ساعت اپل ۹۷ درصد موارد اختلالات قلبی را درست تشخیص می‌دهد!

نتایج حاصل از بررسی جدید با نرم‌افزار ویژه هوش مصنوعی مبتنی بر ساعت مچی هوشمند «اپل واچ» نشان داد این دستگاه الکترونیکی با دقت ۹۷ درصد می‌تواند « فیبریلاسیون دهلیزی» را تشخیص دهد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – بازار جهانی ساعت‌های مچی هوشمند روز به روز داغ‌تر می‌شود و در این میان «اپل واچ» توانسته است بین همگان محبوبیت زیادی کسب کند. این محصول به گفته مراکز تحقیقاتی محبوب‌ترین ساعت مچی هوشمند در جهان است و قابلیت‌های کاربردی درون آن ساعت اپل را از دیگر محصولات مشابه محبوب‌تر کرده است.

«اپل واچ» سیستم‌های تناسب اندام ویژه را در اختیار کاربران می‌گذارد و با این وجود برای پزشکان هم یک ابزار کاربردی و مناسب محسوب می‌شود. از این ابزار می‌توان برای تشخص ناهنجاری‌های شایع و خطرناک ضربان قلب موسوم به «فیبریلاسیون دهلیزی» استفاده کرد.

بر اساس نتایج حاصل از یک مطالعه جدید مشخص شد اپلیکیشن «کاردیوگرام» که برای محاسبه ضربان قلب کاربران ارایه شده و «دانشگاه کالیفرنیا» وظیفه ساخت آن را برعهده داشته است است، با دقت بالا در ساعت مچی هوشمند «اپل واچ» این اختلال را تشخیص می‌دهد.

ساعت اپل ۹۷ درصد موارد اختلالات قلبی را درست تشخیص می‌دهد!

هدف از مطالعه مذکور که در سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شد این است که «اپل واچ» و اپلیکیشن «کاردیوگرام» چقدر می‌توانند در تشخیص این نوع اختلال شایع قلبی کارآمد باشن. محققان از الگوریتم‌های معمول هوش مصنوعی در این مطالعه استفاده کردند تا نحوه کارکرد «کاردیوگرام» در شبکه ملی سلامت کاربران آمریکایی مشخص شود و میزان اختلالات قلبی کاربران با آنچه که پزشکان تشخیص داده‌اند مورد قیاس قرار بگیرد. این محققان ضربان قلب ۶۱۵۸ بیماری که توسط ساعت مچی هوشمند «اپل واچ» محاسبه شده بود را در اختیار گرفتند.

نتایج حاصل از بررسی جدید با نرم‌افزار ویژه هوش مصنوعی مبتنی بر ساعت مچی هوشمند «اپل واچ» نشان داد این دستگاه الکترونیکی با دقت ۹۷ درصد می‌تواند « فیبریلاسیون دهلیزی» را تشخیص دهد. به گفته محققان نتایج حاصل از این بررسی اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا یک‌چهارم سکته‌های قلبی به واسطه «فیبریلاسیون دهلیزی» ایجاد می‌شود و در مقابل، دوسوم این اختلالات قلبی قابل پیشگیری هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا