هوآوی Y7 Prime 2018 ترکیب زیبایی و قدرت (+عکس و فیلم)

اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی هستید که با گوشی‌ هوشمند خود کارهای سنگین انجام نمی‌دهید و به صورت معمول و روزمره آن را مورد استفاده قرار می‌دهید، Y7 Prime 2018 بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

موبنا – هوآوی که سومین تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی محسوب می‌شود و پیش‌بینی کرده است در آینده نه چندان دور عنوان نخست در این بازار را از آن خود کند، با برنامه‌ریزی‌های دقیق فرآیند تولید محصولات خود را به گونه‌ای پیش می‌برد تا علاقمندان به گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده بتوانند محصول مورد نیاز خود را تحت برند هوآوی به راحتی پیدا کنند.

 

 

این شرکت چینی مدتی پیش یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده خود را با نام Y7 Prime 2018 روانه بازار کرد که در اصل مدل به‌روز شده Y7 Prime بود. مدل ۲۰۱۸ گوشی هوشمند Y7 Prime به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که از نظر شکل ظاهری و امکانات داخلی، می‌تواند توجه هر کاربری را به خود جلب کند. برای این محصول نمایشگر لمسی ۵.۹۹ اینچی با کیفیت ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل در نظر گرفته شده ست که این نمایشگر با تراکم ۲۶۹ پیکسل در هر اینچ مربع تصاویر نمایش می‌دهد و طراحی آن بر اساس استاندارد ۱۸:۹ انجام شده است و نمایشگر تا لبه‌های بدنه امتداد میابد. این دستگاه پردازنده میان‌رده ۱.۴ گیگاهرتزی هشت هسته‌ای «اسنپدراگون ۴۳۰» را شامل می‌شود و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی اشاره کرد. برای این گوشی هوشمند قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت هم در نظر گرفته شده است و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری لیتیوم-یونی انرژی مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

در قسمت پشت بدنه دستگاه یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی تعبیه شده است که در کنار آن یک حسگر ۲ مگاپیکسلی دوربین هم مشاهده می‌شود و دوربین سلفی گوشی ۸ مگاپیکسلی است. گوشی هوشمند Y7 Prime 2018 رابط کاربری EMUI 8.0 را در خود جا داده است و همراه با سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو به دست کاربران می‌رسد.

هوآوی Y7 Prime 2018 ترکیب زیبایی و قدرت (+عکس و فیلم)

طراحی

این گوشی هوشمند میان‌رده رنگ مورد علاقه شرکت هوآوی یعنی آبی را روی بدنه خود شامل می‌شود. البته گوشی هوشمند Y7 Prime دو رنگ دیگر مشکی و طلایی را هم شامل می شود تا کاربران بسته به سلیقه خود بتوانند آن را انتخاب کنند. بخش پشتی بدنه دستگاه از جنس پلاستیک ساخته شده است که به اندازه کافی براق است و باعث می‌شود Y7 Prime زیبایی خاصی داشته باشد.

با این وجود گفته می‌شود که براق بودن پشت بدنه Y7 Prime 2018 امکان باقی ماندن اثر انگشت روی آن را فراهم می‌کند و هر بار که گوشی را در دست خود می‌گیرید، جای انگشت شما روی آن مشاهده می‌شود. از آنجایی که حسگر اثر انگشت در قسمت مرکزی پشت بدنه تعبیه شده است، باز کردن قفل دستگاه با این حسگر باعث می‌شود جای انگشتان شما روی بدنه دستگاه باقی بماند.

هوآوی Y7 Prime 2018 ترکیب زیبایی و قدرت (+عکس و فیلم)

دوربین

این گوشی هوشمند بر اساس استاندارد مدرن تولید گوشی ساخته شده است و بنابراین در قسمت پشت بدنه آن یک دوربین دوگانه در اختیار خواهید داشت. گوشی هوشمند Y7 Prime 2018 هوآوی برای دوربین دیجیتالی اصلی خود حسگرهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی را شامل می‌شود و دیافراگم بزرگ آن باعث شده است هنگام عکس‌برداری کیفیت مشابه دوربین‌های DSLR را در اختیار داشته باشید تا عکس‌ها با وضوح و کیفیت قابل قبول تهیه شوند. این گوشی هوشمند قادر است با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه تصاویر ویدیویی را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل تهیه کند.

دوربین سلفی دستگاه نیز مانند دوربین اصلی کیفیت قابل قبول دارد. برای دوربین سلفی این گوشی هوشمند حسگر ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که یک فلش LED هم در کنار آن وجود دارد و به شما امکان می دهد در تاریک‌ترین فضاها با کمترین نور هم بتوانید عکس‌های سلفی قابل قبول تهیه کنید. شرکت هوآوی همواره بر کیفیت دوربین گوشی‌های خود تاکید دارد و گوشی هوشمند P20 که به تازگی معرفی شده است یکی از نمونه‌های بارز این اتفاق محسوب می‌شود.

هوآوی Y7 Prime 2018 ترکیب زیبایی و قدرت (+عکس و فیلم)

قابلیت‌های اجرایی

تصمیم شرکت هوآوی برای استفاده از تراشه میان‌رده «اسنپدراگون ۴۳۰» در یک گوشی هوشمندی که سال ۲۰۱۸ میلادی وارد بازار می‌شود دلایل فراوان دارد. این شرکت چینی بر آن شده است تا برای گوشی هوشمند Y7 Prime به جای استفاده از تراشه «اسنپدراگون ۴۳۵» از تراشه «اسنپدراگون ۴۳۰» استفاده کند. تراشه مذکور هشت هسته ۱.۴ گیگاهرتزی دارد که در کنار رم ۳ گیگابایتی عمل می‌کند و این توان برای انجام کارهای معمول و روزمره شما کافی است.

با این تراشه و رم شما به راحتی می‌توانید چند اپلیکیشن را به صورت همزمان باز کنید و آنها را بدون بروز هرگونه مشکل مورد استفاده قرار دهید. حتی در هنگام استفاده همزمان از اپلیکیشن‌های مختلف و سنگین هم با مشکل مواجه نمی‌شوید و سرعت دستگاه کاسته نمی شود.

گوشی هوشمند Y7 Prime 2018 شرکت هوآوی به باتری لیتیوم-یونی ۳۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده است که نسبت به مدل قبلی که باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری داشت اندکی کوچک‌تر است. با این وجود می‌توان گفت فناوری هوشمند هوآوی باعث شده است تا این باتری انرژی را به صورت بهینه مورد استفاده قرار دهد و با هر بار شارژ کاربر دچار مشکل نشود.

حسگر اثر انگشت که هوآوی برای آخرین محصول میان‌رده خود در نظر گرفته است با سرعت بسیار بالا عمل می‌کند. حسگر اثر انگشت در گوشی هوشمند Y7 Prime 2018 در قسمت پشت بدنه تعبیه شده است و البته این دستگاه به شما امکان می‌دهد از طریق حسگر تشخیص چهره نیز قفل نمایشگر را باز کنید. البته باید توجه داشته باشید که حسگر تشخیص چهره به سرعت و با ایمنی مشابه حسگر اثر انگشت عمل نمی‌کند.

هوآوی Y7 Prime 2018 ترکیب زیبایی و قدرت (+عکس و فیلم)

نتیجه نهایی

اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی هستید که با گوشی‌ هوشمند خود کارهای سنگین انجام نمی‌دهید و به صورت معمول و روزمره آن را مورد استفاده قرار می‌دهید، Y7 Prime 2018 بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود که با قیمت متناسب و کیفیت تصویربرداری قابل قبول می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. البته باید توجه داشته باشید با قیمتی که پرداخت می‌کنید یک دستگاه گوشی هوشمند پیشرفته و پرچمدار را در اختیار نمی‌گیرید، ولی نسبت به هزینه پرداخت شده کیفیت این گوشی قابل قبول است. طراحی این گوشی هوشمند نیز زیبا است و می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

اگرچه گوشی هوشمند Mate 10 lite هوآوی یک گزینه بسیار مناسب برای علاقمندان به گوشی‌های میان‌رده محسوب می‌شود، ولی Y7 Prime 2018 نسبت به آن طراحی و قابلیت‌های متفاوت دارد. این دو خانواده از دستگاه‌های هوآوی متفاوت از یکدیگر ساخته می‌شوند و باید توجه داشت سری گوشی‌های Y هوآوی قیمت ارزان‌تری هم دارند.

قابلیت‌ها و امکانات به کار رفته در این گوشی هوشمند را می‌توان به صورت خلاصه به قرار زیر معرفی کرد:

  • زمان ورود به بازار: آپریل ۲۰۱۸
  • ابعاد: ۱۵۸.۳ در ۷۶.۷ در ۷.۸ میلیمتر – وزن ۱۵۵ گرم
  • قابلیت پشیتبانی همزمان از دو سیم کارت
  • نمایشگر: IPS LCD لمسی با ۱۶ میلیون رنگ،‌ نمایشگر ۵.۹۹ اینچی با کیفیت ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل، با تراکم ۲۶۹ پیکسل در هر اینچ مربع
  • سیستم عامل: اندروید ۸.۰ اوریو
  • تراشه: کوالکام اسنپدراگون ۴۳۰،‌ مجهز به هشت هسته پردازشگر ۱.۴ گیگاهرتزی از نوع کورتکس-آ۵۳
  • قابلیت پشیتبانی از کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت، مجهز به رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی
  • دوربین: دورین اصلی ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص اتوفوکوس و فلش LED،‌ دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
  • حسگر: مجهز به حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، حسگر مجاورتی، حسگر تشخیص چهره و قطب‌نما
  • رنگ: مشکی، طلایی، آبی
  • قیمت: ۱۷۰ یورو در اروپا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا