ترسیم بزرگترین اطلس سلولی جهان

موبنا – به گزارش رویترز، این نقشه می‌تواند درک محققان را از رشد و بیماری‌های انسانی ارتقا دهد. به گفته دانشمندان این اطلس، که بیش از یک دهه صرف تکمیل آن خواهد شد، با هدف ترسیم انواع و خواص تمام سلول‌های انسانی در تمام بافت‌ها و اندام‌ها و ساخت یک نقشه مرجع از بدن سالم …

موبنا – به گزارش رویترز، این نقشه می‌تواند درک محققان را از رشد و بیماری‌های انسانی ارتقا دهد.

به گفته دانشمندان این اطلس، که بیش از یک دهه صرف تکمیل آن خواهد شد، با هدف ترسیم انواع و خواص تمام سلول‌های انسانی در تمام بافت‌ها و اندام‌ها و ساخت یک نقشه مرجع از بدن سالم انسان شکل خواهد گرفت.

سلول‌ها برای درک زیست شناسی سلامت و بیماری‌ها بنیادی هستند، اما دانشمندان هنوز تعداد دقیق، انواع مختلف و چگونگی آنها در اندام‌های مختلف را نمی‌دادند.

یکی از محققان این پژوهش از موسسه سانگر بریتانیا اظهار کرد: این اطلس سلولی ابتکاری آغازگر دوره جدیدی از درک سلولی است.

وی معتقد است که با استفاده از این نقشه جامع می‌توان انواع سلول‌های جدید را کشف کرد و به چگونگی تغییر سلول‌ها در طول زمان و در طول رشد و بیماری دست یافت و در نهایت به درک بهتری از زیست شناسی رسید.

این پروژه در حال حاضر توسط یک تیم از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه هاروارد آمریکا و موسسه سانگر و ولکام تراست در انگلیس راه اندازی شده است.

این اطلس به طور رایگان در اختیار دانشمندان در سراسر جهان قرار خواهد گرفت و آنها امیدوارند که بتوانند تحقیقات در زمینه رشد انسانی و پیشرفت بیماری‌هایی مانند آسم، آلزایمر و سرطان را ارتقا بخشند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا