نخستین تصاویر از خودرو هوشمند اپل منتشر شد (+ویدیو)

زمانی که تصاویر منتشر شده از خودرو هوشمند اپل را با خودرو هوشمند «وایمو» گوگل که یک ون کوچک محسوب می‌شود مقایسه می‌کنید، به خوبی تفاوت‌های آن را می‌بینید.

موبنا – شرکت اپل طراحی با نام «پروژه تایتان» دنبال می‌کند که گفته می‌شود بر اساس آن نخستین خودرو هوشمند این شرکت ساخته خواهد شد. تصویر ویدیویی جدیدی که شب گذشته روی شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد نشان می دهد که نخستین خودرو هوشمند و خودران اپل مبتنی بر این پروژه چگونه است و شکل ظاهری آن نسبت به تصاویری که پیش‌تر دیده بودیم تا چه اندازه تفاوت دارد.
این خودرو هوشمند به حسگرها و سیستم‌های سخت‌افزاری شرکای اپل مجهز شده است که از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به شش حسگر LIDAR ساخت شرکت «ولوداین»، چندین قطعه رادار و چند عدد دوربین هوشمند اشاره کرد که در بدنه پلاستیکی و سفید خودرو اپل کار گذاشته شده‌اند.
این تصویر ویدیویی توسط شخصی تهیه شده است که به خوبی از خودروهای هوشمند آگاهی دارد. «مک‌کالیستر هیگینس» یکی از بنیانگذاران استارت‌آپ خودروهای هوشمند «وُیِیج» است که هم‌اکنون پروژه‌ای را برای توسعه سیستم مرکزی اتومبیل‌های بدون راننده در سن‌ جوز آمریکا پیش می‌برد.

زمانی که تصاویر منتشر شده از خودرو هوشمند اپل را با خودرو هوشمند «وایمو» گوگل که یک ون کوچک محسوب می‌شود مقایسه می‌کنید، به خوبی تفاوت‌های آن را می‌بینید. در حالی که خودرو «وایمو» حسگرها را در اندازه کوچک در بدنه خود جا داده است و طراحی زیبایی دارد، این مدل مفهومی از خودرو اپل در قسمت سقف خود حسگرهای بزرگی را شامل می شود که وقتی آن را می‌بینید تصور می‌کنید خودرو مخصوص باربری است.
هیگینس توضیح داد که در این خودرو تمام حسگرهای هوشمند و بخش پردازشی روی سقف آن کار گذاشته شده است. این اتفاق نسبت به دیگر خودروهای خودران که تا کنون تولید شده‌اند و پردازنده پرقدرت را در قسمت بدنه شامل می‌شوند، تفاوت دارد.
اوایل سال جاری میلادی اپل با دریافت مجوز برای آزمایش خودرو خودران خود در خیابان‌های کالیفرنیا تعجب همگان را برانگیخت. در این مدت منابع داخلی آگاه در گزارش‌های مختلف اعلام کردند که اپل جاه‌طلبی‌‌های خود برای ساخت یک خودرو هوشمند متفاوت را متوقف کرده است و به جای آن تلاش می‌کند نرم‌افزارهای مستقل برای دیگر خودروسازان تولید کند.
«تیم کوک» مدیرعامل اپل ژوئیه گذشته طی مصاحبه‌ای تایید کرد که شرکت اپل هم‌اکنون روی سیستم‌های خودران و هوشمند تمرکز کرده است و این سیستم‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. این خبر با ساخت خودرویی که لوگوی اپل روی آن نقش بسته باشد متفاوت بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا