بهترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار موبایل

نیمه دوم سال میلادی را باید زمانی بدانیم که اغلب تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند، پرچمداران خود را رونمایی کرده‌‌اند؛ از این‌رو در ادامه به بررسی و مقایسه پرچمداران حاضر در زمستان ۱۳۹۶ بازار ایران می‌پردازیم.

موبنا – اغلب کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند معمولا تا پاییز هر سال نسل جدید پرچمداران خود را رونمایی می‌کنند. روند معرفی و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند جدید پرچمدار معمولا از اواخر بهار هر سال آغاز می‌شود و تا پاییز همان سال ادامه پیدا می‌کند. امسال نیز کمپانی‌های مطرح نظیر سامسونگ، ال‌جی، سونی، اپل، هواوی و اچ‌تی‌سی پرچمداران خود را در کنار بازیگران جدید این حوزه نظیر وان‌پلاس و شیائومی راهی بازار کرده‌اند. البته نباید در این بین پرچمداران گوگل یعنی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال را از یاد ببریم. بازار گوشی‌ هوشمند در سال ۲۰۱۷ نیز شاهد تغییراتی بود که از جمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها باید به استفاده از نمایشگر تمام صفحه با کاهش شدید حاشیه در گوشی‌های هوشمند اشاره کرد که تقریبا تمام کمپانی‌ها از آن پیروی کردند و به واسطه‌‌ی پوشش بخش بزرگی از پنل جلویی با استفاده از صفحه‌ی نمایش، شاهد عرضه‌ی محصولات بسیار جالب توجهی به بازار بودیم.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

ابتدای سال جاری میلادی، در فاصله‌ی اواخر زمستان تا میانه‌های بهار که کنگره‌ی موبایل بارسلون نیز در این فاصله برگزار می‌شود، کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، هواوی، سونی و ال‌جی نسل جدید گوشی‌های هوشمندشان را رونمایی و وارد بازار کردند. دو کمپانی کره‌ای ال‌جی و سامسونگ همچون همیشه نسل جدید گوشی‌های سری جی و اس خود را با نام ال‌جی جی ۶ و گلسی اس ۸ رونمایی کردند. سونی نیز با اکسپریا ایکس زد پریمیوم نشان داد که هنوز به دنبال رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند است. هواوی نیز نسل جدید سری پی را با عنوان پی ۱۰ رونمایی کرد.

اچ‌تی‌سی در اردیبهشت ماه و پس از رونمایی شماری از پرچمداران بازار، از گوشی‌ هوشمند یو ۱۱ رونمایی کرد. وان پلاس نیز به‌عنوان یکی از بازیگران چینی حوزه‌ی موبایل طی مراسمی در خردادماه، پرچمدار جدیدش را با نام وان‌پلاس ۵ تی راهی بازار کرد.

ال جی وی 30 / LG V30

با آغاز ماه آگوست و سپتامبر و برگزاری نمایشگاه ایفا در برلین، موج دوم رونمایی از گوشی‌های هوشمند آغاز شد که ابتدا شاهد رونمایی از گلکسی نوت ۸ با تبعیت از ترندهای طراحی سال و بهره‌گیری از ویژگی‌های ظاهری گلکسی اس ۸ بودیم. ال‌جی نیز نسل جدید پرچمدار سری وی را با نام V30 رونمایی کرد. ژاپنی‌ها نیز با حضور در ایفا، اکسپریا ایکس زد وان را با ظاهری نه‌چندان جدید رونمایی کردند. اپل همچون سنت هرساله، با برگزاری مراسمی در اواخر سپتامبر نسل جدید گوشی‌های هوشمندش را رونمایی کرد که شامل دو نسخه‌ی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در کنار یک نسخه‌ی ویژه با نام آیفون ۱۰ به مناسبت دهمین سال عرضه‌ی آیفون به بازار با تغییرات بنیادی بود. هواوی نیز که موفق شده است به‌خوبی خود را در میان بزرگان بازار جای دهد، با برگزاری مراسمی در مهرماه نسل جدید محصولات پرچمدارش را رونمایی کرد که شامل میت ۱۰، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه‌ دیزاین می‌شوند.

بهترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار موبایل

در ادامه پس از معرفی اجمالی گوشی‌های هوشمند مورد بررسی، عملکرد هر یک را از ابعاد مختلف مقایسه خواهیم کرد. شایان ذکر است که با توجه به اینکه برخی از نسخه‌ها نظیر گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از نظر مشخصات فنی تفاوت اندکی با هم دارند، تنها به ذکر عملکرد ماژول‌هایی که یکسان نیستند، خواهیم پرداخت.

۱. سامسونگ گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس

 

گلکسی اس ۸ (Galaxy S8) و گلکسی اس ۸ (Galaxy S8 Plus) پلاس اولین گوشی‌های هوشمند پرچمداری بودند که سامسونگ پس از مشکل گلکسی نوت ۷ راهی بازار کرد. این دو گوشی هوشمند به‌خوبی موفق شدند از زیر سایه‌ی سنگین رسوایی گلکسی نوت ۷ خارج شوند و دوباره روی خوب بازار را به سامسونگ نشان دهند. استفاده از نمایشگر اولد که در طرفین به لطف استفاده از خمیدگی، حاشیه نداشت در کنار افزایش سایز نمایشگر بدون نیاز به سایز گوشی باعث شد بسیاری از منتقدان، نسل جدید پرچمداران سری اس سامسونگ را گوشی‌های خوبی معرفی کنند. داشتن انحصار استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ در ماه‌های اول در کنار تراشه‌ی اختصاصی اکسینوس ۸۸۹۵، باعث شد سامسونگ فروش خوبی تجربه کند و خاطره‌ی تلخ گلکسی نوت ۷ را تا حدودی از ذهن کاربرانش پاک کند.

۲. اچ‌تی‌سی یو ۱۱

 

با وجود اینکه اچ‌تی‌سی گوشی یو ۱۱ (HTC U11) را پس از پرچمداران کره‌ای بدون حاشیه‌ی جی ۶ و گلکسی اس ۸ رونمایی و راهی بازار کرد؛ اما خبری از نمایشگر بدون حاشیه در آن نبود و به جای آن اچ‌تی‌سی فناوری جدیدی را در این گوشی رونمایی کرد که با استفاده از آن می‌توان از طریق فشار دادن لبه‌های گوشی در راست و چپ فرامین را از این طریق انتقال داد. اچ‌تی‌سی پس از فروش بخش تولید گوشی‌های هوشمند پیکسل، تنها به فروش گوشی‌های هوشمند سری یو دلبسته است و این سری نیز نتوانسته آنچنان که باید بار سنگین بهبود اوضاع وضعیت اچ‌تی‌سی را در بازار گوشی‌ هوشمند به دوش بکشد.

۳. وان‌پلاس ۵ تی 

 

وان پلاس به‌عنوان یکی از شرکت‌های نوظهور در حوزه‌ی تولید گوشی‌ هوشمند، در چند سال اخیر و تنها با عرضه‌ی چند نسل موفق شده است توجهات بسیاری را به خود جلب کند و در شماری از بازار‌های آسیایی خود را بشناساند. هرچند مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های هوشمند وان پلاس در چند نسل اول فاکتور قیمت بود؛ اما در وان پلاس ۵ تی (OnePlus 5T) این فاکتور کمرنگ‌تر شده و این شرکت چینی همپای رقبای مطرح‌تر به قیمت‌گذاری گوشی خود پرداخته است؛ حال آنکه افزایش قیمت این گوشی در اندازه‌ی محصولات چینی زیاد بوده و همچنان از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

وان پلاس ۵‌ تی تنها ۶ ماه پس از عرضه‌ی وان‌پلاس ۵ پا به بازار گذاشت تا با استفاده از ترند طراحی بدون حاشیه‌، توانایی رقابت بیشتری با بازیگران اصلی این عرصه داشته باشد. بهره‌گیری از قوی‌ترین تراشه‌ی اسنپدراگون در کنار قابلیت‌های دیگری نظیر شارژ سریع و بدنه‌ی فلزی، از جمله دیگر قابلیت‌های پرچمدار جدید وان‌‌پلاس هستند.

۴. سامسونگ گلکسی نوت ۸

 

در صنعت هوانوردی بسیاری امن‌ترین شرکت هواپیمایی را گزینه‌ای می‌دانند که به‌تازگی یکی از هواپیماهای آن سقوط کرده باشد. گلکسی نوت ۸ (Samsung Galaxy Note 8) را نیز باید مصداق این موضوع در حوزه‌ی فناوری بدانیم. سامسونگ با عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ در تابستان سال ۲۰۱۶ با مشکلات عدیده‌ای روبرو شد؛ به‌طوری‌که پس از انفجار و آتش‌سوزی، این کمپانی بارها مجبور شد به‌صورت کامل گلکسی نوت ۷ را فراخوانی و تولید این گوشی‌ هوشمند را متوقف کند؛ از این‌رو کره‌ای‌ها در مورد پرچمداران سال ۲۰۱۷ بسیار باوسواس عمل کردند و این دقت عمل در مورد گلکسی نوت ۸ بیش از پیش محسوس است؛ چراکه سامسونگ در پی آن بود تا با عرضه‌ی یک گوشی‌ هوشمند بی‌نقص، وجهه‌ی خدشه‌دار شده‌ی برند نوت خود را بهبود بخشد.

گلکسی نوت ۸ نیز با پیروی از از ترند سال جاری، از وجود یک نمایشگر بدون حاشیه و تمام صفحه بهره می‌برد. سامسونگ با حصول اطمینان از امنیت باتری، از قوی‌ترین تراشه‌ی خود در این گوشی استفاده کرده و برای جلب توجه بیشتر کاربران، سایز نمایشگر آن را در مقایسه با رقبا افزایش داده است.

۵. ال‌جی وی ۳۰

 

پس از آنکه ال‌جی موفقیت‌ چندان زیادی با عرضه‌ گوشی‌های هوشمندی نظیر جی ۵ و جی ۶ کسب نکرد، با عزمی جزم‌کرده در سال ۲۰۱۷ در پی تغییر شرایط برآمد. پس از آنکه در ابتدای سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی جی ۶ به بازار بودیم، ال‌جی در جریان ایفا ۲۰۱۷ نسل جدید گوشی پرچمدار سری وی را با عنوان وی ۳۰ (LG V30) رونمایی کرد. ال‌جی وی ۳۰ با بهره‌گیری از نمایشگر تمام صفحه و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ در مقایسه با ال‌جی جی ۶ که از نسل پیشین تراشه‌ی کوالکام بهره می‌برد، یکی از بهترین گزینه‌های اندرویدی موجود در بازار است که در کنار نمایشگر تمام صفحه و همچنین اسنپدراگون ۸۳۵، از ویژگی‌های دیگری نیز بهره می‌برد.

۶. سونی اکسپریا ایکس زد وان 

 

سونی در جریان ایفا ۲۰۱۷ نسل جدیدی از گوشی هوشمند خود را با نام اکسپریا ایکس زد وان (Sony Xperia XZ1) رونمایی کرد که تقریبا از نظر ظاهری تفاوت آنچنانی با اکسپریا ایکس زد پریمیوم ندارد. هرچند سونی در این گوشی نیز به طراحی خود وفادار مانده؛ اما برای القای تغییرات به کاربران، استفاده از فلز و یکپارچه کردن پنل پشتی با لبه‌ها را در دستور کار قرار داده است و دیگر خبری از لبه‌های تیز و ظاهر مکعبی شکل در اکسپریا ایکس زد وان نیستیم. به‌جرئت می‌توان گفت که طراحی محصولات اکسپریا به اندازه‌ای تکراری شده است که تغییرات مثبت و قابلیت‌های آن به چشم نمی‌آید.

۷. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس اپل

 

هرچند اپل امسال دو گوشی هوشمند آیفون ۸ (Apple iPhone 8) و آیفون ۸ پلاس (iPhone 8 Plus) را همچون سه سال قبل راهی بازار کرد؛ اما این دو نسخه تا حدودی زیر سایه‌ی آیفون ۱۰ قرار گرفتند و می‌توان اصلی‌ترین دلیل آن را پیروی از همان الگوی طراحی تکراری در آیفون‌ ۸ و آیفون ۸ پلاس خواند. البته برخلاف سه نسل پیشین گوشی‌های هوشمند اپل، کوپرتینویی‌ها به‌منظور پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را با بدنه‌ای شیشه‌ای راهی بازار کرده‌اند که برای افرادی که بیشتر به آیفون‌ با بدنه‌ی آلومینیومی عادت دارند، در بهترین حالت یک سکون به شمار می‌رود. البته با وجود پیروی از الگوی طراحی تکراری سه سال گذشته، آیفن ۸ از ماژول‌های سخت‌افزاری بهتری استفاده می‌کند و تراشه‌ی این دو گوشی A11 بایونیک است. ضمنا باید به بهبودهای دوربین نیز اشاره کرد.

۸. آیفون ۱۰ اپل 

 

آیفون ۱۰ ( iPhone X) تعریف جدید اپل از گوشی‌ هوشمند است که چندی پیش همراه با دو نسخه‌ی دیگر آیفون راهی بازار شد. آیفون ۱۰ در مقایسه با نسل‌های گذشته و دو نسخه‌ی دیگری که همراه با این گوشی رونمایی شدند شاهد تغییرات بسیار گسترده‌ای بوده است؛ استفاده از پنل اولد به جای ال‌سی‌دی، حذف سنسور اثر انگشت و جایگزین شدن فناوری جدید با عنوان فیس آیدی اشاره کرد. البته در این بین نباید از حذف حاشیه‌های آیفون غافل ماند که در چهار سال اخیر با تکرار در تمام نسخه‌ها به یک ویژگی آزاردهنده در مورد آیفون‌های اپل تبدیل شده بود. آیفون ۱۰ در کنار ویژگی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم از وجود ماژول‌های سخت‌افزاری قدرتمندی نیز بهره می‌برد که شاید تراشه‌ی A11 بایونیک را باید در زمره‌ی مهم‌ترین آن‌ها قرار داد. دوربین دوگانه تعبیه‌شده در پشت گوشی نیز از دیگر ویژگی‌های حیاتی این محصول است.

۹. هواوی میت ۱۰ 

 

هواوی اواخر مهرماه سال جاری میلادی با برگزاری مراسمی در مونیخ نسل جدید پرچمداران خود را رونمایی کرد. سری جدید میت هواوی شامل سه گوشی‌ هوشمند میت ۱۰ (Huawei Mate 10)، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه دیزاین است. هرچند میت ۱۰ پرو در کنار میت ۱۰ پورشه دیزاین شاخص‌ترین گوشی هوشمند از سری جدید میت است؛ اما نباید میت ۱۰ را فراموش کرد؛ چراکه این گوشی‌ هوشمند را  هم می‌توان به‌عنوان یک پرچمدار در نظر گرفت. میت ۱۰ هواوی از همان تراشه‌‌ی کرین ۹۷۰ بهره می‌برد که در سایر پرچمداران این کمپانی مورد استفاده قرار گرفته است. با وجود اینکه میت ۱۰ از نظر ظاهری تفاوت‌هایی با میت ۱۰ پرو که منطبق بر ترندهای طراحی توسعه یافته دارد؛ اما زیبا است، هرچند با استفاده از المان‌های بهتر می‌توانست بسیار چشم‌نوازتر و زیباتر باشد.

۱۰. هواوی میت ۱۰ پرو

 

با توجه به قیمت بالای میت ۱۰ پورشه دیزاین، میت ۱۰ پرو (Huawei Mate 10 Pro) را باید به‌عنوان اصلی‌ترین پرچمدار این کمپانی در نظر گرفت. هواوی در میت ۱۰ پرو نیز از یک نمایشگر تمام صفحه با کاهش حاشیه‌ها بهره برده است. ضمنا این گوشی با استفاده از بدنه‌ی شیشه‌ای شارژ بی‌سیم را نیز پشتیبانی می‌کند. میت ۱۰ پرو برخلاف میت ۱۰ از وجود نمایشگر اولد با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ بهره می‌برد که مطابق با ترند بازار است. هواوی به‌عنوان پیشروترین کمپانی چینی فعال در حوزه‌ی گوشی‌ هوشمند، هر روز در حال افزایش فاصله‌ی خود با سایر رقبای چینی و پیشرو در بازارهای غربی است؛ به‌طوری‌که این کمپانی چینی در نظر دارد طی سال‌های آینده به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند تبدیل شود. به‌جرئت می‌توان گفت که تغییرات و بهبودهای گوشی‌های هوشمند جدید هواوی برای نیل به هدف تبدیل شدن به یک کمپانی شناخته‌شده در بازارهای غربی انجام می‌شود.

۱۱. نوکیا ۸ 

 

پس از آنکه اچ‌ام‌دی گلوبال امتیاز استفاده از برند نوکیا را برای استفاده در گوشی‌های هوشمندش در اختیار گرفت، شاهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند متعددی از سوی این کمپانی بودیم که اغلب در زمره‌ی محصولات میان رده بودند. نوکیا در ماه اکتبر پس از انتشار شایعات فراوان، نوکیا ۸ (Nokia 8) خود را به‌عنوان یک پرچمدار با بهره‌گیری از تراشه‌‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵ رونمایی کرده است. پرچمدار نوکیا در کنار وان پلاس ۵ تنها گوشی‌های هوشمندی هستند که از وجود بدنه‌ی آلومینیومی بهره می‌برند.

طراحی و کیفیت ساخت

هرچند طراحی تا حدود زیادی یک موضوع سلیقه‌ای است؛ اما شماری از عناصر نیز در مقبولیت آن بین کاربران یا رد کردن یک طراحی تأثیرگذار هستند. با توجه به اینکه تمام گوشی‌های مورد بررسی در زمره‌ی بهترین گوشی‌های موجود در بازار هستند، شرکت‌های سازنده نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بهترین محصول ممکن را راهی بازار کنند. ترکیب شیشه و فلز را می‌توان قانون اصلی و نانوشته‌ی دنیای موبایل در بخش کیفیت ساخت دانست. استفاده از مواد مذکور در کنار حاشیه‌‌های اندک نمایشگر، زبان اصلی طراحی و توسعه‌ی پرچمداران حال حاضر موبایل است.

هواوی میت 10 / Huawei Mate 10

استفاده از ترکیب شیشه و فلز، ترند فعلی دنیای موبایل

هواوی در میت ۱۰ نیز بنابر قانون نانوشته‌ی بازار از ترکیب شیشه و فلز برای پرچمداران خود استفاده کرده است. نمایشگر ال‌سی‌دی ۵.۹ اینچی مورد استفاده در میت ۱۰ بیش از ۸۱ درصد از مساحت پنل جلوی گوشی را پوشانده است. در میان گوشی‌های مورد بررسی، میت ۱۰ عریض‌ترین گوشی موجود است؛ چراکه برخلاف رقبا که از نسبت تصویر ۱۸ به ۹ بهره می‌برند، این گوشی از نسبت تصویر سنتی ۱۶ به ۹ استفاده می‌کند. بدنه‌ی عریض‌تر کمی میت ۱۰ را از استاندارد‌های فعلی پرچمداران فاصله می‌دهد؛ اما این گوشی در بخش کیفیت ساخت بالاترین استاندارد‌های این بخش را به‌راحتی پشت سر گذاشته است و خود را به‌عنوان یکی از برترین گوشی‌های بازار در کیفیت ساخت معرفی می‌کند. درحالی‌که میت ۱۰ محصولی بسیار قابل است؛ اما میت ۱۰ پرو با تجهیز به نمایشگر OLED با نسبت ۱۸:۹ و زبان طراحی مشابه و البته حاشیه‌های کمتر نمایشگر را می‌توان پرچمدار اصلی هواوی در سال ۲۰۱۷ دانست. میت ۱۰ پرو از نظر ابعاد و مختصات فیزیکی ظاهری المان‌هایی نزدیک‌تری به ترند طراحی سال جاری دارد. این گوشی نیز از وجود قاب پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد و خبری از کلید فیزیکی در پنل جلویی نیست؛ چراکه هواوی با حذف این کلید حاشیه‌ی پایینی را باریک‌تر از پیش کرده است و سنسور اثر انگشت را همچون سایر رقبای اندرویدی به قسمت میانی پنل پشتی انتقال داده تا دسترسی به آن ساده‌تر باشد.

اپل با رونمایی از آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس نشان داد که همچنان به زبان طراحی که سه سال پیش با آیفون ۶ رونمایی شد، وفادار مانده است و قصد ندارد در کلیات این طراحی تغییراتی ایجاد کند. بزرگ‌ترین تغییر آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از نظر ظاهری و طراحی، کنار گذاشتن استفاده از فلز و جایگزین کردن آلومینیوم با ترکیب شیشه و فلز است. دلیل اصلی این تغییر بزرگ در آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس پشتیبانی از شارژ بی سیم در آیفون‌های جدید کوپرتینویی‌ها است. البته به‌جز تغییرات اندکی موجود در بدنه، آیفون ۸ و ۸ پلاس در سایر بخش‌ها بهبود‌های قابل توجهی تجربه کرده‌اند. پردازنده‌ی قدرتمند A11، نمایشگری روشن‌تر و دوربین‌ بهبودیافته از دیگر مواردی است که گوشی‌های جدید اپل به همراه دارند.

آیفون 10 ایکس / iphone x

آیفون ۱۰ در میان گوشی‌های سال ۲۰۱۷ اپل بزرگ‌ترین تغییر را به خود دیده است. این محصول که به‌عنوان تولد ۱۰ سالگی برند اپل عرضه شده، حذف کامل حاشیه‌های نمایشگر و وجود تنها یک زائده در بخش بالایی و همچنین حذف کلید فیزیکی هوم را به همراه داشته است. در پنل پشتی شاهد استفاده از ترکیب شیشه و فلز در لبه‌های گوشی هستیم. آیفون ۱۰ از وجود دوربین دوگانه بهره می‌برد؛ اما بیرون‌زدگی بیش از حد ماژول دوربین در پشت گوشی می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد آیفون ۱۰ به آن اشاره کنیم، تفاوت نسبت تصویر این گوشی است. در واقع آیفون ۱۰ به لطف نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ نمایشگر، در مقایسه با رقبا کمی کشیده‌تر است.

ال‌جی با عرضه‌ی وی ۳۰ نشان داد که در پی بهبود هر چه بیشتر گوشی‌های هوشمند خود است و دیگر به دنبال ایده‌های رادیکال و متفاوت نخواهد رفت. وی ۳۰ از ترند طراحی سال جاری پیروی کرده و علاوه بر استفاده از ترکیب شیشه و فلز، حاشیه‌ی نمایشگر را نیز کاهش داده است. با توجه به اینکه از سال‌های پیش کلید فیزیکی جایی در میان گوشی‌های ال‌جی نداشت، نبود این کلید را نمی‌توان ویژگی جدیدی برای ال‌جی توصیف کرد.

سامسونگ در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس طراحی لبه‌های خمیده نسل پیشین گوشی‌‌های هوشمند خود را به بلوغ رسانده است. گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با وجود بهره‌گیری از نمایشگر با لبه‌های خمیده در مقایسه با گلکسی اس ۷ بسیار خوش دست‌تر شده‌اند که علت اصلی آن را باید کاهش عرض گوشی و همچنین خمیدگی در پنل پشتی خواند که استفاده از گوشی را راحت‌تر می‌کند. کیفیت ساخت بالا، مقاومت در برابر نفوذ مایعات و ارگونومی مناسب برخی از ویژگی‌های پرچمداران سامسونگ هستند که تمامی نیاز‌های کاربران در این بخش را به‌خوبی فراهم می‌کنند.

پس از تجربه‌ی موفق گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، سامسونگ نسل جدید گلکسی نوت را نیز بر پایه‌ی همین معادله طراحی و تولید کرد. گلکسی ۸ نیز به‌عنوان جدیدترین پرچمدار سامسونگ این زبان طراحی را با قابلیت‌های فبلت سامسونگ که از وجود قلم کاربردی S Pen بهره می‌برد، همسوتر کرده و تا حدودی لبه‌های تیزتر را به این محصول افزوده است.

وان پلاس 5 تی / oneplus 5t

بدنه‌های تمام فلزی هنوز هم بهترین حس کاربری را دارند

سونی در پرچمدار جدید خود یا همان اکسپریا ایکس زد وان همچنان به الگوی طراحی موسوم به امنی‌بالانس وفادار مانده است. با این حال این زبان طراحی مسن دیگر به اندازه‌ی رقبای خود جذاب نیست و انتقاد‌های زیادی به سونی در همین راستا وارد شده است. البته نمی‌توان از بدنه‌ی فلزی و خوش ساخت ایکس‌زد وان به‌راحتی گذشت. تنها نقطه‌ی منفی در این رابطه را استفاده از پلاستیک در کنار فلز در ساخت XZ1 است که البته با این وجود، پرچمدار حال حاضر سونی برترین کیفیت ساخت را بین تمامی محصولات این برند مطرح تا به امروز دارد. وان‌پلاس همانند سونی از بدنه‌ی یکپارچه‌ی فلزی در محصول جدید خود بهره برده است که به اعتقاد کارشناسان زومیت بهترین حس ممکن را به کاربران القا می‌کند؛ حس محصولی بسیار خوش‌ساخت و باکیفیت که پیش از این آیفون ۷ و ۷ پلاس نیز به کاربران منتقل می‌کردند.

نوکیا و اچ‌تی‌سی از دستورالعمل متفاوتی برای ساخت پرچمدار خود بهره برده‌اند. استفاده از فلز در کنار پرداخت سطحی متفاوت آن باعث شده است با وجود بدنه‌‌ی مستحکم و خوش‌ساخت فلزی شاهد جذابیت بصری زیبایی باشیم. البته بدنه‌ی براق یو ۱۱ و نوکیا ۸ بدون نقطه‌‌ضعف نیست و همانند محصولات شیشه‌ای کاملا مستعد جذب اثر انگشت است.

نمایشگر

 

نمایشگر خوب به اندازه‌ای در گوشی‌های پرچمدار مهم است که فقدان یا برخورداری از آن موفقیت یا شکست را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت. سال ۲۰۱۷ را باید سال مهاجرت بزرگان به نمایشگرهای اولد دانست؛ اپل و ال‌جی با آیفون ۱۰ و وی ۳۰ نخستین تلاش جدی خود را در این بخش به کار بسته‌اند و از طرفی هواوی برای دومین سال متوالی یکی از گوشی‌های سری میت را به نمایشگر امولد مجهز کرده است.

سامسونگ گلکسی نوت 8 / samsung galaxy note 8

نمایشگرهای سوپرامولد سامسونگ فوق‌العاده هستند

اگر روشنایی نمایشگر برای شما مهم است و به نمایش بی‌نقص رنگ مشکی علاقه‌مند هستید اولدها بهترین گزینه‌ی پیش روی شما خواهند بود. گلکسی نوت ۸ و برادرانش از سری اس نمونه‌‌های عالی از گوشی‌های مجهز به پنل اولد هستند که رنگ‌ها را با طراوت و البته کمی اشباع به نمایش می‌گذارد؛ اما در صورتی که رنگ‌های طبیعی‌تر در اولدها علاقه‌مند هستید آیفون ۱۰ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. میت ۱۰ پرو و ال‌جی وی ۳۰ دیگر فبلت‌های مجهز به نمایشگر اولد در بازار هستند که کیفیت خوبی ارائه می‌دهند. روشنایی نمایشگر‌های آیفون ۱۰ و فبلت‌های پرچمدار امسال سامسونگ، بالاتر از وی ۳۰، میت ۱۰ پرو، وان‌پلاس ۵ تی و تمام نمونه‌های ال‌سی‌دی بازار است.

میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو در بین گوشی‌های مورد بررسی بهترین عملکرد را در حداقل روشنایی از خود نشان می‌دهد و گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در محیط‌های تاریک است. اگر قیمت گوشی‌های مجهز به پنل اولد برای شما بالا است، نمونه‌های کم‌نقصی مانند آیفون ۸ و ۸ پلاس از بین گوشی‌های مجهز به پنل ال‌سی‌دی شما را راضی خواهند کرد؛ روشنایی و دقت رنگ‌ها در آیفون‌ ۸ و ۸ پلاس از برخی نمونه‌های اولد بازار نیز بیشتر است. اگر هم پرچمداران ابتدای سال و قیمت پایین‌ترشان را می‌پسندید گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس اصلی‌ترین گزینه‌های پیشنهادی خواهند بود.

سونی اکسپریا ایکس زد وان / Sony Xperia XZ1

اکسپریا ایکس زد وان هم با وجود ارائه‌ی عمیق‌ترین مشکی در بین گوشی‌های مجهز به پنل ال‌سی‌دی، اختلاف زیادی از نظر روشنایی با نمونه‌های اولد دارد. میت ۱۰ هواوی با وجود عملکرد نسبتا خوب در بخش نمایشگر یک پله پایین‌‌تر از برادر گران‌قیمت‌تر و اولد خود یعنی میت ۱۰ پرو قرار می‌گیرد؛ میت ۱۰ پرو با نمایشگر امولد ۱۸ به ۹ بهترین نمایشگری است که چینی‌ها تا به امروز در گوشی‌های خود به کار بسته‌اند. میت ۱۰ در بحث روشنایی جزو بهترین گوشی‌های مجهز به نمایشگر IPS LCD است با این حال رنگ مشکی در آن به زیبایی میت ۱۰ پرو نمایش داده نمی‌شود. نوکیا ۸ به‌عنوان پرچمدار برند نوکیا نیز یکی از گوشی‌های خوب در بحث روشنایی و نمایش رنگ مشکی است.

از نظر خوانایی نمایشگر در زیر نور مستقیم خورشید و محیط‌های پرنور نیز نمونه‌های اولد از میت ۱۰ پرو گرفته تا ال‌جی وی ۳۰ همگی عملکرد خوبی دارند. البته عملکرد نوکیا ۸ و آیفون‌ ۸ و ۸ پلاس نیز با وجود استفاده از پنل‌های ال‌سی‌دی در این زمینه رضایت‌بخش و مناسب است.

نسبت تصویر ۱۸:۹ مهم‌ترین و جذاب‌ترین مشخصه‌ی جدید گوشی‌های هوشمند است

نسبت تصویر ۱۸ به ۹ به سرعت در حال همه‌گیر شدن در بین پرچمداران امسال است، به‌طوری که تقریبا تمام بزرگان دنیای موبایل یک گوشی با چنین نسبت تصویری ارائه کرده‌اند. ال‌جی‌ وی ۳۰، هواوی میت ۱۰ پرو، گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، آیفون ۱۰ و گلکسی نوت ۸ از جمله پرچمدارانی هستند که نسبت تصویر ۱۶ به ۹ استفاده نمی‌کنند. نمایشگر با نسبت تصویر غیر متعارف ممکن است با برخی اپلیکیشن‌ها ناسازگار باشد و مشکلاتی برای کاربر ایجاد کند؛ با این حال تجربه‌ی نمایش ویدئو و بازی در آن لذت‌بخش‌تر است.

ابعاد نمایشگر نیز مورد مهم دیگری است که باید در انتخاب گوشی به آن توجه کرد. گوشی‌های با نمایشگرهایی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ یا بیشتر، شاید از نظر اسمی قطر بزرگ‌تری (از قطر برای معرفی ابعاد نمایشگر استفاده می‌شود) داشته باشند؛ اما مساحت تصویری که ارائه می‌دهند کمتر از گوشی‌هایی با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ و همان قطر است. گوشی‌های با نسبت تصویر ۲ به ۱ راحت‌تر از نمونه‌های عادی در دست جای می‌گیرند.

اچ‌تی‌سی یو ۱۱ و وان‌پلاس ۵ تی گوشی‌های ارزان‌تر لیست مورد بررسی ما هستند؛ البته نمایشگر ۱۸ به ۹ استفاده‌شده در وان‌پلاس ۵ تی یکی از بهترین‌ها در رده‌ی قیمتی خود است؛ وان‌پلاس همچون گذشته از پنل‌ ساخت سامسونگ در گوشی خود استفاده کرده است که عملکرد بسیار خوبی چه از نظر روشنایی و چه از نظر طراوت رنگ‌ها ارائه می‌دهد؛ ناگفته نماند که وان‌پلاس همچنان در پرچمداران خود استفاده از رزولوشن فول اچ‌دی را در برنامه قرار داده است. یو ۱۱ در هیچ یک از معیارها عملکردی در حد پرچمداران دیگر ارائه نمی‌کند و به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی برای موفقیت در دنیای گوشی‌های هوشمند باید فکری به حال نمایشگرهای گوشی‌های خود بکند.

بررسی آیفون 8  /  Apple iPhone 8

در پایان باید گفت آیفون ۱۰ و کهکشانی‌های سامسونگ بهترین نمایشگرهای دنیای موبایل را از نظر زومیت در اختیار دارند؛ دقت و طراوت رنگ‌ها، خطای نمایش، روشنایی و نبود مشکلات فنی در این نمایشگرها آن‌ها را نسبت به رقبا متمایز کرده است. میت ۱۰ پرو بهترین نمایشگر استفاده‌شده در گوشی‌های هواوی تا به امروز را در اختیار دارد که هم در بحث روشنایی و هم در بحث نمایش رنگ‌ها یکی از بهترین‌های بازار است. آیفون‌ ۸ و ۸ پلاس نیز همچنان با وجود استفاده از نمایشگر ال‌سی‌دی جزو بهترین‌های بازار هستند. اولین تلاش وان‌پلاس در دنیای نمایشگرهای ۱۸ به ۹ شایسته‌ی تقدیر است؛ اما هنوز عملکرد آن در این بخش به اندازه‌ی اپل و ساموسنگ عالی و کم‌نقص نیست.

دوربین

 

دوربین را می‌توان یکی از قابلیت‌های کلیدی حال حاضر گوشی‌های موبایل دانست. رقابت در این عرصه به حدی رسیده است که سازنده‌های موبایل به همکاری با نام‌های بزرگ صنعت عکاسی مانند کارل‌زایس و لایکا روی آورده‌اند. شرکت‌های مطرح دنیای موبایل تمام توان خود را برای بهبود عملکرد دوربین محصولات خود به کار گرفته‌اند تا با قدرت‌نمایی در این بخش نظر خریداران بیشتری را به خود جلب کنند. این رقابت تا حدی داغ شده است که هر ساله شاهد معرفی فناوری‌ و امکانات نوینی در دوربین گوشی‌های هوشمند هستیم.

پرچمداران موبایل همگی به دوربین‌های توانمندی مجهز هستند

پرچمداران دنیای موبایل همواره اولین انتخاب برای کاربرانی است که به دنبال دوربینی قابل در گوشی هوشمند خود هستند. پرچمداران سال ۲۰۱۷ دنیای موبایل نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همگی از جدید‌ترین فناوری‌های موجود در این زمینه بهره می‌برند. زومیت برای پاسخ به سؤالات کاربران در این خصوص همواره اقدام به مقایسه‌ و بررسی عمیق دوربین پرچمداران موبایل در شرایط کاربری عادی می‌کند. با توجه به نتایج مقایسه دوربین اخیر گوشی‌های هوشمند زومیت، اگر دوربین اولویت اول خرید شما است، آیفون ۱۰ و گلکسی نوت ۸ را پیش از سایر گزینه‌ها مد نظر قرار دهید. جدیدترین محصول اپل به لطف دوربین دوگانه، الگوریتم پردازش بالغ و سنسوری توانمند، قابلیت‌های زیادی در بخش عکاسی و فیلمبرداری دارد. حالت‌های عکاسی پرتره و نورپردازی استودیویی، از جمله توانایی‌های منحصربه‌فرد پرچمدار غول فناوری کوپرتینو است.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

سامسونگ همواره محصولات پرچمدار خود را به دوربین‌های بسیار توانمندی مجهز می‌کند. این موضوع در رابطه با گلکسی اس ۸، اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ نیز صدق می‌کند. گلکسی اس ۸ در مقایسه دوربین بازه‌ی ابتدایی ۲۰۱۷ در زومیت موفق شد جایگاه اول را به خود اختصاص دهد و گلکسی نوت ۸ در دومین مقایسه‌ی زومیت در سال ۲۰۱۷ عملکرد بسیار خوبی داشت تا به‌خوبی توانایی سامسونگ در توسعه‌ی ماژول‌های دوربین عالی را نشان دهد. البته در این بین گلکسی نوت ۸ به واسطه‌ی دوربین دوگانه، قابلیت‌های بیشتری نسبت به اس ۸ و اس ۸ پلاس به همراه دارد که می‌توان به ثبت تصاویر پرتره اشاره کرد.

هواوی پس از همکاری با لایکا در توسعه‌ی دوربین گوشی‌های خود، پیشرفت قابل توجهی در این زمینه کرد و اکنون می‌‌توان به‌جرئت پرچمداران این برند را جز برترین نمونه‌های موجود در این زمینه دانست. هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو به لطف استفاده از ماژول دوربین دوگانه، الگوریتم‌های پردازشی بهبودیافته توسط لایکا و فناوری فوکوس خودکار هیبریدی، به‌خوبی تمام نیازهای کاربران در این زمینه را برآورده خواهند کرد. هوش مصنوعی پردازنده‌ی کرین ۹۷۰ نیز با شناسایی ماهیت سوژه و اعمال تنظیمات بهتر دوربین، در افزایش کیفیت تصاویر نهایی تأثیرگذار است.

اپل در کنار آیفون ۱۰، آیفون ۸ و ۸ پلاس را نیز در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه کرد؛ گوشی‌هایی که از طراحی محصولات موبایل سال‌های گذشته‌ی اپل بهره می‌برند. اما ظاهر قدیمی‌تر به معنای عملکردی سطح پایین نیست؛ آیفون ۸ و ۸ پلاس در بخش دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. درحالی‌که آیفون ۸ از دوربینی با یک سنسور و لنز بهره می‌برد، آیفون ۸ پلاس همانند برادر گران‌تر خود به دوربین دوگانه مجهز شده است که شباهت بسیار زیادی به آن دارد. با کمی تخفیف می‌توان عملکرد دوربین آیفون ۸ پلاس را در سطح یکسانی با آیفون ۱۰ و در بالاترین رده‌ی دنیای گوشی‌های هوشمند دانست. این در حالی است که هزینه‌ی کمتری پرداخت خواهید کرد.

اچ تی سی یو ۱۱ / HTC U11

اچ‌تی‌‌سی یو ۱۱ را می‌توان نقطه‌ی عطفی در تاریخ محصولات اچ‌تی‌‌سی دانست؛ جایی که این برند تایوانی خود را به‌عنوان یکی از توانمند‌ترین در بخش دوربین معرفی کرد. درحالی‌که نزدیک به ۱ سال از معرفی یو ۱۱ می‌گذرد؛ اما پرچمدار اچ‌تی‌سی هنوز هم در این زمینه جز بهترین‌ها است و نتایج مقایسه دوربین اخیر زومیت نیز گواه این مدعی است. یو ۱۱ تنها در برابر دوربین‌های دوگانه و قابلیت‌های افزوده‌ی آن‌ها حرفی برای گفتن ندارد. درحالی‌که عملکرد عالی سنسور و الگوریتم پردازش این دوربین همچنان فوق‌العاده است.

وان‌پلاس همانند سایر تولیدکنندگان موبایل کشور چین، در بخش دوربین یارای رقابت با بزرگان این عرصه را نداشت. با این حال این شرکت در گوشی وان‌پلاس ۵ قول پیشرفت بزرگی در دوربین محصولات خود را داد و در عمل نیز شاهد بهبود‌های متعددی در این بخش بودیم. حال وان‌پلاس ۵ تی با تغییرات بیشتر، دوربین پرچمدار وان‌پلاس را بیش از پیش بهبود داده است تا شاهد محصولی توانمند باشیم. که توانایی تأمین تمامی نیاز‌های کاربران را دارد. با این حال این گوشی دوست‌داشتنی هنوز عملکرد یکسانی درحد رقبای نام‌دار خود ندارد. وان‌پلاس ۵ تی هنوز راه زیادی برای تبدیل شدن به استاندارد این بخش دارد؛ با این حال دوربین این گوشی به هیچ وجه شما را ناامید نخواهد کرد.

نوکیا 8 / Nokia 8

نوکیا با فروغ سابق خود به خصوص در بخش دوربین، فاصله‌ی زیادی دارد

نوکیا پیش از ظهور نسل جدید گوشی‌های هوشمند و پلتفرم‌های اندروید و iOS، همواره انتخاب اول کاربرانی بود که به دنبال محصولی با دوربین توانمند بودند. پس از بازگشت مجدد این برند با HMD به عرصه، نوکیا هنوز موفق به ارائه‌ی نمایشی جذاب در بخش دوربین نشده است. نوکیا ۸ به لطف استفاده ماژول دوربین دوگانه و استفاده از تخصص کارشناسان کارل زایس در مراحل طراحی و توسعه، دوربینی توانمند در پرچمدار خود تعبیه کرده است. اما اگر بخواهیم عملکرد نوکیا ۸ را در بخش دوربین خلاصه کنیم، تنها از واژه‌ی خوب می‌توان استفاده کرد. نوکیا پس از بازگشت مجدد به دنیای گوشی‌های هوشمند، حداقل در بخش دوربین هنوز فاصله‌ی زیادی با بزرگان این عرصه دارد؛ سرعت فوکوس کند‌تر و نویز بیشتر از جمله مواردی است که باعث شده است نتوان پرچمدار نوکیا را بهترین گزینه در این بخش معرفی کرد. البته موارد بالا به معنای عملکرد بسیار بد نیست؛ نوکیا ۸ تنها در برابر پرچمداران اپل و سامسونگ عملکرد ضعیف‌تری دارد و دوربین دوگانه‌ی ۱۳ مگاپیکسلی آن در مقایسه با سایر محصولات دنیای موبایل توانایی‌های بسیار زیادی دارد.

سونی بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی سنسور دوربین‌های عکاسی در جهان است. همین عبارت به‌خوبی نشانگر توانایی‌های این برند در صنعت عکاسی و فیلمبرداری است. اما متاسفانه سونی در پرچمداران موبایل خود هیچگاه موفق به عملکردی بی‌نقص نشد. با این حال اکسپریا ایکس‌زد وان را می‌توان گل سرسبد گوشی‌های هوشمند سونی در بخش دوربین دانست که به بلوغ خوبی رسیده و عملکرد بسیار خوبی دارد. ال‌جی نیز یکی از سازندگانی است که مدت‌ها به توسعه‌ی ماژول دوربین دوگانه‌ مشغول بوده است. وی ۳۰ نیز از ساز و کار مشابه ماژول‌های دوربین دوگانه‌ی پیشین محصولات ال‌جی بهره می‌برد. پرچمدار ال‌جی نیز توانایی مناسبی در تأمین تمامی نیاز‌های کاربران در کنار ارائه‌ی حالت‌های مختلف عکاسی را دارد. البته در بخش کیفیت عکاسی هنوز ال‌جی با اختلاف بسیار اندکی پس از رقیب هم‌وطن خود قرار می‌گیرد.

سیستم‌عامل و رابط کاربری

جنگ دنیای موبایل، جنگ iOS و اندروید است

با افول سیستم‌‌های عامل‌ ضعیف، تنها دو سیستم‌عامل اندروید iOS برای دسته‌بندی‌ پرچمداران استفاده می‌شوند. iOS به‌عنوان سیستم‌عامل اختصاصی اپل به عملکرد و یکپارچگی بالا مشهور است و اندروید نیز علاوه بر امکانات شخصی‌سازی متنوع، آزادی‌عمل بیشتری به کاربران می‌دهد. این دو سیستم‌عامل با وجود تفاوت‌های بنیادی روز به روز در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند. پرچمداران شرکت‌های مختلف همواره گزینه‌ی اصلی سازندگانشان برای دریافت بروزرسانی‌ها و قابلیت‌های جدید هستند از این رو به جز گوشی‌های گوگل که به‌طور مستقیم از سوی این شرکت پشتیبانی می‌شوند تقریبا تمام پرچمداران اندرویدی بروزرسانی یکسانی دارند.

آیفون 10 ایکس / iphone x

سه نماینده‌ی سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۸، اس ۸ و اس ۸ پلاس به رابط کاربری Samsung Experience مجهز شده‌اند. این رابط کاربری حقیقتا یکی از نمونه‌های پر امکانات در دنیای اندروید محسوب می‌شود؛ اما قطعا هنوز بهینه‌ترین و سریع‌ترین نمونه در بین رقبا نیست. هر سه آیفون فهرست مورد بررسی ما با نسخه‌ی یازدهم iOS عرضه شده‌اند؛ نسخه‌ی یازدهم روح و جان نسخه‌های پیشین را دارد پس اگر از علاقه‌مندان به این سیستم‌عامل نیستید چندان به نسخه‌ی جدید دل نخواهید بست. iOS همواره به لطف سخت‌افزار مناسب آیفون‌ها، یکی از بهترین و سریع‌ترین عملکردها در بین رقبا را داشته است و این موفقیت بار دیگر در سه آیفون ۲۰۱۷ این شرکت به چشم می‌خورد. ژست‌های حرکتی و اجرای روان آن در آیفون ۱۰ فقدان کلید هوم در آن را تا حدودی جبران کرده است.

ال‌جی و هواوی سال‌ها روی توسعه‌ی امکانات رابط کاربری محصولاتشان کار کرده‌اند و حال آن‌ها را به بلوغ رسانده‌اند. رابط کاربری وی ۳۰ برای نمایشگر ۱۸ به ۹ آن بهینه شده و یکی از بهترین‌ها از نظر سازگاری با این نمایشگر است. تعادل خوبی بین سرعت و زیبایی در رابط‌کاربری ال‌جی برقرار است اما در هیچ یک بهترین نمونه‌ی بازار نیست. هواوی نیز در نسخه‌ی هشتم رابط کاربری EMUI تغییر بنیادی نسبت به قبل ایجاد نکرده است اما هنوز هم از بهترین‌ها در امکانات و شخصی‌سازی به شمار می‌رود. با وجود تغییرات در نسخه‌های اخیر رابط کاربری اختصاصی هواوی، هنوز هم چینی بودن در آن حس می‌شود.

بهترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار موبایل

دو گوشی نوکیا ۸ و وان‌پلاس ۵ تی در بین گوشی‌های پرچمدار بازار شبیه‌ترین رابط کاربری به اندروید خالص را دارند. استفاده از رابط کاربری نزدیک به اندروید خالص عموما سبب بروزرسانی سریع‌تر و عملکرد روان‌تر دستگاه خواهد شد؛ اما این مساله ممکن است برای علاقه‌مندان به ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوع خوشایند نباشد. وان‌پلاس ۵‌تی با اضافه کردن ویژگی‌های جدید و البته کاربردی مانند تشخیص چهره نمونه‌ی کامل‌تری به نسبت به نوکیا ۸ محسوب می‌شود. تجربه‌ی اندروید در وان‌پلاس ۵‌تی به اندازه‌ای روان و لذت‌بخش است که در اولین استفاده از آن نظر شما را جلب خواهد کرد.

رابط کاربری پرچمدار سونی یعنی اکسپریا ایکس زد وان تقریبا همان چیزی است که در باقی گوشی‌های سری ایکس به چشم می‌خورد. این رابط کاربری شاید به اندازه‌ی رقبا پر امکانات نباشد اما همچنان روان است. یو ۱۱ محصول کمپانی بحران‌زده‌ی اچ‌تی‌سی نیز امکانات خاصی در رابط کاربری سنس ارائه نمی‌دهد و تنها جذابیت آن امکان استفاده از اج‌سنس برای اجرای فرامین در آن است که آن نیز با وعده‌های پیشین تایوانی‌ها در مورد این ویژگی فاصله‌ی زیادی دارد.

سرعت و عملکرد

بی‌شک، بازده‌ و عملکرد، یکی از مهم‌‌ترین شاخصه‌ها در خرید گوشی‌ هوشمند، به‌‌خصوص از بین محصولات پرچم‌دار محسوب می‌شود. این موضوع به‌اندازه‌ای بر تجربه‌ی کلی کاربر تأثیرگذار می‌گذارد که تصور محصولی پرچم‌دار با عملکرد کند و ناپایدار، صرف‌نظر از قابلیت‌های بی‌شمارش، مضحک به‌نظر می‌رسد.

امروزه، به‌سختی می‌توان تفاوتی بین عملکرد محصولات پرچم‌دار در کاربری‌‌های روزمره قائل شد و تنها در تسک‌های سنگین و دور از واقعیت، نظیر اجرای چندین بازی سنگین و گرفتن خروجی ۴K، می‌توان تأخیرهایی در حد چند ثانیه در برخی از مدل‌های پرچم‌دار نسبت به نمونه‌های دیگر مشاهده کرد.

اپل آیفون 8 پلاس / Apple iPhone 8 Plus

چنانچه بررسی‌های زومیت را مطالعه کرده باشید، احتمالا می‌دانید که به‌لحاظ توان پردازشی، درخشان‌ترین نتایج سال ۲۰۱۷ به تراشه‌ی A11 Bionic تعلق دارد که در گوشی‌های آیفون ۱۰، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس اپل به‌ کار رفته است. گوشی‌های جدید کوپرتینونشین‌ها به‌لطف بهره‌گیری از این تراشه‌ی قدرتمند، به‌‌راحتی از پس سنگین‌ترین و تسک‌ها و گرافیکی‌ترین بازی‌های موجود در اپ‌استور برمی‌‌آیند؛ علاوه‌بر این تجربه‌ی محتوای واقعیت افزوده نیز با آن‌ها امکان‌پذیر است.

اپل با فاصله قدرتمند‌ترین محصولات دنیای موبایل را تولید می‌کند

شاید بتوان تنها ضعف آیفون را حافظه‌ی رم آن دانست که این گوشی را در برابر همتایان اندرویدی‌اش تا حدودی در موضع ضعف قرار می‌دهد. اپل برای آیفون ۸ حافظه‌ی رم دو گیگابایتی را در نظر گرفته؛ درحالی‌که آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ را به سه گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز کرده است. مقدار پایین حافظه‌ی رم در کنار بهینه‌نبودن iOS 11 باعث می‌شود تا پرچم‌داران اپل نتوانند اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را به‌مدت زیادی در پس‌زمینه فعال نگه‌دارند. باید خاطرنشان کنیم که مشکل یادشده در سناریو‌های غیرواقعی و مبالغه‌آمیز رخ می‌دهد و در دنیای واقعی به‌سختی می‌توان کندی یا نقصی را در عملکرد این گوشی‌ها مشاهده کرد.

میت ۱۰، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه‌ دیزاین، پیشکش هواوی برای بازار تشنه‌ی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ هستند. چینی‌ها طبق روند چند سال اخیر، این محصولات پرچم‌دار را به جدیدترین تراشه‌ی اختصاصی خود با نام کرین ۹۷۰ مجهز کرده‌اند؛ تراشه‌ای که در جریان نمایشگاه ایفا، با وعده‌ی ارائه‌ی تجربه‌ای فراتر از یک پرچم‌دار معرفی شد. کرین ۹۷۰ نخستین تراشه‌ی موبایل دنیا محسوب می‌شود که از یک واحد مستقل پردازش عصبی (NPU) بهره می‌برد که وظایفی همچون پردازش تصویر و کمک به بهینه‌سازی عملکرد گوشی در طولانی‌مدت با توجه به نوع استفاده‌ی کاربر را برعهده دارد. پرچم‌داران جدید هواوی عملکرد سریع و لذت‌بخشی را به کاربر ارائه می‌دهند.

هواوی میت 10 پرو / Huawei mate 10 Pro

در بررسی‌های زومیت، حافظه‌ی ذخیره‌سازی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو به‌ترتیب با نرخ خواندن و نوشتن حدودی ۸۲۰ و ۲۱۰ مگابایت‌برثانیه‌ای خود، بهترین عملکرد را در بین تمامی گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی ثبت کرد. چینی‌ها میت ۱۰ را با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و میت ۱۰ پرو را در دو نسخه‌ی ۴ و ۶ گیگابایتی روانه‌ی بازار کرده‌اند که هر دو حافظه برای طیف گسترده‌ای از کاربری‌ها کافی به‌نظر می‌رسد.

سامسونگ، یکی دیگر از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است که در طیف گسترده‌ای از محصولات خود از پردازنده‌های اختصاصی خانواده‌ی اکسینوس بهره می‌گیرد. کره‌ای‌ها گلکسی اس ۸، اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ را در بخش عمده‌ای از بازارهای جهانی از جمله بازار ایران با تراشه‌ی هشت هسته‌ای اکسینوس ۸۸۹۵ روانه‌ی بازار کرده‌اند؛ این تراشه به‌لحاظ توان پردازشی و عملکرد، در ردیف اسنپدراگون ۸۳۵ قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های متعدد رابط کاربری Samsung Experience باعث می‌شود تا پرچم‌داران سری گلکسی اس سامسونگ، در اجرای برخی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها، کمی کندتر از رقبا باشند؛ اما بهینه‌سازی‌های صورت‌گرفته در گلکسی نوت ۸ باعث شده است تا این فبلت به‌میزان قابل توجهی نسبت به برادران خود سریع‌تر باشد. حافظه‌ی رم سری اس ۸ و گلکسی نوت ۸ به‌ترتیب ۴ و ۶ گیگابایت است؛ از این رو، فبلت غول‌پیکر سامسونگ به‌لحاظ مالتی‌تسکینگ نیز عملکرد بسیار بهتری را از خود به‌جای می‌گذارد.

پرچمداران اندروید از سخت‌افزار بسیار نزدیکی به یکدیگر بهره می‌برند

بی‌شک عنوان سلطان بلامنازع بازدهی و عملکرد، شایسته‌ی گوشی وان‌پلاس ۵‌تی است؛ این گوشی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ و در دو نسخه با حافظه‌ی رم ۶ و ۸ گیگابایتی روانه‌ی بازار شده است. بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و رابط کاربری نزدیک به اندروید خالص وان‌پلاس ۵‌تی، عملکرد خیره کننده‌ای را برای کاربران این گوشی به‌ارمغان می‌‌آورد. بررسی‌های زومیت از نسخه‌ی ۸ گیگابایتی این گوشی، حکایت از توانایی فوق‌العاده‌ی آن در اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی و مالتی‌تسکینگ بی‌نقص دارد.

اچ تی سی یو ۱۱ / htc u11

اچ‌تی‌سی با گوشی یو ۱۱ موفق شد تا مجددا نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. این گوشی در کنار طراحی خاص، دوربین توانمند و تجربه‌ی موسیقایی منحصربه‌فرد، به‌لطف بهره‌گیری از تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵، حافظه‌ی رم ۴ یا ۶ گیگابایتی و رابط کاربری بهینه‌ی خود، عملکرد سریع، روان و پایداری را به‌ارمغان می‌آورد؛ به‌طوری که از این حیث، می‌توان پرچم‌دار تایوانی‌ها را در ردیف بهترین‌های دنیای اندروید قرار داد.

سونی باز هم با اکسپریا ایکس‌زد وان، محصول دیگری را از خانواده‌ی پرچم‌دار ایکس‌زد و زبان طراحی مشابه، روانه‌ی بازارهای جهانی کرد. این گوشی هوشمند نیز همانند خیل عظیم پرچم‌داران اندرویدی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد؛ اما با توجه به نزدیک‌بودن رابط کاربری آن به اندروید خالص و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری متعدد ژاپنی‌ها، ایکس‌زد وان یکی از پرچم‌داران سریع و توانمند سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود.

ال‌جی با پشتوانه‌ی تجربه‌ی نسبتا ناموفق عرضه‌ی جی ۶، تمام تلاش خود را به‌کار گرفت تا محصولی بی‌نقص را از خانواده‌ی سری V روانه‌ی بازار کند. وی ۳۰ همانند اغلب پرچم‌داران امسال از تراشه‌ی هشت‌ هسته‌ای و بالارده‌ی کوالکام، موسوم به اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد و این پردازنده را حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی همراهی می‌کند. بررسی‌های زومیت حکایت از آن دارد که عملکرد این گوشی در ردیف پرچم‌دارانی همچون گلکسی نوت ۸ و هواوی میت ۱۰ قرار دارد.

در نهایت باید به گوشی نوکیا ۸ اشاره کنیم که نخستین تلاش HMD برای عرضه‌ی محصولی بالارده با برند خاطره‌انگیز و نوستالژیک نوکیا محسوب می‌شود. فنلاندی‌ها نوکیا ۸ را با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ در کنار ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم روانه‌ی بازار کرده‌اند. وجود چنین سخت‌افزاری، به‌صورت پیش‌فرض عملکرد سریع و روان هر گوشی هوشمندی را تضمین می‌کند؛ اما هنگامی که این سخت‌افزار با نرم‌افزاری بهینه و نزدیک به اندروید خالص ترکیب شود، لذت استفاده از گوشی دوچندان خواهد شد. نوکیا ۸ به‌عنوان محصولی که از این ویژگی‌ها بهره‌ می‌برد، عملکرد نرم و پایداری را ارائه می‌دهد و به‌خوبی پاسخ‌گوی نیاز کاربرانی با استفاده‌‌های سنگین است.

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل پرچم‌دار
تلفن / تبلت AnTutu 6 ۳DMark
IceStorm
Unlimited
PCMark
Work 2.0
/Overall
Web Browsing
Geekbench 4
/Single
Multi
GFXBench
/Manhattan 3.1
Offscreen
GFXBench
/Car Chase
Offscreen
GFXBench
/T-Rex
OffScreen
Vellamo
/Browser
Metal
CF Bench
v1.3
Huawei Mate 10 ۱۷۶۰۲۲ ۳۵۹۹۵ ۶۷۴۰
۷۰۰۶
۱۸۵۹
۶۴۳۷
۲۳FPS
۳۷FPS
۱۳FPS
۲۱FPS
۶۰FPS
۱۲۵FPS
۶۵۹۷
۴۰۷۴
۴۸۲۵۲۸۱
Huawei Mate 10 Pro ۱۷۵۷۶۹ ۳۰۹۶۲ ۶۳۱۹
۶۹۴۱
۱۹۸۳
۶۴۹۹
۲۹FPS
۳۰FPS
۲۱FPS
۲۱FPS
۶۰FPS
۱۲۷FPS
۶۳۰۲
۳۹۸۲
iPhone X ۲۰۳۲۴۵ ۶۳۶۹۴ ۴۲۲۲
۹۳۷۱
۵۱FPS
۴۳FPS
۱۰۴FPS
۱۳۸FPS
iPhone 8 ۲۱۰۵۳۱ ۶۴۷۶۹ ۴۲۳۹
۹۱۹۶
۱۰۶FPS
۴۱FPS
۱۲۰FPS
۱۳۵FPS
iPhone 8 Plus ۲۲۳۶۹۹ ۶۴۰۸۴ ۴۲۸۵
۹۴۶۹
۵۹FPS
۴۸FPS
۱۱۷FPS
۱۴۰FPS
Xperia XZ1 ۱۶۶۱۶۷ ۳۶۷۵۲ ۶۲۹۸
۶۰۴۹
۱۸۱۱
۶۵۰۸
۳۸FPS
۳۷FPS
۲۵FPS
۲۴FPS
۵۹FPS
۱۰۱FPS
۶۲۶۲
۳۴۴۲
۶۸۱۱۱
LG V30 ۱۷۰۷۵۶ ۳۹۵۰۶ ۵۷۱۴
۵۷۰۵
۱۹۰۹
۶۳۳۰
۱۷FPS
۳۴FPS
۱۲FPS
۲۳FPS
۵۶FPS
۹۹FPS
۵۲۶۷
۳۲۱۵
۶۵۶۹۸
Galaxy Note 8 ۱۷۴۳۶۴ ۳۲۵۸۶ ۵۱۲۱
۴۸۵۸
۱۹۹۲
۶۶۷۳
۲۳FPS
۴۳FPS
۱۳FPS
۲۶FPS
۶۰FPS
۱۲۳FPS
۷۱۱۸
۳۱۹۳
۵۸۷۸۸
OnePlus 5T ۱۷۶۷۸۷ ۴۰۴۳۰ ۶۸۶۱
۶۰۳۲
۲۰۲۱
۶۲۰۴
۳۷FPS
۴۱FPS
۲۳FPS
۲۵FPS
۶۰FPS
۱۱۵FPS
۷۳۰۳
۲۷۱۴
۶۷۵۶۶
HTC U11 ۱۷۳۹۴۶ ۴۰۴۴۹ ۶۸۸۷
۶۳۲۳
۱۸۹۲
۶۳۵۰
۱۴FPS
۳۱FPS
۱۰FPS
۱۹FPS
۴۸FPS
۸۹FPS
۷۰۴۴
۲۷۲۰
۶۸۳۰۳
+Samsung Galaxy S8 ۱۷۳۲۸۲ ۳۱۲۱۹ ۵۳۰۷
۵۱۶۲
۲۰۱۹
۶۴۵۲
۲۲FPS
۳۶FPS
۱۳FPS
۲۵FPS
۵۷FPS
۱۰۳FPS
۷۵۶۵
۳۲۰۹
۵۸۱۶۵
Samsung Galaxy S8 ۱۷۱۷۹۵ ۲۸۶۵۹ ۵۰۴۵
۴۷۷۳
۱۹۸۸
۶۶۲۷
۲۳FPS
۳۵FPS
۱۳FPS
۲۵FPS
۵۸FPS
۱۰۴FPS
۴۴۶۷
۳۳۴۸
۵۴۷۱۸

باتری

 

درحالی‌که بخش‌های مختلف گوشی‌های هوشمند طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی را به خود دیده است؛ اما این موضوع در رابطه با باتری صدق نمی‌کند. پردازنده‌های قدرتمند‌تر، نمایشگر‌هایی با پیکسل‌های بیشتر و قابلیت‌های ارتباطی متنوع‌تر، باعث شده است با وجود بهینه‌سازی‌های گسترده، شاهد بهبود قابل‌ توجهی در عمر باتری و شارژدهی نباشیم. با این حال شرکت‌های سازنده از روش‌های مختلفی برای افزایش عمر باتری محصولات خود بهره می‌برند.

هواوی میت 10 / Huawei Mate 10

هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو را می‌توان از بهترین‌ گزینه‌های موجود در خصوص میزان شارژدهی دانست. استفاده از باتری حجیم ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باعث شده است پرچمداران هواوی در استفاده‌های عادی به‌راحتی تا دو روز به فعالیت خود ادامه دهند. البته میت ۱۰ به لطف استفاده از صفحه نمایش ۱۰۸۰P در این زمینه از برادر خود نیز عملکرد بهتری دارد.

گلکسی اس ۸ پلاس پس از میت ۱۰ بیشترین ظرفیت باتری ممکن را در اختیار دارد. این گوشی با بهره‌گیری از باتری با ظرفیت ۳٫۵۰۰ میلی آمپر ساعتی موفق شده تا ۱۴ ساعت و ۲۷ دقیقه در زمان پخش ویدیو مقاومت کند. ظرفیت بیشتر باتری این گوشی نسبت به گلکسی اس ۸ و حتی گلکسی نوت ۸ باعث شده تا بهترین گزینه‌ی سامسونگ در بخش شارژدهی باتری باشد. البته این موضوع به معنای عمر باتری اندک دیگر پرچمداران سامسونگ نیست و گلکسی نوت ۸ به لطف تجهیز به باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی در استفاده‌های سنگین نیز حداقل یک روز شارژدهی را به ارمغان خواهد آورد.

سری میت هواوی بهترین عملکرد در بخش باتری را دارند

وان پلاس ۵‌تی، گلکسی نوت ۸ و ال‌جی وی ۳۰ هر سه از وجود باتری‌هایی با ظرفیت یکسان ۳٫۳۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برند، حال آنکه عملکرد این گوشی‌ها در زمان پخش ویدیو به‌صورت ممتد متفاوت است. براساس بنچمارک‌های انجام شده توسط زومیت، بهترین عملکرد بین گوشی‌های هوشمندی که از وجود باتری با ظرفیت ۳٫۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برند، مربوط به وان پلاس ۵تی است که موفق شده تا ۱۷ ساعت و ۱۳ دقیقه در پخش ممتد ویدیو مقاومت کند. پرچمدار سونی و اچ‌تی‌سی کم‌حجم‌ترین باتری گوشی‌های اندرویدی این راهنمای خرید را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال نمایشگر‌های کم‌مصرف LCD و پردازنده‌ی بهینه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ باعث شده است تا در شرایط استفاده‌ی کاری سنگین نیز یک روز جوابگوی نیاز کاربران باشد. با این حال اگر به دنبال محصولی با شارژدهی دو روزه هستید، پیشنهاد می‌کنیم گزینه‌های دیگر را در اولویت خود قرار دهید.

اپل آیفون 8  /  Apple iPhone 8

گوشی‌های اپل هیچگاه به داشتن باتری‌های حجیم و شارژدهی بالایی شناخته نمی‌شدند. این موضوع در رابطه با محصولات ۲۰۱۷ این شرکت نیز صدق می‌کند.  با توجه به اینکه آیفون ۸ از وجود نمایشگر کوچک‌تر با رزولوشن کمتری بهره می‌برد، از این‌رو باتری مورد استفاده در این گوشی نیز به مراتب از سایر پرچمداران کوچک‌تر است؛ حال آنکه عملکرد باتری ۱٫۸۲۱ میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند قابل قبول است. اگر به دنبال شارژدهی بهتری در آیفون‌ها هستید، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ عملکرد بهتری نسبت به برادر کوچک‌تر خود دارند. با این حال گوشی‌های اپل در حد و اندازه‌ی بهترین پرچمداران دنیای اندروید در بخش باتری نیستند.

گوشی / تست نمایشگر ظرفیت
(mah)
ویدیو
(h)
وب‌گردی
(h)
GFXBench
Manhattan 3.1
Battery LifeTime
GFXBench
Manhattan 3.1
LongTime Performance
PCMark
(h)
Huawei Mate 10 WQHD / “5.9 ۴۰۰۰ ۱۳:۱۶ ۱۲:۱۷ ۱۵۸min ۷۱۲Frame ۹:۴۰
Huawei Mate 10 Pro FHD+ / “6.0 ۴۰۰۰ ۱۶:۴۰ ۱۵:۲۱ ۲۲۶.۲min ۸۴۸.۵Frame ۸:۳۶
iPhone X ۱۱۲۵p / “5.8 ۲۷۱۶ ۱۴:۴۰ ۱۱:۱۰ ۲۴۲.۲min ۱۵۶۱Frame
iPhone 8 ۴.۷” / ۷۵۰p ۱۸۲۱ ۹:۳۵ ۸:۱۰ ۱۲۲min ۳۹۹۵Frame
iPhone 8 Plus ۱۰۸۰p / “5.5 ۲۶۹۱ ۱۳:۱۰ ۱۱:۳۰ ۱۷۱min ۲۰۵۱Frame
Xperia XZ1 ۱۰۸۰p / “5.2 ۲۷۰۰ ۱۱:۳۷ ۹:۲۸ ۱۸۰.۳min ۱۶۱۰Frame ۶:۳۲
LG V30 QHD+ / “6.0 ۳۳۰۰ ۱۲:۳۰ ۹:۳۶ ۲۳۷.۷min ۸۰۲.۳Frame ۸:۲۵
Galaxy Note 8 WQHD+ / “6.3 ۳۳۰۰ ۱۳:۴۸ ۱۰:۲۵ ۱۷۳.۱min ۸۳۳.۷Frame ۶:۴۱
OnePlus 5T FHD+ / “6.01 ۳۳۰۰ ۱۷:۱۳ ۱۰.۰۹ ۱۴۰.۳min ۲۰۷۵Frame ۸.۳۴
HTC U11 QHD / “۵.۵ ۳,۰۰۰ ۱۱:۰۴ ۱۰:۱۲ ۳۳۹.۴min ۷۳۰.۰Frame ۷:۵۵
+Samsung Galaxy S8 WQHD+ / “6.2 ۳,۵۰۰ ۱۴:۲۷ ۱۲:۱۶ ۱۵۷.۸min ۸۲۷.۵Frame ۹:۳۱
Samsung Galaxy S8 WQHD+ / “5.8 ۳,۰۰۰ ۱۲:۳۰ ۱۰:۰۵ ۲۳۳min ۸۲۶Frame ۸:۱۵

جمع‌بندی

سالانه میلیارد‌های دلار صرف تحقیق و توسعه‌ی برترین گوشی‌های هوشمند بازار می‌شود که هر یک قابلیت‌های متنوع زیادی به همراه دارند. درحالی‌که اکنون شاهد عملکرد تقریبا یکسان و کم‌نقص تمامی پرچمداران در بخش سرعت کاری، دوربین و کیفیت ساخت هستیم، تنها قابلیت‌های خاصی مانند پخش حرفه‌ای موسیقی، رابط کاربری غنی، استفاده از مواد خاصی در ساخت بدنه و البته قیمت‌گذاری مختلف، باعث تمایز آن‌ها می‌شود.

با نزدیک شدن عملکرد پرچمداران به یکدیگر، سلیقه کاربران حرف اول را در انتخاب محصول ایده‌آل، می‌زند

با داغ شدن رقابت شرکت‌های تولید‌کننده‌ی موبایل، محصولات متنوع و کامل‌تری به بازار عرضه شده است که هر یک توانایی تأمین نیاز‌های کاربران به بهترین نحو را دارند و شاهد اختلاف اندک آن‌ها هستیم. می‌توان مهم‌ترین مبحث در انتخاب بهترین پرچمدار را، سلیقه و صرفه‌ی اقتصادی آن‌ها برای هر کاربر دانست. در ادامه‌ می‌توانید نظر کارشناسان زومیت در رابطه با برترین محصولات موبایل حال حاضر در بخش‌های مختلف را مشاهده کنید. اما در نظر داشته باشید در نهایت این سلیقه و علاقه‌ی شما است که در کنار کاربری و هزینه‌ی در دسترس، بهترین محصول را مشخص می‌کند؛ زیرا تمامی گوشی‌های هوشمند این مقاله به‌راحتی هر یک از نیاز‌های اصلی کاربران را تأمین می‌کنند. پیش از خرید هر گوشی هوشمندی، قویا پیشنهاد می‌کنیم از نزدیک با محصول موردنظر خود کار کنید و پس از تجربه‌ی حس کاربری با آن، در ادامه اقدام به خریداری کنید.

مشخصات عکاسی تماشای فیلم تجربه بازی لذت از موسیقی وب‌گردی و شبکه اجتماعی کیفیت ساخت و ارگونومی مناسب خاص‌پسندان قیمت
آیفون ۱۰ ★★★★★ ★★★★★ ★★★★★ ☆★★★★ ☆★★★★ ★★★★★ ★★★★★ ☆☆☆☆★
آیفون ۸ و ۸ پلاس ★★★★★ ☆★★★★ ☆★★★★ ☆★★★★ ☆☆★★★ ☆★★★★ ☆☆★★★ ☆☆☆★★
گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس ★★★★★ ★★★★★ ★★★★★ ☆☆★★★ ★★★★★ ★★★★★ ☆★★★★ ☆☆★★★
گلکسی نوت ۸ ★★★★★ ★★★★★ ★★★★★ ☆☆★★★ ★★★★★ ★★★★★ ★★★★★ ☆☆☆★★
اچ‌تی‌سی یو ۱۱ ★★★★★ ☆☆★★★ ☆★★★★ ★★★★★ ☆☆★★★ ☆★★★★ ☆★★★★ ☆★★★★
وان‌‌پلاس ۵ تی ☆★★★★ ★★★★★ ★★★★★ ☆☆★★★ ☆★★★★ ★★★★★ ☆★★★★ ★★★★★
ال‌جی وی ۳۰ ☆★★★★ ☆★★★★ ☆★★★★ ★★★★★ ☆☆★★★ ★★★★★ ☆★★★★ ☆☆☆☆★
اکسپریا ایکس زد وان ☆★★★★ ☆☆★★★ ☆★★★★ ☆☆★★★ ☆☆★★★ ☆★★★★ ☆☆★★★ ☆★★★★
هواوی میت ۱۰ ☆★★★★ ☆★★★★ ☆★★★★ ★★★★★ ☆★★★★ ☆★★★★ ☆☆★★★ ☆★★★★
هواوی میت ۱۰ پرو ☆★★★★ ★★★★★ ★★★★★ ★★★★★ ★★★★★ ★★★★★ ☆★★★★ ☆☆★★★
نوکیا ۸ ☆☆★★★ ☆☆★★★ ☆★★★★ ☆☆★★★ ☆☆★★★ ☆★★★★ ☆☆★★★ ★★★★★
 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا