جایزه ۱.۵ میلیون دلاری اپل برای هک آی او اس ۱۰

بازار شناسایی آسیب پذیری های سیستم عامل iOS اپل این روزها بسیار داغ شده و شرکت Zerodium برای شناسایی حفره های امنیتی آن تا ۱٫۵ میلیون دلار جایزه در نظر گرفته است.

موبنا – به گزارش ای ویک، این جایزه به فردی تعلق می گیرد که بتواند از راه دور به سیستم عامل iOS 10 نفوذ کند، کنترل آن را در دست بگیرد و بتواند هر برنامه ای را بر روی این سیستم عامل نصب نماید.

مقدار این جایزه قبلا ۵۰۰ هزار دلار بود که بعد از مدتی به یک میلیون دلار افزایش یافت و حالا ۵۰۰ هزار دلار دیگر به آن اضافه شده است.

جایزه یک میلیون دلاری به افرادی اعطا می شد که بتوانند راهی برای نفوذ به سیستم عامل iOS 9 از طریق مرورگرهای اینترنتی بیابند. فردی که هویت وی اعلام نشد راهی برای این کار پیدا کرد و جایزه یک میلیون دلاری را از آن خود کرد.

شرکت Zerodium برای شناسایی آسیب پذیری های سیستم عامل ها، مرورگرها، پلاگین ها، سرورها، برنامه های مختلف و غیره جوایز متعددی اهدا می کند و این امر با استقبال محققان امنیتی مواجه شده است.

اپل خود نیز برنامه هایی را برای اعطای جایزه به شناسایی کنندگان حفره های امنیتی برنامه ها و نرم افزارهای خود اجرا می کند. اما مبلغ جایزه پرداختی این شرکت از ۲۰۰ هزار دلار فراتر نمی رود و لذا برنامه های شرکت های رقیب جذابتر از خود اپل است.

اپل اولین بار این برنامه را در جریان برگزاری کنفرانس بلاک هت در آمریکا در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد. جایزه ۲۰۰ هزار دلاری به افرادی اعطا می شود که بتوانند به firmware بوت ایمن گوشی آیفون نفوذ کنند.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا