های صوتی را که توسط آنها تولید می‌شود منتشر خواهد کرد. این کار در راستای حمایت از ناشران انجام می‌شود.

از آنجایی که مطالعه کتاب نیاز به صرف زمان دارد، خیلی‌ها به همین بهانه کتاب و مطالعه را از لیست کارهای روزانه حذف می‌کنند. نوار توانسته با تولید کتاب صوتی این بهانه را حذف کند. از طرفی علاقه‌مندان و کتابخوان‌های حرفه‌ای همیشه وقت برای خوندان کتاب دارند. اما گاهی شاید گوش سپردن به آوای کلمات لذت مطالعه را چندین برابر کند. برای مثال اگر در اتوبوس باشید یا در حال انجام کار منزل، گوش سپردن به کتاب صوتی لذتی زاید الوصل خواهد داشت. در واقع کتاب صوتی را می‌توان هم زمان با انجام کارهای دیگر گوش داد و مانند مطالعه کتاب یا دیدن فیلم نیازی به درگیر شدن چشم‌ها ندارد.

 

استارتاپ نوار از ۴ سال پیش وارد عرصه تولید محتوای صوتی و کتاب صوتی شده است. این پلتفرم، اولین فروشگاه قانونی فروش کتاب صوتی و در حال حاضر بزرگترین پلتفرم کتاب صوتی ایران است. این اپلیکیشن بعد از ورود به شتابدهنده آواتک توانست ۲ دوره سرمایه جذب کند، دوره اول سرمایه از سوی سرمایه‌گذار ایرانی تامین شد و در دوره دوم یک شرکت سوئدی در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرد.

نوار یک سبک زندگی است، نه یک کتاب‌فروشی

حمیدرضا شربتیان مدیر این استارتاپ در ادامه در خصوص فعالیت‌های این بستر گفت: از ابتدای کار تصمیم بر این بود که نوار به عنوان یک پلتفرم در فضای مجازی عرضه شود اما بعد از شروع کار با توجه به این که حجم تولید محتوای صوتی در ایران به شدت کم بود و یا اگر هم بود از لحاظ کیفی در سطح پایین بود، تصمیم بر تولید کتاب صوتی در استودیوی خودمان گرفته شد و به این ترتیت در استودیوی این استارتاپ، تیم گوینده و کارگردانی به صورت حرفه‌ای و با بالاترین کیفیت و استاندارد سعی در تولید کتاب صوتی کردند و به نوعی این شیوه تولید با کیفیت را به ناشران صوتی دیگر دیکته کردند.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ ناشر چاپی و صوتی به همکاری با این بستر صوتی پرداخته‌اند و از طرفی نوار با رعایت حقوق ناشران سعی به یاری رساندن به آنها را داشته است و با فروش محصولات آنها توانسته میلیون‌ها ریال درآمد برای این ناشران ایجاد کند و در واقع به باز نشر این محصولات هم کمک کند.

به این ترتیب تاکنون ۲۰۰ عنوان کتاب صوتی توسط نوار تولید شده است و این موضوع باعث ایجاد تحرک در دیگر ناشران صوتی نیز شده است. به همین دلیل هم تصمیم گرفته شده در کنار کتاب صوتی محصولاتی دیگر را توسعه دهند. اولین محصول که کپسول نامیده شده، چکیده معروف‌ترین و پرفروش‌ترین‌های کتاب‌هایی است که توسط مجموعه نوار ترجمه شده و در ۳۰ دقیقه به مخاطبان ارائه می‌شود. سریال صوتی نیز دیگر محصول این فروشگاه است که در تابستان به بازار عرضه خواهد شد.

این استارتاپ نسبت به باقی رقبا و همکاران خود امتیازات خاصی دارد که از میان آنها می‌توان به عضویت رسمی در انجمن ناشرین صوتی دنیا اشاره کرد. نوار در واقع تنها عضو ایرانی این انجمن است. این انجمن تعیین استانداردهای مربوط به کتب صوتی را به عهده دارد.

شربتیان دیگر مزیت این فروشگاه کتاب صوتی را، رویکرد متفاوت آن به شیوه ارائه کتاب صوتی عنوان کرد و گفت: نوار یک سبک زندگی است و نه یک کتاب‌فروشی. در واقع این استارتاپ در ارائه و پیشنهاد کتاب‌های صوتی به مخاطبان خود صرفا بر مبنای پر فروش بودن و یا داشتن بهترین ترجمه و بهترین نویسنده عمل نمی‌کند. بلکه برای حل مسائل و مشکلات مردم کتاب‌های صوتی خاص را به آنها پیشنهاد می‌دهد تا به حل مشکلات و مسائل آنها کمک کند. نوار به گونه‌ای زندگی مردم را دستخوش تغییرات مثبت کرده است.

شربتیان با اشاره به این که نوار،همواره نابینایان را در نظر داشته افزود: با همکاری حسینیه ارشاد برای نابینایان خدماتی خاص در نظر گرفته است. نابینایانی که عضو کتابخانه حسینه ارشاد هستند از این پس می‌توانند محصولات صوتی که توسط حسینه ارشاد تولید شده را روی پلتفرم نوار گوش دهند.

نوار ارائه‌دهنده و ترویج‌کننده فرهنگ کتابخوانی است و تاکنون قدم‌های مثبتی در این زمینه برداشته و کمک شایانی کرده است. در آینده نزدیک منتظر خبرهای خوب از نوار باشید. و همچنین جهت دانلود کتاب صوتی رایگان نوار از لینک زیر وارد شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا