«گلکسی اس۸» بخرم یا منتظر «آیفون ۸» بمانم؟ (عکس)

آیا شما تصمیم خود را قطعی می‌کنید تا هم‌اکنون یک دستگاه گوشی هوشمند خوب و پیشرفته خریداری کنید یا کمی بیشتر صبر می‌کنید تا «آیفون ۸» از راه برسد و سپس بتوانید بین دو گوشی پیشرفته و جدید بهترین انتخاب را انجام دهید؟

موبنا، رضا خواجه‌وند – از وقتی گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» عرضه شده است و مراکز خبری این محصول را به عنوان بهترین گوشی هوشمند موجود در بازار جهانی معرفی کردند، انگیزه کاربران برای به‌روز کردن دستگاه موبایلی بیشتر شده است. با این وجود بسیاری از کاربران مردد شده‌اند که با بودجه در نظر گرفته شده یک دستگاه «گلکسی اس۸» سامسونگ را بخرند یا پنج ماه صبر کنند تا پس از آنکه «آیفون ۸» آمد، دستگاه موبایلی جدید اپل را در اختیار بگیرند؟

سامسونگ برای آخرین پرچمدار خود تلاش‌های فراوان انجام داده است تا کاربران را متقاعد کنند که منتظر هیچ گوشی دیگری نمانند و هم‌اکنون آخرین مدل سری گوشی‌های گلکسی را بخرند. این گوشی هوشمند نه تنها از نظر طراحی با آنچه که تاکنون دیده‌ایم متفاوت است و زیباتر از آیفون ساخته شده است، بلکه قابلیت‌های پیشرفته‌تری را هم نسبت به گوشی هوشمند اپل شامل می‌شود که از جمله آنها می‌توان به نمایشگر «سوپر اِی‌اِم‌او‌اِل‌ای‌دی» اشاره کرد.

«گلکسی اس۸» بخرم یا منتظر «آیفون ۸» بمانم؟ (عکس)

کیفیت بالای دوربین، قابلیت‌های پیشرفته نسخه جدید سیستم عامل اندروید، پردازنده پرقدرت، نمایشگر تمام‌صفحه و … همه مواردی هستند که شما را متقاعد می‌کنند «گلکسی اس۸» را به عنوان دستگاه موبایلی جدید خود انتخاب کنید. این محصول که بهترین گوشی هوشمند در تاریخ فعالیت‌های سامسونگ محسوب می‌شود و بهترین گوشی اندرویدی جهان هم نامگذاری شده است، قابلیت ضدآب را در خود جا داده است و امکان شارژ بی‌سیم را هم برای کاربران فراهم می‌کند که البته اپل هنوز چنین امکاناتی را برای مشتریان خود ارایه نمی‌دهد. نکته مهم این است که «گلکسی اس۸» جک استاندارد ۳.۵ میلیمتری را هم برای هدفون شامل می‌شود و بر خلاف آیفون ۷ به کاربران امکان می‌دهد همه هدفون‌ها و هدست‌های موجود را بتوانند با آن استفاده کنند. سامسونگ همه این قابلیت‌ها و امکانات را با دقت انتخاب کرده است تا به مشتریان خود ثابت کند که به نیازهای آنها پاسخ می‌دهد.

اینها نکاتی است که شما را به عنوان یک کاربر اندرویدی وفادار نگه می‌دارد و باعث می‌شود سیستم عامل مذکور را همچنان برای خود مناسب بدانید. اگرچه سامسونگ برای گوشی هوشمند اس۸ اعتقادی به استفاده از دوربین دیجیتالی با لنز دوگانه نداشته است، تحلیل‌های صورت گرفته نشان می‌دهد دوربین کنونی این گوشی هوشمند به اندازه کافی باکیفیت است و در عین حال طی چند ماه آینده محصول دیگری با نام «گلکسی نوت ۸» از سوی شرکت کره‌ای عرضه می‌شود که دوربین دیجیتالی آن لنز دوگانه دارد. با این اتفاق کاربران هم‌اکنون می‌توانند یک گوشی هوشمند پیشرفته با دوربین باکیفیت را در اختیار داشته باشند و طی چند ماه آینده در صورت تمایل محصول اندرویدی پیشرفته‌تر و کارآمدتر را با لنز دوگانه در اختیار بگیرند. با این تفاسیر چه «گلکسی اس۸» با نمایشگر ۵.۸ اینچی را در اختیار داشته باشید یا اینکه «گلکسی اس۸ پلاس» با نمایشگر ۶.۲ را به عنوان گوشی بعدی خود برگزینید، از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

«گلکسی اس۸» بخرم یا منتظر «آیفون ۸» بمانم؟ (عکس)

اگر شما از جمله کاربرانی هستید که تاکنون دستگاه موبایلی مبتنی بر گوشی هوشمند آی‌او‌اِس را مورد استفاده قرار دادید و هم‌اکنون تصمیم گرفته‌اید سراغ اندروید بروید، «گلکسی اس۸» از جمله محصولاتی است که باعث می‌شود از این تصمیم پشیمان نشوید. مشکل اینجاست که اپلیکیشن‌های مشابه آنچه که در مدل‌ قبلی آیفون استفاده می‌کردید به طور کاملا مشابه در اندروید وجود ندارد و ممکن است در برخی زمینه‌ها با مشکل مواجه شوید تا همه داده‌ها و اطلاعات خود را به دستگاه جدید انتقال دهید. در این گوشی هوشمند نحوه خرید موسیقی و ویدیو هم اندکی متفاوت است و به هر حال اگر تصمیم دارید آی‌او‌اس را کنار بگذارید و اندروید را به عنوان سیستم عامل جدید خود ر این گوشی هوشمند به کار برید، بهتر است با کارایی این سیستم عامل متفاوت اندکی بیشتر آشنا شوید. به هر حال توجه داشته باشید پورت «لایتنینگ» که در آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد با ورودی یو‌اِس‌بی‌-سی گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» سازگاری ندارد و هرآنچه که تاکنون تجربه کرده‌اید به صورت کاملا متفاوت در این دستگاه عرضه می‌ّود.

اگر پیشنهاد من را می‌خواهید می‌توانم بگویم این انتخاب را انجام دهید و «گلکسی اس۸» را به عنوان گوشی هوشمند جدید خود برگزینید. در جزیی‌ترین و دقیق‌ترین قیاس‌هایی که هر مرکز خبری و تحلیل انجام داده است به همین نتیجه خواهید رسید که «گلکسی اس۸» از «آیفون ۷» بهتر است و با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته‌تر و بهتری را در اختیار می‌گیرید. در مجموع اگر تصمیم دارید هم‌اکنون یک دستگاه گوشی هوشمند جدید بخرید و بین آخرین مدل آیفون موجود در بازار و «گلکسی اس۸» تردید می‌کنید، مطمئن باشید گوشی هوشمند سامسونگ پیشرفته‌تر و قدرتمندتر است. این بهترین تصمیم برای دستگاه‌های موجود در بازار است و با این توضیح باید بدانید هنوز «آیفون ۸» وارد بازار نشده است تا بتوانید تصمیم بهتر بگیرید و از شگفتی‌های اپل برای موبایل بعدی که همزمان با تولد ۱۰ سالگی گوشی هوشمند آیفون عرضه می‌شود آشنا شوید.

«گلکسی اس۸» بخرم یا منتظر «آیفون ۸» بمانم؟ (عکس)

مشکل اصلی همینجا شروع می‌شود. آیا شما تصمیم خود را قطعی می‌کنید تا هم‌اکنون یک دستگاه گوشی هوشمند خوب و پیشرفته خریداری کنید یا کمی بیشتر صبر می‌کنید تا «آیفون ۸» از راه برسد و سپس بتوانید بین دو گوشی پیشرفته و جدید بهترین انتخاب را انجام دهید؟ این مسئله به قدری جدی شده است که کاربران شبکه‌های اجتماعی یک هشتگ ویژه با نام FirstWorldProblem# راه‌اندازی کرده‌اند و مبتنی بر آن نظرات خود را اعلام می‌کنند.

اگر شایعات منتشر شده درست باشد و همه چیز بر اساس خبرهای کنونی پیش برود، اپل تحولات بزرگی را در عرصه گوشی‌های هوشمند خود اعمال می‌کند. به مناسبت دهمین سالگرد تولد گوشی هوشمند آیفون محصول متفاوتی وارد بازار می‌شود که «آیفون ۸»  نام دارد و از آن با نام «نسخه سالگرد آیفون» هم یاد می‌شود. به هر حال این محصول هر اسمی که داشته باشد، با قابلیت ضدآب و امکانات پیشرفته در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. نمایشگر این دستگاه به اندازه «آیفون ۷ پلاس» ساخته شده است که به عبارت دیگر می‌توان گفت بزرگتر از «آیفون ۷» است، نمایشگر و بدنه لبه بسیار باریکی دارند و این محصول نخستین گوشی هوشمند اپل محسوب می‌شود که به جای ال‌سی‌دی به نمایشگر اِی‌اِم‌او‌اِل‌ای‌دی مجهز شده است.

«گلکسی اس۸» بخرم یا منتظر «آیفون ۸» بمانم؟ (عکس)

اپل همچنین طراحی محصول جدید خود را به گونه‌ای انجام داده که کلید سخت‌افزاری اصلی در آن حذف شده است و یک کلید مجازی جایگزین آن می‌شود. این کلید زیر نمایشگر مخفی شده است و حسگر اثر انگشت هم روی آن قرار دارد. حسگر مذکور که با نام «تاچ آی‌دی» شناخته می‌شود زیر نمایشگر اِی‌اِم‌او‌اِل‌ای‌دی مخفی شده است و این همان قابلیتی است که سامسونگ با وجود تلاش فراوان نتوانست برای گوشی هوشمند اِس‌۸ لحاظ کند و در نهایت مجبور شد حسگر اثر انگشت را به پشت بدنه انتقال دهد. شارژر بی‌سیم، پردازنده سریع‌تر، و طراحی زیبا و متفاوت از قابلیت‌های دیگر آیفون جدید محسوب می‌شود.

به صورت خلاصه می‌توان گفت این محصول نسبت به تمام آیفون‌هایی که تاکنون دیده‌اید کاملا متفاوت است و همه تصورات شما نسبت به آنچه که در «آیفون ۷» تجربه کردید را تغییر می‌دهد. «آیفون ۷» در اصل یک تکامل نسبت به گوشی‌های «آیفون ۶اس» و «آیفون ۶اس پلاس» محسوب می‌شد. ولی «آیفون ۸» یک انقلاب بزرگ است که همه چیز را زیر و رو می‌کند تا یک تجربه جدید و کاملا متفاوت در اختیار شما بگذارد.

«گلکسی اس۸» بخرم یا منتظر «آیفون ۸» بمانم؟ (عکس)

اگر قرار باشد یک توصیه کلی به شما بکنم، باید یادآوری کنم که پیش از هرگونه تصمیم برای خرید پرچمدار سامسونگ یا پرچمدار بعدی اپل، به بودجه خود توجه کنید. درست است که اپل تصمیم دارد یک گوشی هوشمند پیشرفته و کاملا متفاوت روانه بازار کند، ولی این نکته را به خاطر بسپارید که برند اپل همه محصولات خود را گران‌تر از مدل‌های مشابه موجود در بازار عرضه می‌کند و بی‌تردید «آیفون ۸» که تا این اندازه پیشرفته و کارآمد ساخته شده است می‌تواند قیمت بالایی داشته باشد. البته همزمان با این محصول دو گوشی هوشمند «آیفون ۷اس» و «آیفون ۷اس پلاس» هم عرضه می‌شوند که قیمت آنها اندکی ارزان‌تر و قابلیت‌های آنها اندکی کمتر است. همان طور که نام دو گوشی هوشمند مذکور نشان می‌دهد،‌ اینها جایگزین پرچمداران کنونی اپل خواهند شد.

با این روند پیش‌بینی می‌شود که اپل بر خلاف روند فعالیت‌های خود در سال‌های گذشته این بار قصد دارد به صورت همزمان سه گوشی هوشمند جدی را روانه بازار کند و در این میان قیمت پایه برای «آیفون ۸» بیش از ۱۰۰۰ دلار باشد. این محصول با همه امکانات قابلیت‌های خود از گران‌ترین مدل «گلکسی اس۸» هم گران‌تر است و ممکن است همین مسئله کاربران را به دردسر بیاندازد.

«گلکسی اس۸» بخرم یا منتظر «آیفون ۸» بمانم؟ (عکس)

برخی کاربران ممکن است به این نتیجه برسند که به خاطر قیمت بالا قید محصول جدید اپل را بزنند و همین روزها پرچمدار گوشی‌های سامسونگ را خریداری کنند. اگر این اتفاق بیافتد چندان هم غیرمنتظره نیست. محصولات اپل همواره گران بوده‌اند و این بار که شرکت مذکور برنامه‌ریزی ویژه کرده است تا ده سالگی آیفون را با یک گوشی هوشمند متفاوت جشن بگیرید، می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت نهایی گوشی جدید گران‌تر از همیشه باشد.

«گلکسی اس۸» بخرم یا منتظر «آیفون ۸» بمانم؟ (عکس)

با این توضیحات، آیا «آیفون ۸» واقعا امکانات و قابلیت‌های بیشتر از «گلکسی اس۸» را در اختیار ما می‌گذارد؟ من با این نظر مخالفم و بر این باورم آنچه که قرار است در محصولی به نام «آیفون ۸» عرضه شود با امکاناتی که برای «گلکسی اس۸» در نظر گرفته شده تفاوت چندانی ندارد و در مجموع می‌توان آنها را در یک رده طبقه‌بندی کرد. اگر شما به سیستم عامل آی‌او‌اِس‌ اعتیاد پیدا نکرده‌اید و آن را بهترین راهکار برای انجام فعالیت‌های موبایلی خود نمی‌دانید، «گلکسی اس۸» همه نیازهای شما را با قیمت ارزان‌تر و قابلیت‌های کاملا قابل اعتماد برطرف می‌کند. به طور خلاصه می‌توان گفت که اگرچه شما با خواندن این مطلب هم ممکن است منتظر «آیفون ۸» بمانید، ولی از هم اکنون بدانید یک محصول متفاوت با آنچه که سامسونگ عرضه کرده است را نخواهید دید و در عوض یک پرچمدار پیشرفته و زیبا را در اختیار خواهید گرفت.

با این توضیحات همین روزها سراغ «گلکسی اس۸» می‌روید یا چند ماهی صبر می‌کنید تا «آیفون ۸» از راه برسد؟

«گلکسی اس۸» بخرم یا منتظر «آیفون ۸» بمانم؟ (عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا