معرفی لوازم جانبی ارزان قیمت مخصوص سلفی بازها

موبنا، لیلا محمدنظامی – گرفتن عکس‌های سلفی و اشتراک‎گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، توجه کاربران را به دوربین‌های جلوی گوشی جلب کرد و کیفیت دوربین جلویی هم جزو مشخصاتی شد که هنگام خرید گوشی موردتوجه قرار می‌گرفت. عکس سلفی با گرفتن گوشی در یک دست و چپ و راست کردن دست برای کادربندی بهتر صورت …

موبنا، لیلا محمدنظامی – گرفتن عکس‌های سلفی و اشتراک‎گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، توجه کاربران را به دوربین‌های جلوی گوشی جلب کرد و کیفیت دوربین جلویی هم جزو مشخصاتی شد که هنگام خرید گوشی موردتوجه قرار می‌گرفت.
عکس سلفی با گرفتن گوشی در یک دست و چپ و راست کردن دست برای کادربندی بهتر صورت می‌گیرد.
جا نشدن همه‌ی افراد در کادر، خیلی نزدیک بودن دوربین به‌صورت افراد و میل به‌عکس گرفتن در کادری بزرگ‌تر و پرسپکتیو بهتر از مسائلی بود که زمینه را برای تولید لوازم جانبی مخصوص عکس سلفی فراهم کرد.
مونوپاد یا دسته‌ی سلفی، از یک میله‌ی بلند تشکیل ‌شده که در انتهای آن، گیره‌ای برای نگه‌داشتن گوشی قرار دارد و بسته به مدل، از امکانات مختلفی ازجمله امکان زوم، ریموت کنترل وغیره برخوردار بوده که توانست در کوتاه ترین زمان ممکن به یکی از لوازم جانبی پرطرفدار در میان کاربران دیجیتالی تبدیل شود.
پایه مونوپاد مدل Z07-1 بدون شاتر با قیمت ۸ هزار تومان
اگر به دنبال مونوپادی کوچک و سبک هستید، Z07-1 با داشتن ۱۱۲ گرم وزن می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. البته برای عکاسی با این مونوپاد باید به‌طور مجزا ریموت کنترل تهیه شود.
هرچقدر که مونوپاد ها بلندتر باشند و وزن بیشتری داشته باشد، حفظ تعادلشان در دست سخت‌تر خواهد بود.
Accessories-Mobile-Holder-Monopod-Z07-1-Without-Shutterf4587f
ناپایداری و تکان خوردن مونوپاد هم بر کیفیت عکس تاثیر می‌گذارد. این مونوپاد از پروفیل‌های آلومینیمی نازکی ساخته شده است. محور آن از هفت استوانه کوچک تشکیل شده است که به‌صورت کششی درون همدیگر جمع شده و از هم باز می‌شوند.
این محور حداقل ۳۰ و حداکثر ۱۰۶ سانتی‌متر طول دارد. در انتهای محور گیره‌ای برای نگهداری گوشی موبایل وجود دارد.
این گیره می‌تواند تا ۲۷۰ درجه خم شود و بر روی محور قرار گیرد تا در هنگام حمل یا نگهداری جای کمتری اشغال کند.
فک‌های نگه‌دارنده گیره از ۴.۸ تا ۸ سانتی‌متر باز می‌شوند. پوششی لاستیکی بر روی آن‌ها کشیده شده است تا خط و خش یا آسیبی به بدنه گوشی وارد نکنند.
دسته مونوپاد، گریپی از لاستیک سخت دارد. این پوشش که دارای برجستگی‌هایی راه‌راه است، در دست نمی‌لغزد.
در این قسمت دکمه شاتر دیده نمی‌شود و به همراه مونوپاد هم ریموت کنترلی وجود ندارد. لذا یا باید به‌طور جداگانه اقدام به تهیه ریموت کرد و یا از تایمر دوربین استفاده کرد.
شاید نداشتن دکمه شاتر و ریموت کنترل برای برخی کاربران ناخوشایند باشد اما نباید از وزن کم و ابعاد کوچک این مونوپاد هم چشم پوشی کرد. خرید Z07-1 با این ویژگی‌ها و قیمت کمی که دارد، مقرون به‌صرفه است.
سه پایه نگهدارنده ۱۲۵ میلی متری گوشی موبایل با قیمت ۸ هزار تومان
با استفاده از این سه‌پایه رومیزی می‌توانید دوربین‌های کوچک را ثابت نگهدارید و اقدام به عکاسی نمایید.
این محصول ۱۲۶ گرم وزن دارد و ارتفاع آن حدود ۱۲۵ میلی‌متر است. با توجه به وزن و ابعاد سه‌پایه، مشخص است که کاربرد آن رومیزی است.
Accessories-Mobile-Holder-Tripod-For-Mobile-Phone-125mm2fe17d
پایه‌هایی فلزی سه‌پایه ۱۲ میلی‌متر قطر دارند. آن‌ها قابلیت افزایش یا کاهش طول ندارند و شبیه محوری کوتاه و یکپارچه هستند. انتهای پایه‌ها در یک مفصل فلزی پیچی جمع می‌شوند و توسط مهره‌ای می‌توان موقعیت قرارگیری آن‌ها در زوایای متفاوت را ثابت کرد. بر روی این مفصل، یک پیچ استاندارد ¼ اینچی وجود دارد.
به کمک این پیچ می‌توان دوربین‌های عکاسی کوچک یا مونوپاد های خیلی سبک را به سه‌پایه متصل کرد.
اما برای نگهداری گوشی‌های موبایل، نیاز است که گیره نگه‌دارنده گوشی به‌طور مجزا تهیه شود. با خرید این سه‌پایه کوچک می‌توان دوربین را روی میز ثابت نگهداشت و اقدام به عکاسی کرد.
پایه مونوپاد یانتنگ مدل YT-188 با قیمت ۱۹ هزار تومان
محور YT-188 از چهار تکه‌ی تلسکوپی تشکیل ‌شده است که با گیره‌هایی پلاستیکی در همدیگر محکم می‌شوند. اگر تمام تکه‌ها از هم باز شوند، طول محور مونوپاد به ۱۲۵ سانتی‌متر می‌رسد و در حالت عادی که هیچ‌کدام از تکه‌ها باز نیستند، (حداقل طول) طول مونوپاد ۴۲.۵ سانتی‌متر است.
Yunteng-YT-1288-Monopod-With-Zoom-Remote24d434
در انتهای محور، قسمت دستگیره با گریپی از جنس فوم پوشیده شده است که مانع لغزش مونوپاد در دست می‌شود و نگهداری آن را راحت‌تر می‌کند. این مونوپاد تنها ۲۳۵ گرم وزن دارد و باید ریموت کنترل را جداگانه تهیه و اقدام به عکاسی کرد. قسمت نگه‌دارنده‌ی گوشی، گوشی‌هایی را با صفحه‌نمایش تا ۵.۵ اینچ پشتیبانی می‌کند و قابلیت تنظیم زاویه‌ی قرارگیری گوشی هم دارد.
لنز کلیپسی یونیورسال مدل LQ-001 با قیمت ۱۰ هزار تومان
لنز
این محصول که با نام لنز کلیپسی یونیورسال مدل «LQ-001» شناخته می‌شود، دارای سه لنز «Wide, Macro و Fish Eye» است.
لنزها توسط گیره پلاستیکی (کلیپس) کوچکی که همراه آن‌هاست روی دوربین اصلی یا دوربین مکالمه گوشی نصب می‌شوند و تصاویری متفاوت با آنچه لنز معمولی گوشی ثبت می‌کند را ثبت می‌کنند.
مدت‌هاست که از تولید گوشی‌های موبایل که دارای دوربین عکاسی هستند می‌گذرد. از همان هنگام عکاسی با موبایل موردتوجه قرار گرفت. در ابتدا صرفا این عکاسی‌ها جنبه سرگرمی داشت و به‌عکس های گرفته‌شده با دیدی غیرحرفه‌ای نگاه می‌شد. با تولید گوشی‌های پیشرفته‌تر و جدیدتر، دوربین‌هایی هم که در آن‌ها بکار می‌رفتند پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تر شدند.
اما پیشرفت‌های مذکور تاکنون نتوانست تنوعی برای این لنزهای به‌کاررفته در این دوربین‌ها بیاورد. لنزهای کلیپسی یا کلیپ لنزها، ابزارهایی خلاقانه هستند که می‌توانند این نیاز را تا حدی برطرف کنند.
images
ایده کار ساده است. از طریق یک گیره پلاستیکی می‌توان لنزهای کوچکی را روی دوربین گوشی متصل کرد و عکس‌هایی متفاوت ازآنچه یک گوشی موبایل می‌تواند بگیرد گرفت.
این لنزها به‌صورت پیچی به گیره متصل شده و امکان اتصال دو لنز روی هم نیز وجود دارد. این لنز ها معمولا در بسته‌هایی عرضه می‌شوند که شامل لنزهای ماکرو، واید و فیش آی می‌باشند. که به ترتیب می‌توانند تصاویری با میدان دید بیشتر، زوم از فاصله نزدیک و تصاویری کروی شبیه آنچه از چشمی درب منازلتان می‌بینید به شما بدهند.
این محصول یک دارای یک گیره پلاستیکی کوچک، لنز واید، فیش آی و درپوشی برای محافظت از شیشه لنزاست که همگی درون یک کیسه نگهداری می‌شوند. علاوه بر گوشی‌های موبایل، لنزهای کلیپسی قابلیت اتصال به تبلت ها را هم دارند.
سه پایه گوریلا انعطاف پذیر سایز کوچک با قیمت ۲۷ هزار تومان
این سه‌پایه کوچک، پایه‌هایی انعطاف‌پذیر مانند سه‌پایه‌های «گوریلا» دارد که می‌توانند تغییر فرم دهند، روی هر سطحی قرار بگیرند یا به جایی متصل شوند.
وزن این محصول تنها ۴۵ گرم است اما می‌تواند تحمل ۲۰۰ گرم وزن را داشته باشد. یک هد توپی دارد و از طریق پیچ استاندارد ¼ اینچی که دارد، می‌توان دوربین‌های سبک و کوچک یا گیره‌های نگه‌دارنده گوشی موبایل را روی آن سوار کرد.
با توجه به ابعاد و اندازه‌های کوچک و وزن کمش، برای استفاده رومیزی بسیار مناسب است اما همان‌طور که گفته شد، به خاطر پایه‌های انعطاف پذیرش می‌تواند روی هر سطح شیب‌دار یا ناهمواری، ثبات و تعادل خود را حفظ کند.
Tripod-Flexible-Gorilla-Small89662f
ثابت نگه داشتن دوربین‌ها از همان زمان پیدایش این وسیله از موارد بسیار با اهمیت در صنعت عکاسی و فیلم‌برداری بوده است. دوربین‌های عکاسی اولیه با توجه به نیاز به زمان نوردهی بالا برای ثبت عکس حتما باید بر روی سه‌پایه قرار می‌گرفتند.
گرچه فناوری عکاسی دیجیتال امروز بسیار فراتر از آنچه در دوربین‌های اولیه استفاده می‌شده است، همچنان وجود سه‌پایه برای ثبت تصاویر بدون نقص مخصوصا در شرایط نوری ضعیف و فواصل کانونی بالا الزامی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا