سرمایه‌گذاری ۳۷ میلیارد دلاری انرژی‌های پاک تا سال ۲۰۲۰ در خاورمیانه

موبنا – اربان راسناک در یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی اظهار داشت: آنچه می‌خواهم صحبت کنم موضوع وخیمی است که ما باید طبق همان چیزی که گفته شد باید چشمانمان را بشوییم تا دنیا را بهتر ببینیم برای همه انسان‌ها این بهتر است، چون زمان به تندی در گذر است. وی ادامه داد: منشور انرژی آماده …

موبنا – اربان راسناک در یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی اظهار داشت: آنچه می‌خواهم صحبت کنم موضوع وخیمی است که ما باید طبق همان چیزی که گفته شد باید چشمانمان را بشوییم تا دنیا را بهتر ببینیم برای همه انسان‌ها این بهتر است، چون زمان به تندی در گذر است.

وی ادامه داد: منشور انرژی آماده است که با ایران کار کند و مسائل کلیدی و مهم و اساسی را حل کنیم و بتوانیم تبادل تکنولوژی‌های جدید را با ایران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همکاری نزدیکی با ایران در تشکیل همایش‌ها داریم، گفت: در این همایش از کشورهای منطقه می‌خواهم که در مورد تغییرات اساسی بازار انرژی اقدام کرده و از انرژی تجدیدپذیر بیشتر استفاده کنند.

وی ادامه داد: ایران باید متغیرهای انرژی و موافقت‌نامه‌های قبلی و توسعه زیرساخت‌ها را رعایت کند و باید هدف ایران این زیرساخت‌ها هدف ایران باشد.

راسناک درباره لزوم سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های پاک تصریح کرد: لازم هست ۵.۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری بشود و این سرمایه‌گذاری باید ۲ برابر باشد.

دبیرکل منشور انرژی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری تا ۹۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ برسد که ۳۷.۵ میلیارد دلار در این منطقه است و ایران براساس منشور انرژی باید اقدامات خوبی را انجام بدهد.

وی یادآور شد: ایران یکی از ناظران مهم این چارتر هست و نیاز داریم این واقعیت را ما قبول کنیم که روابط انرژی این سازمان وجود دارد را به آن رسیدگی کنیم و بازار جهان را همبسته‌تر کنیم.

راسناک ادامه داد: ایران باید از بین کشورهایی باشد که در این منشور انرژی فعال باشد و همچنین از ایران می خواهیم که در هر دو فرایند ایفای نقش کند و ما به ظرفیت‌های این همکاری در منطقه خیلی امیدواریم.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا