این مواد غذایی غول های ضد سرطان هستند

موبنا – شما آن‌ چیزی هستید که می‌خورید.” حقایقی در این گفته‌ی معروف نهفته است. غذا هایی که هر روز برای خوردن انتخاب می‌کنید، نه تنها روی احساسی که دارید، بلکه روی عملکرد بدن‌تان تاثیر می‌گذارد. یک برنامه‌ی غذایی ضد سرطان ، فرق چندانی با آن‌چه باید به طور روزانه بخورید ندارد، ولی فواید زیادی به …

موبنا – شما آن‌ چیزی هستید که می‌خورید.” حقایقی در این گفته‌ی معروف نهفته است. غذا هایی که هر روز برای خوردن انتخاب می‌کنید، نه تنها روی احساسی که دارید، بلکه روی عملکرد بدن‌تان تاثیر می‌گذارد. یک برنامه‌ی غذایی ضد سرطان ، فرق چندانی با آن‌چه باید به طور روزانه بخورید ندارد، ولی فواید زیادی به خاطر محور قراردادن سبزیجات، میوه‌ها، پروتئین بدون چربی و گیاهان دارویی دارد.
در ادامه فهرستی از ۱۵ ماده غذایی ضد سرطان و سموم  آمده است که قطعا سموم و سلول های سرطانی را نابود می کنند:
 
۱. لوبیا
لوبیاها که حاوی فیبر و مواد شیمیایی گیاهی مفید هستند، می‌توانند از تولید مثل سلول‌های سرطانی جلوگیری کنند، سرعت تقسیم سلول‌های سرطانی را کم کنند و رشد تومورها را کند کنند. فیتیک اسید، فولات، مهارکننده‌های پروتئاز، و ساپونین فقط برخی از ویژگی‌های مثبت لوبیاها هستند.
 
۲. هویج
هویج که سرشار از بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان است از غشای سلولی در بدن محافظت می‌کند تا تحت تاثیر سموم قرار نگیرند.
 
۳. روغن سیاه‌دانه
سیاه‌دانه که بیش‌تر با نام زیره‌ی سیاه شناخته می‌شود، هم به تقویت سیستم ایمنی ناسالم و هم به ثبات آن کمک می‌کند. مطالعاتی روی بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده انجام شده‌است. مطابق با این مطالعات حدود ۸۰ درصد از سلول‌های سرطانی با استفاده از روغن سیاه‌دانه از بین رفته‌اند.
 
۴. سبزیجات
کلم بروکلی، کلم، کلم بوکچوی، کلم‌پیچ، کلم‌برگ همگی بخشی از خانواده‌ی سبزیجات چلیپایی هستند. این سبزیجات با داشتن سولفورافان و ایندول کاربینول، به سم‌زدایی بدن کمک می‌کنند. سم‌زدایی یک راه فوق‌العاده برای خلاص شدن از سلول‌های پیش‌سرطانی دربدن است، به خصوص سلول‌هایی که باعث ایجاد سرطان دهان و مری می‌شوند.
 
۵. زنجبیل
زنجبیل که هم معطر است و هم تند، مزایای دارویی زیادی دارد. خواص ضدالتهابی آن، رشد سلول‌های سرطانی را کند می‌کند. زنجبیل همچنین می‌تواند میگرن، حالت تهوع و سرگیجه را درمان کند. ثابت شده‌است که برای کشتن سلول‌های سرطان تخمدان، زنجبیل سریع‌تر از شیمی‌درمانی عمل می‌کند.
 
۶. سیر
شاید سیر یک خوراکی بدبو باشد، اما ترکیبات موجود در سیر که آن بوی تند را در این گیاه ایجاد می‌کنند، می‌توانند توانایی بدن برای اصلاح دی‌ان‌ای را سرعت بدهند و سلول‌های سرطانی را از بین ببرند. خوراکی‌های مفید دیگری نیز از همین دسته وجود دارند از جمله پیاز، موسیر و پیازچه. ویژگی‌های ضدالتهابی کمک می‌کنند که بدن پرانرژی و سالم باشد.
 
۷. انگور
انگور حاوی رسوراترول است که التهاب را کاهش می‌دهد، با رادیکال‌های آزاد مبازره می‌کند و همچنین می‌تواند کلسترول شما را کاهش دهد. انگور،بلوبری، کرنبری و انار نیز در همین دسته قرار می‌گیرند.
 
۸. انار
انار با ویژگی‌های ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی فراوانی که دارد رشد سرطان پروستات را کند می‌کند. می‌توانید حتی آب انار بخرید اما اطمینان حاصل کنید که آب اناری که می‌خرید ۱۰۰% خالص باشد.
 
۹. چای سبز
نوشیدن روزانه‌ی چای سبز، پلی‌فنول‌ها و کاتچین به بدن شما می‌رساند. این مواد با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کنند. سم‌زدایی کبد و کاهش تومورهای سرطانی نیز فواید جانبی نوشیدن چای سبز هستند.
 
۱۰. سبزیجات دریایی
این سبزیجات عبارتند از جلبک، هیجیکی، کتانجک، کونبو و آرامه. سبزیجات دریایی که غنی از ویتامین ب، کلسیم، بتاکاروتن، آهن و دیگر خواص شفابخش هستند، تولید سلول‌های لنفوسیت تی را افزایش می‌دهند. این سلول‌ها برای پیشگیری از بیماری‌ها ضروری هستند.
 
۱۱. اسفناج
اسفناج فقط برای ساختن عضلات بزرگ نیست. این گیاه پرفایده حاوی لوتئین و زیگزانتین است که به بدن کمک می‌کنند مولکول‌های ناپایدار و همین‌طور رادیکال‌های آزاد را حذف کند. کسانی که به طور منظم اسفناج مصرف می‌کنند کم‌تر ازسایرین در معرض ابتلا به سرطان‌های ریه، مخاط رحم و تخمدان هستند.
 
۱۲. گوجه‌فرنگی
گوجه‌فرنگی مقادیر زیادی از لیکوپن (نوعی آنتی‌اکسیدان) دارد. ثابت شده‌است که گوجه‌فرنگی علاوه بر ارتباطی که با سطوح پایین‌تر سرطان پروستات دارد، تاثیر مثبتی در پیشگیری از بسیاری از سرطان‌ها دارد.
 
۱۳. توت‌فرنگی
این میوه‌ی شیرین تابستانی پر از ویتامین ث و الاجیک‌ اسید است که هم انرژی زیادی به بدن می‌رساند و هم رشد تومورها را کند می‌کند.
 
۱۴. زردچوبه
این ادویه از خاورمیانه حاوی کورکومین است. کورکومین یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های جهان است. از آن‌جایی که همه طعم زردچوبه را دوست ندارند، می‌توانید آن را به شکل کپسول بخرید و استفاده کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.
 
۱۵. ویتامین دی
خوراکی‌های دارای ویتامین دی به خصوص در ماه‌های زمستان که نور خورشید چندان قوی نیست، می‌تواند سیستم ایمنی را به شدت بهبود دهد، و از سرطان پستان و افسردگی جلوگیری کند. شیر، پنیر، بستنی و سبزیجات سبز، غنی از ویتامین دی هستند.
 
وقتی می‌کوشید از ابتلا به سرطان پیشگیری کنید یا سرعت رشد آن را کاهش دهید، مبارزه با التهاب، نقشی کلیدی دارد. همچنین رژیمی از غذا های ارگانیک به افزایش مزایای سالم خوردن کمک می‌کند. هرچه غذا ها رنگی‌تر باشند، بیش‌تر می‌توانید سلول‌های سرطانی را از بین ببرید، سموم را از بدن دفع کنید و رادیکال‌های آزاد را نابود . گنجاندن ۱۵ ماده غذایی ضد سرطان بالا می تواند به شما برای رسیدن به این مهم کمک کند.

 منبع: جام نیوز

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا