اولین رایانه اپل به همراه امضای «استیو جابز» حراج شد (+عکس)

این رایانه شخصی که ارزش آن ۷۰۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است با قیمت پایه ۱۵۵ هزار دلار حراج می‌شود و زمان این حراجی در ساعت ۳ عصر به وقت منطقه شرقی آمریکا در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۷ به پایان می‌رسد.

موبنا – شرکت اپل با معرفی «آیفون اکس» دهمین سالگرد تولد گوشی هوشمند خود را جشن گرفت و از این طریق بار دیگر اقتدار خود را در عرصه تلفن همراه به جهانیان نشان داد. این گوشی نخستین دستگاه موبایلی اپل مبتنی بر نمایشگر او‌اِل‌ای‌دی بود که نمایشگر یکپارچه تا لبه‌های بدنه را شامل می‌شود، حسگر تشخیص چهره داشت، باتری پردوام داشت و … در مجموع بهترین گوشی ساخته شده در تاریخ فعالیت‌های اپل بود. با این وجود تاریخ فعالیت‌های اپل به صورت همزمان در یکی از مشهورترین حراجی‌های دنیا جشن گرفته می‌شود تا نخستین دستگاه کاربری شرکت اپل موسوم به «اپل-۱» حراج شود.

اولین رایانه اپل به همراه امضای «استیو جابز» حراج شد (+عکس)

این رایانه شخصی که ارزش آن ۷۰۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است با قیمت پایه ۱۵۵ هزار دلار حراج می‌شود و زمان این حراجی در ساعت ۳ عصر به وقت منطقه شرقی آمریکا در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۷ به پایان می‌رسد. این مدل ویژه با نام «اِسکول‌اسکای» شناخته می‌شود و شخصی به نام «آدام اسکول‌اسکای» از کارمندان اسبق اپل صاحب آن بوده است.

اولین رایانه اپل به همراه امضای «استیو جابز» حراج شد (+عکس)

«استیو وزنیاک» یکی از بنیانگذاران شرکت اپل آن روزها به کمک «استیو جابز» تنها ۲۰۰ دستگاه از این رایانه را تولید کرده بود که هم‌اکنون تنها ۶۰ دستگاه از آن در سراسر جهان موجود است. این بورد رایانه‌ای همراه با دسته کنترلی، لیست قیمت‌های اپل، نوار کاست ذخیره‌سازی داده، جعبه اورجینال و … فروخته می‌شود. این مجموعه در اصل بخش عظیمی از تاریخ اپل را در خود جا داده است.

یکی دیگر از اجناسی که در این حراجی ارایه خواهد شد یک نسخه از نشریه «نیوزویک» است که تاریخ در شده روی آن به ۲۴ اکتبر ۱۹۸۸ میلادی برمی‌گردد. روی جلد مجله تصویر جوانی «استیو جابز» چاپ شده و تیتر آن به این صورت نوشته شده است: «آقای تراشه‌ها. استیو جابز تعجب را به دنیای رایانه‌ها برگرداند». جلد این مجله با خط جابز امضا شده و مدیرعامل اسبق اپل زیر آن نوشته است: «من تولید را دوست دارم». پیش‌بینی می‌شود این نشریه با قیمت بین ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار دلار فروخته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا