از شیائومی Mi 5 توقع عکاسی باکیفیت نداشته باشید

موبنا – هنگامی که شیائومی پرچمدار امسال خود یعنی گوشی هوشمند Mi 5 را در مراسم MWC 2016 رونمایی کرد، سعی داشت توجه مخاطبین را هرچه بیشتر به خود جلب کند. این تلاش ها قابل درک بود، چرا که این شرکت قصد رقابت با بزرگان دنیای گوشی های هوشمند همچون سامسونگ را داشت. شیائومی حتی …

موبنا – هنگامی که شیائومی پرچمدار امسال خود یعنی گوشی هوشمند Mi 5 را در مراسم MWC 2016 رونمایی کرد، سعی داشت توجه مخاطبین را هرچه بیشتر به خود جلب کند. این تلاش ها قابل درک بود، چرا که این شرکت قصد رقابت با بزرگان دنیای گوشی های هوشمند همچون سامسونگ را داشت. شیائومی حتی پا را فراتر از این گذاشت و ادعا کرد گوشی های Mi 5 و آیفون ۶s دارای بهترین کیفیت دوربین در بازار هستند. اما متاسفانه آنطور که از نتایج آزمون های وب سایت DxOMark پیدا است، دوربین Mi 5 آنچنان که در ابتدا ادعا می شد چنگی به دل نمی زند.

شیائومی با افتخار از بکارگیری دوربین شانزده مگاپیکسلی ساخت سونی در پرچمدار خود صحبت می کرد. این همان سنسوری است که در گوشی های هوآوی میت۸ و اوپو R9 نیز از آن استفاده شده است. فراتر از سنسور، شیائومی بیش از هر چیز دیگری درباره ثابت کننده تصاویر اپتیکی چهار محوری خود صحبت می کرد. با این حال به نظر می رسد این قابلیت ها تنها در شرایطی خاص کاربردی هستند و در سایر موارد کیفیت تصاویر چندان جالب نیست.

ثابت کننده تصاویر چهار محوری بکار رفته در Mi 5 اگرچه عملکرد عالی دارد، ولی تنها در شرایط ایده آل خوب عمل می کند. البته لازم است بدانید کیفیت تصاویر Mi 5 در همه موارد مناسب است، ولی نه به آن اندازه که شیائومی ادعا دارد. براساس آزمایش های انجام شده توسط DxOMark، کیفیت تصاویر در محیط باز و نور روز مناسب است و جزییات در تصاویر به خوبی ثبت می شود. فوکوس خودکار نیز در نور زیاد عملکرد مناسبی دارد. با این حال، داستان در محیط های کم نور و داخلی به طور کامل متفاوت است.

اوضاع وقتی بدتر شد که نوبت به فیلمبرداری رسید. در عین حال که میزان exposure و توازن رنگ سفید در اکثر شرایط مناسب بود، ولی میزان زیاد نویز و از بین رفتن جزییات در برخی شرایط نوری به خوبی دیده می شد. پایدارسازی تصویر بزرگترین نقطه ضعف این دوربین بود که نشان می دهد شیائومی تا چه اندازه درباره قابلیت های آن بزرگنمایی کرده است.

DxOMark در مجموع امتیاز ۷۹ را به Mi 5 داده است. همچنین امتیاز این گوشی در زمینه عکاسی ۸۰ و در زمینه فیلمبرداری ۷۶ بوده است. در عین حال که گلکسی اس ۷ و اچ تی سی ۱۰ با کسب امتیاز کلی ۸۸ و اختلاف تنها ۹ در صدر جدول هستند، ولی Mi 5 اکنون در جایگاه بیست و سوم قرار گرفته است.

 منبع: تک شات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا