میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند ۷ درصد گران شد

درخواست بازار جهانی برای خرید گوشی‌های هوشمند در این دوره زمانی سه ماهه رشد ۳ درصدی را تجربه کرد و با این اتفاق در این فصل در بازار جهانی ۳۶۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسید.

موبنا – آیا شما هم حس کرده‌اید که در ماه‌های اخیر قیمت گوشی‌های هوشمند اندکی بیشتر شده است؟ باید اعتراف کرد این قیمت‌ها بیش از آنچه که فکر می‌کنید افزایش یافته است و آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی GfK نشان می‌دهد میانگین قیمت فروش (ASP) هر دستگاه گوشی هوشمند در فصل سوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد بیشتر شد.

درخواست بازار جهانی برای خرید گوشی‌های هوشمند در این دوره زمانی سه ماهه رشد ۳ درصدی را تجربه کرد و با این اتفاق در این فصل در بازار جهانی ۳۶۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسید که این یک رکورد قابل ملاحظه برای فصل سوم سال میلادی بود. بخش اعظم این رشد در منطقه آمریکای لاتین اتفاق افتاد و فروش گوشی در این بازار ۱۱ درصد بیشتر شد. پس از آن منطقه اروپای شرقی و مرکزی با رشد ۹ درصدی قرار داشت و البته در مقابل قوی‌ترین بازارها کاهش فروش گوشی را تجربه کردند.

میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند ۷ درصد گران شد

طی این دوره زمانی سه ماهه در اروپای غربی ۳۰.۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسید که این رقم کاهش ۷ درصدی فروش گوشی‌ نسبت به سال قبل را نشان داد و البته در همین دوره زمانی میانگین قیمت گوشی‌ها در اروپای غربی ۱۱ درصد بیشتر شد. از هر سه گوشی هوشمندی که در فصل سوم سال ۲۰۱۷ میلادی در اروپای غربی فروخته شد یک دستگاه قیمت بیشتر از ۹۰۰ دلاری داشت. سال گذشته از هر ۱۶ دستگاهی که فروخته می‌شد یک دستگاه با این قیمت به دست کاربران می‌رسید.

به صورت همزمان در اروپای مرکزی و شرقی در همین دوره زمانی ۲۲.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسید که این رقم رشد ۹ درصدی را نشان می‌داد و البته میانگین قیمت هر دستگاه گوشی هوشمند در این منطقه ۲۶ درصد افزایش یافت. این اتفاق نشان داد تمایل کاربران ساکن در منقطه اروپای شرقی و مرکزی به خرید گوشی‌های گران قیمت افزایش یافته است.

لازم به ذکر است در کشور چین که بخش اعظم گوشی‌های ارزان قیمت در آن تولید می‌شود میانگین قیمت هر دستگاه گوشی هوشمند در فصل سوم امسال ۱۵ درصد افزایش یافت و طی این فصل مردم چین ۱۱۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند خریداری کردند. از دیگر کشورهای آسیایی که بازار گوشی‌های هوشمند در آن ارتقا یافت می توان به مالزی و بنگلادش با رشد ۲۵ و ۲۲ درصدی اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا