مروری بر بازی‌های هفته آخر لیگ دسته اول

هفته پایانی بازی های گروه الف در حالی برگزار می شود که فولاد نوین اهواز هفته قبل با پیروزی برابر مس کرمان به عنوان تیم اول گروه جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد و در بازی های امروز دو تیم مس و نساجی برای کسب جواز صعود به مرحله پلی آف می …

هفته پایانی بازی های گروه الف در حالی برگزار می شود که فولاد نوین اهواز هفته قبل با پیروزی برابر مس کرمان به عنوان تیم اول گروه جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد و در بازی های امروز دو تیم مس و نساجی برای کسب جواز صعود به مرحله پلی آف می جنگند و در پایین جدول هم تیم های گیتی پسند ، ایران جوان ، استقلال اهواز و نیروی زمینی برای بقاء در دسته اول تلاش می کنند.
پایانی بخش بازی های لیگ دسته اول در این دوره از رقابت ها مصاف تیم های گروه ب خواهد بود.

مس کرمان – آلومینیوم هرمزگان ؛ روز سخت اکبر اوتی

مس کرمان برای اطمینان از صعودش به مرحله پلی اف بازی ها باید تیم سابق اکبر اوتی را مغلوب کند تا در صورت پیروزی احتمالی و پر گل نساجی برابر گیتی پسند هم راهی پلی آف شود. از نظر صعود و سقوط نتیجه این دیدار برای آلومینیوم مهم نیست ولی از نظر حیثیتی برای نامجومطلق و شاگردانش شکست دادن تیم مس اهمیت زیادی دارد و همین انگیزه بالای بندری ها باعث می شود تا اکبر اوتی روز سختی پیش رو داشته باشد.

گیتی‌پسند اصفهان- نساجی مازندران ؛ آخرین امید نساجی در بازی میلیاردی

گیتی و نساجی در حالی به مصاف هم می روند که هر دو تیم به امتیاز این بازی نیاز مبرمی دارند. گیتی در حال حاضر با ۲۸ امتیاز در رده هفتم گروه قرار دارد و برای اینکه در روز پایانی به جمع تیم های سقوط کننده اضافه نشود باید برابر نساجی برنده شود. در حالیکه تیم نساجی در صورت توقف مس کرمان شانس صعود به پلی اف را دارد ، در تلاش است تا در این دیدار با اختلاف ۵ گل به پیروزی برسد و شانس خود را برای صعود به پلی اف آزمایش کند. با توجه به اینکه نتیجه این بازی در صعود و سقوط دو تیم نقش دارد می توان دیدار دو تیم را بازی چند میلیاردی نامید. زیرا در صورت صعود
نساجی به پلی آف و متعاقب آن به لیگ برتر قیمت نساجی ده ها میلیارد می شود و از سوی دیگر اگر گیتی به دسته دوم سقوط کند قیمتش میلیاردی کاهش می یابد.

نفت و گاز گچساران- فولاد نوین اهواز ؛ بازی بی اهمیت

قهرمانی و صعود تیم فولاد نوین به لیگ برتر محرز شده و از سویی تیم نفت و گاز هم به دسته دوم سقوط کرده است و به همین دلیل مصاف دو تیم تشریفاتی و غیر ضروری است و اگراین بازی برگزار نشود هم تاثیری در وضعیت و رده بندی تیم های فانوس به دست و بالای جدولی نمی گذارد.

نیروی زمینی تهران- شهرداری اردبیل ؛ صف آرایی تمام قد ارتش برای پیروزی

هر چند این بازی و نتیجه آن برای شهراداری اردبیل اهمیتی ندارد ولی برای نیروی زمینی که با اما و اگر در لیگ می ماند پیروزی در این دیدار اهمیت زیادی دارد. در صورتیکه امروز دو تیم از سه تیم گیتی پسند ، ایران جوان و استقلال اهواز برابر حریفانشان بازنده شوند و نیروی زمینی هم از سد شهرداری عبور کند ، سربازها در دسته اول ماندگار می شوند و همین شانس اندک باعث شده تا نیروی زمینی برای شکست دادن شهرداری با تمام قوا برابر این تیم صف آرایی کند.

تربیت‌نوین یزد- ایران جوان بوشهر ؛ ترس ایران جوان از سقوط

بر خلاف تربیت نوین که سقوط ش به دسته دوم قطعی شده است ، ماندن ایران جوان در دسته اول به نتیجه این بازی و دو مسابقه دیگر بستگی دارد. اگر تیم های نیروی زمینی و استقلال اهواز حریفانشان را مغلوب کنند ولی ایران جوان نتواند از سد تربیت عبور کند در این صورت نماینده بوشهر به دسته دوم سقوط خواهد کرد. از همین رو پیروزی در این دیدار برای ایران جوانی ها از نان شب هم واجب تر است.

استقلال اهواز- فجرسپاسی شیراز ؛ استقلال در مسیر دسته دوم

استقلال در مسیر سقوط به دسته دوم قرار دارد و این در حالی است که انتظار می رفت آبی پوشان اهوازی با شروع خوب و امیدوارکننده ایی که با داریوش یزدی داشتند سند لیگ برتر را به نام خود ثیت کنند ولی این تیم به دلیل ضعف مدیریت به جای صعود به لیگ برتر سیر قهقرایی پیمود تا جاییکه اگر این تیم امروز برابر فجر سپاسی مغلوب شود به دسته دوم سقوط می کند. البته اگر بخت و اقبال با آبی ها یار باشد و نیروی زمینی برابر حریفش بازنده شود در آن صورت استقلال به پلی آف سقوط می کند تا برای بقاء در دسته اول با تیم نهم گروه ب بازی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا