بالائیدوس، قلعه ای شوم برای رئال مادرید

بارسلونا روز گذشته با غلبه بر اسپانیول در دربی کاتالونیا، فاصله اش را به ۵ امتیاز افزایش داد و رئال امشب باید این فاصله را با پیروزی بر سلتا به ۲ برگرداند اما این مساله هرگز کار ساده ای برای کهکشانی ها نیست. کافی است نگاهی به آمار بازی های رئال در مقابل سلتا بیندازیم. …

بارسلونا روز گذشته با غلبه بر اسپانیول در دربی کاتالونیا، فاصله اش را به ۵ امتیاز افزایش داد و رئال امشب باید این فاصله را با پیروزی بر سلتا به ۲ برگرداند اما این مساله هرگز کار ساده ای برای کهکشانی ها نیست.

کافی است نگاهی به آمار بازی های رئال در مقابل سلتا بیندازیم. رئالی ها ۲۱ بار در ۸ هفته پایانی لالیگا به زمین سلتا رفته اند. هفته هایی که قاعدتا رئال در کورس قهرمانی بوده و نتیجه بازی برای آنها اهمیت فراوانی داشته است.

از این ۲۱ بار، رئال مادرید تنها ۴ بار به برتری دست یافته و ۱۲ بار مقابل میزبان خود شکست خورده است. فصول ۴۰-۴۱ و ۴۶-۴۷، اولین فصل هایی بودند که رئال در ۸ هفته پایانی به ورزشگاه بالائیدوس رفت و پیروز شد. هرچند که در نهایت به قهرمانی دست پیدا نکرد. رئالی ها در فصول ۸۴-۸۵ و ۹۴-۹۵، بار دیگر در هفته های واپسین لالیگا در زمین سلتا به برتری دست یافتند که این بار قهرمان شدند.

اما چند خاطره تلخ رئال از مصاف با سلتا در هفته های پایانی لالیگا.سال ۱۹۵۰، رئال مادرید در کورس قهرمانی با سلتا و اتلتیکو، در ۵ هفته مانده به انتهای فصل به بالائیدوس رفت و ۵-۲ شکست خورد. در آن فصل رئال مادرید در نهایت چهارم شد.

سال ۱۹۹۳ و در هفته ۳۳، خاطره بد دیگری از سفر به ویگو برای رئالی ها به جای ماند. بارسا روز قبل در زمین اویدو شکست خورده بود و رئال با پیروزی بر سلتا می توانست به صدر جدول صعود کند اما در نهایت به تساوی ۱-۱ رضایت داد. در آن فصل، تنه ریف در هفته پایانی با شکست دادن رئال، قهرمانی را به بارسا هدیه داد.

فصل گذشته نیز رئال مادرید یک هفته مانده به پایان فصل، در زمین سلتا ۲-۰ شکست خورد تا بطور کامل از کسب عنوان قهرمانی ناامید شود. رئالی ها امیدوارند که امشب، اتفاقات تلخ مشابه برای آنها تکرار نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا