مردم آمریکا تلفن ثابت را کنار گذاشتند

در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی ۵۰.۸ درصد از خانورای آمریکا تمام تماس‌ها و ارتباطات خود را مبتنی بر خطوط سیار انجام دادند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – تلفن ثابت دیگر محبوبیت چندانی در کشور آمریکا ندارد و ساکنان آن ترجیح می‌دهند خطوط سیار ارتباطی را مورد استفاده قرار دهند. نتایج حاصل از مطالعه جدید «مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها» در آمریکا نشان داد در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی ۵۰.۸ درصد از خانورای این کشور تمام تماس‌ها و ارتباطات خود را مبتنی بر خطوط سیار انجام دادند. این رقم نسبت به ۴۸.۳ درصد که در مدت مشابه از سال ۲۰۱۵ محاسبه شده بود بیشتر است و رشد ۲.۵ درصدی را در این زمینه نشان می‌دهد.

البته عجیب به نظر می‌رسد که «مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها» در آمریکا میزان استفاده مردم از خدمات ارتباطی را محاسبه کرده است. این مرکز هر سال طی مطالعه‌ای موسوم به «بررسی مصاحبه سلامت ملی» با ۴۰ هزار خانواده آمریکایی به صورت مستقیم برخورد می‌کند.

مردم آمریکا تلفن ثابت را کنار گذاشتند

از سال ۲۰۰۳ به بعد سازمان مذکور تصمیم گرفت در این بررسی نحوه استفاده مردم از خطوط ثابت و سیار موبایلی را هم بررسی کند. این بررسی داده‌های مناسبی را در اختیار دولت آمریکا قرار می‌دهد تا بتواند برای مردم خود برنامه‌ریزی‌های بهتر و دقیق‌تری را انجام دهد.

بر اساس بررسی جدید مشخص شد در دسترس بودن خدمات موبایلی و هزینه استفاده از آن یکی از مهم‌ترین عواملی بود که باعث شد کاربران نسبت به آن گرایش بیشتری پیدا کنند. به گفته کارشناسان ۷۰ درصد بزرگسالان بین سنین ۲۵ تا ۳۴ سال که یک دستگاه خانه برای خود اجاره کردند، خدمات ارتباطی موبایلی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

این سازمان دولتی همچنین متوجه شد ۶۶.۳ درصد از بزرگسالان آمریکایی که در مناطق فقیر و محروم زندگی می‌کنند به همراه ۵۹ درصد افرادی که ساکن مناطق نسبتا فقیر هستند، نسبت به افراد ثروتمند و مفرد تمایل بیشتری به استفاده از خدمات موبایلی داشته‌اند. از بین افراد مرفه و پولدار تنها ۴۸.۵ درصد ارتباطات خود را با خدمات موبایلی انجام می‌دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا