BMW شخصی «استیو جابز» حراج شد (+عکس)

حراجی معروف «آر‌اِم ساوتبای» تصمیم دارد به زودی اتومبیل BMW Z8 مدل ۲۰۰۰ که زمانی در اختیار «استیو جابز» بود و با آن رانندگی می‌کرد را عرضه کند.

موبنا – این روزها انواع مختلف حراج‌ها مربوط به لوازمی که «استیو جابز» مدیرعامل اسبق اپل در زمان حیات خود از آنها استفاده می‌کرد در سراسر جهان برگزار می‌شود و از زمانی که او در اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی از دنیا رفت، مردم جهان می کوشند هر گونه یادگاری که از جابز دارند را با قیمت بالا به فروش برسانند.

آخرین چیزی که در این زمینه ارایه شده است اتومبیل شخصی جابز است که شخصا از آن استفاده می‌کرد. حراجی معروف «آر‌اِم ساوتبای» تصمیم دارد به زودی اتومبیل BMW Z8 مدل ۲۰۰۰ که زمانی در اختیار «استیو جابز» بود و با آن رانندگی می‌کرد را عرضه کند.

BMW شخصی «استیو جابز» حراج شد (+عکس)

اتومبیل Z8‌ در سال ۲۰۰۰ میلادی به صورت بسیار محدود توسط شرکت BMW ساخته شد. این اتومبیل که سقف آن باز می‌شد موتوری با توان ۴۰۰ اسب بخار را در خود جا داده بود و نمونه‌ای از فناوری‌های جدید مهندسی در شرکت آلمانی بود که در Z8 خود را به نمایش گذاشت.

«استیو جابز» یکی از چند نفری بود که اتومبیل Z8 را خریداری کرد و اکتبر ۲۰۰۰ این خودرو به او تحویل داده شد. اتومبیل جابز به رنگ نقره‌ای تیتانیومی ساخته شده بود و تودوزی آن چرم مشکی بود.

BMW شخصی «استیو جابز» حراج شد (+عکس)

حراجی «آر‌اِم ساوتبای» روز گذشته تاریخچه این خودرو را منتشر کرد و توضیح داد که در آن زمان «لَری الیسون» مدیرعامل شرکت اوراکل «استیو جابز» را تشویق کرده بود تا یک دستگاه BMW Z8 بخرد. آقای الیسون به مدیرعامل اسبق اپل گفته بود که به صورت شخصی این اتومبیل را آزمایش کرده است و بهترین و مدرن‌ترین فناوری‌های مهندسی خود را در آن مشاهده می‌کند.

BMW شخصی «استیو جابز» حراج شد (+عکس)

سرانجام جابز این خودرو را در سال ۲۰۰۳ میلادی به خریدار ثانوی فروخت و سپس این فرد هم اتومبیل را در سال ۲۰۰۴ میلادی به سومین خریدار که یکی از مدیران فناوری بود واگذار کرد. در سال ۲۰۰۶ میلادی اتومبیل دوباره به دومین خریدار بازگردانده شد تا او دومین و چهارمین خریدار باشد و این مرد تا امروز اتومبیل را در اختیار داشت.

BMW شخصی «استیو جابز» حراج شد (+عکس)

صاحب خودرو به مدت ۱۷ سال از آن نگهداری کرد و Z8 در مجموع ۱۵۲۰۰ مایل حرکت کرده بود و تمام لوازم جانبی اورجینال آن از جمله چادر اتومبیل، کلیدهای اصلی، سیستم مسیریابی مبتنی بر لوح فشرده CD، سقف برزنتی دفترچه راهنمای مالک و تلفن همراه موتورولا با طراحی اختصاصی برای این اتومبیل همچنان در آن موجود است.

BMW شخصی «استیو جابز» حراج شد (+عکس)

گفته می‌شود که جابز هیچ علاقه‌ای به گوشی‌های موتورولا نداشت و هرگز از آن استفاده نکرد. در حال حاضر مدارک و اسناد ثبت شده فراوانی وجود دارد که تمام مالکان خودرو را نشان می دهد و تمامی این اسناد در کالیفرنیا ثبت شده است. البته جابز همواره تمایل داشت اموال خود را به صورت عمومی ثبت نکند و این خودرو یکی از معدودترین لوازم او محسوب می‌شود که ثبت عمومی شده بود.

حراجی «آر‌اِم ساوتبای» پیش‌بینی کرده است که اتومبیل Z8 «استیو جابز» با حدود قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار به فروش برسد. همچنین قرار است به صورت همزمان یک خودرو منحصر به‌فرد دیگر که میانگین قیمت آن کمتر از یک میلیون دلار است هم حراج شود که هنوز مشخصات آن اعلام نشده است.

BMW شخصی «استیو جابز» حراج شد (+عکس)

دکمه بازگشت به بالا