گوگل پارسال حاضر بود اسنپ‌چت را ۳۰ میلیارد دلار بخرد

گوگل پس از گذشت مدتی سال گذشته به اسنپ‌چت پیشنهاد داده بود این شرکت را به قیمت ۳۰ میلیارد دلار خریداری کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند –  در نوامبر ۲۰۱۳ شرکت اسنپ‌چت اعلام کرد پیشنهاد ۴ میلیارد دلاری گوگل برای واگذاری کامل را نپذیرفته است. در همان ماه از همان سال شرکت مذکور پیشنهاد ۳ میلیارد دلاری فیسبوک را هم رد کرد.

ارزش شرکت مادر اسنپ که اسنپ‌چت از زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود همان زمان معادل ۲۴ میلیارد دلار محاسبه می‌شد و این رقم پس از ورود سهام شرکت یاد شده به بازار بورس عمومی اعلام شد. اسنپ‌چت بعد از این اتفاقات موفق شد فرصت‌های بهتر و بیشتری در اختیار سرمایه‌گذاران خود قرار دهد و ارتقا یابد.

به هر حال هم اکنون منابع آگاه اعلام کردند گوگل پس از گذشت مدتی سال گذشته به اسنپ‌چت پیشنهاد داده بود این شرکت را به قیمت ۳۰ میلیارد دلار خریداری کند.

گوگل پارسال حاضر بود اسنپ‌چت را ۳۰ میلیارد دلار بخرد
The logo of messaging app Snapchat is seen at a booth at TechFair LA, a technology job fair, in Los Angeles, California, U.S., January 26, 2017. REUTERS/Lucy Nicholson

مذاکرات میان گوگل و اسنپ‌چت مدتی کوتاهی پیش از آن آغاز شد که سرمایه‌گذاری‌های خصوصی «سری اف» در مه ۲۰۱۶ روی این شرکت انجام شد و ارزش پولی آن افزایش یافت. این اتفاق موجب شد آن زمان ارزش مجموع دارایی‌های شرکت مذکور ۲۰ میلیارد دلار محاسبه شود. همان زمان گفته شد ارزش شرکت اسنپ‌ به طور مجزا ۱۴ میلیارد دلار محاسبه می‌شود.

گوگل آن زمان پیشنهاد کرده بود که فقط شرکت اسنپ‌چت را با پرداخت ۳۰ میلیارد دلار خریداری کند و مالکیت شرکت اسنپ و مابقی دارایی‌های آن را در اختیار نگیرد.

اسنپ‌چت هم‌اکنون محبوبیت زیادی نزد کاربران جهانی دارد و به عنوان اپلیکیشن ویژه ای که پیام‌های آن پس از تعیین دوره زمانی مشخص به صورت خودکار حذف می‌شود، بسیار محبوب شده است. بخش پیش‌فرض این اپلکیشن ارتباطی به گونه‌ای طراحی شده است که پیام‌ها در آن پس از گذشت ۱۰ ثانیه به صورت خودکار حذف می‌شوند و البته برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها از این قابلیت تقلید کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا