قربانی:منصوریان می‌تواند در استقلال موفق باشد!

پیروز قربانی مدافع تیم فوتبال صبای قم در خصوص آخرین وضعیت تیمش به ویژه اینکه در سه بازی باقیمانده از لیگ در تعیین قهرمان تأثیرگذارهستند گفت: ما سه بازی با تیم‌های استقلال، نفت تهران و فولادخوزستان پیش رو داریم که همین موضوع نشان می‌دهد نقشی تعیین‌کننده در مشخص شدن تیم قهرمان داریم. وی در ادامه …

پیروز قربانی مدافع تیم فوتبال صبای قم در خصوص آخرین وضعیت تیمش به ویژه اینکه در سه بازی باقیمانده از لیگ در تعیین قهرمان تأثیرگذارهستند گفت: ما سه بازی با تیم‌های استقلال، نفت تهران و فولادخوزستان پیش رو داریم که همین موضوع نشان می‌دهد نقشی تعیین‌کننده در مشخص شدن تیم قهرمان داریم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت موضوع مطمئن باشید شرف و مردانگی بچه‌های ما اجازه نمی‌دهد تا بخواهند هر یک از این سه بازی را شُل بگیرند. قطعاً با همه توان به مصاف این سه حریف می‌رویم. ماهیت و شخصیت بازیکنان ما به شکلی است که خنثی بودن جایگاه ما در جدول هیچ تأثیری روی انگیزه آنها نمی‌گذارد، چون آنها در یک بازی تمرینی هم برای برنده شدن به یکدیگر رحم نمی‌کنند.

قربانی یادآور شد: ما در نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفتیم اما در نیم‌فصل دوم برخی مسائل دست به دست هم داد تا نتوانیم نتایج خوبی بگیریم. تارتار مربی خوب و کاربلدی است اما کنترل برخی مسائل در اختیارش نبود. باید این واقعیت را بپذیریم که ما در نیم‌فصل دوم می‌توانستیم نتایج بهتری بگیریم. این مسائل حتی روی خود من هم تأثیرگذار بود و باعث شد نتوانم در نیم‌فصل دوم برای صبا چندان مفید باشم.

مدافع تیم فوتبال صبای قم در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات مالی بازیکنان این تیم برطرف شده است، تصریح کرد: حدود دو هفته قبل پنج درصد از مطالبات مالی بازیکنان پرداخت شد که با این پرداختی میانگین دریافتی بازیکنان به ۳۶ یا ۳۷ درصد رسیده است. البته مسئولان باشگاه قول دادند که قبل از بازی با استقلال بخشی دیگر از مطالبات مالی بازیکنان پرداخت شود. به هر حال امیدوارم این اتفاق بیفتد اما بعید می‌دانم تا پایان فصل بتوانند با بازیکنان تسویه حساب کنند.

وی در پاسخ با این پرسش که آیا فصل بعد هم در صبا خواهد ماند، تأکید کرد: قرارداد من با صبا در پایان فصل تمام می‌شود اما با توجه به مشکلاتی که شاهد آن بودم به ویژه مشکل رفت و آمد به قم که مسئولان در حل آن بدقولی کردند، تحت هیچ شرایطی فصل بعد در صبا نمی‌مانم و اگر پیشنهادی از تیمی تهرانی داشته باشم در لیگ پانزدهم بازی خواهم کرد وگرنه از فوتبال خداحافظی می‌کنم. البته چه فصل بعد بازی کنم و یا نکنم با اتمام لیگ در دوره‌های مربیگری شرکت می‌کنم، چون انگیزه زیادی برای مربیگری دارم و یکی از اهداف اصلی من نیز این است که اگر در مربیگری لیاقت و شایستگی داشته باشم در استقلال مربیگری کنم.

قربانی در مورد اینکه چرا در یک ماه گذشته فوتبال بازی نکرده است، گفت: من مصاحبه‌ای انجام دادم که با واکنش باشگاه روبه‌رو شد و دو هفته هم تمرین نکردم که این باعث شد از شرایط بدنی ایده‌آل دور شوم. البته به صورت انفرادی تمرین می‌کنم و هر وقت هم مسئولان باشگاه یا کادر فنی بخواهند در خدمت تیم هستم اما فعلاً انگیزه‌ای برای فوتبال بازی کردن ندارم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا قصد خداحافظی از فوتبال را داری؟»، تأکید کرد: من بی‌خیال نشدم ولی گفتم که انگیزه همیشگی را ندارم. الان برایم فوتبال اولویت نیست و سعی می‌کنم درس بخوانم و به کارهای شخصی‌ام برسم.در پایان فصل اگر تیم تهرانی پیشنهادی داد باز هم فوتبال بازی می‌کنم، در غیر اینصورت خداحافظی می‌کنم و جای دیگری سلام می‌دهم!

مدافع تیم فوتبال صبای قم در مورد اینکه آیا با مهدی تارتار مشکلی دارد، گفت: خیر، من با این مربی مشکل ندارم و با باشگاه هم مشکل ندارم. گفتم که اگر بخواهند برمی‌گردم ولی روحیه و انگیزه همیشگی را ندارم. قبلاً صحبتی در مورد مسائل مالی انجام دادم و هدفم این بود که مشکلات را بگویم. حالا هم امیدوارم که مشکلات مالی بازیکنان صبا حل شود.

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال در خصوص نارضایتی هواداران این تیم از نتایج اخیر آبی‌پوشان گفت: هواداران حق دارند از نتایج اخیر استقلال ناراضی باشند، چون این تیم دیگر عملاً روی کاغذ شانس قهرمانی ندارد. البته انتظارات هواداران از تیم هم باید منطقی باشد نه احساسی. آنها باید این موضوع را درک کنند که بازیکنان هم به خاطر نتایج اخیر تحت فشار زیادی هستند و همه تلاش خود را می‌کنند تا تیم نتیجه بگیرد اما برخی مسائل وجود دارد که بر روح و روان و عملکرد آنها حتی به صورت ناخوداگاه تأثیر می‌گذارد. من فکر می‌کنم استقلال هنوز شانس قهرمانی دارد و بازیکنان برای رسیدن به این مهم به حمایت هواداران نیاز دارند.

وی در خصوص دودستگی که بین هواداران برای ماندن و رفتن قلعه‌نویی پیش آمده است، اظهار داشت: به نظر من شعارهایی که برخی هواداران علیه قلعه‌نویی می‌دهند احساسی است، مثل نظرسنجی‌هایی که در برخی از برنامه‌های تلویزیونی انجام می‌شود. بنابراین بهترین مرجع برای تصمیم‌گیری در مورد عملکرد قلعه‌نویی هیئت مدیره و مسئولان باشگاه هستند، چون آنها برای هر تصمیمی منافع باشگاه را در نظر می‌گیرند و احتمالی که احساسی تصمیم بگیرند، خیلی ضعیف است.

قربانی افزود: به هرحال چیزی که مشخص است این است که فوتبال یک علم است که هر روز پیشرفت بیشتری می‌کند و مربیان باید همیشه خود را با علم روز هماهنگ کنند و هیچ مربی از این موضوع مستثنی نیست، حتی مربی پرافتخاری همچون قلعه‌نویی.

وی در پاسخ به این پرسش که «فکر می‌کنی با توجه به شرایط فعلی استقلال آیا مربی همچون منصوریان می‌تواند فصل آینده برای این تیم مثمرثمر باشد؟»، عنوان کرد: منصوریان مانند برادر بزرگ من است و چه در زندگی فوتبالی و چه شخصی‌ام تأثیر زیادی داشته است، بنابراین شناخت خوبی از او دارم. علی شخصیت کاریزماتیک خاصی دارد و خودش بهتر از همه می‌تواند تشخیص دهد که آیا می‌تواند فشارهای تیم بزرگی مانند استقلال را تحمل کند یا نه. او تبدیل به مربی باتجربه و بادانشی شده که هر روز تشنه یادگیری بیشتر است. بنابراین مطمئنم که منصوریان چه در استقلال و چه در عرصه ملی می‌تواند کمک کرده و موفق شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا