شیائومی احتمالا دو دستگاه با پردازنده Helio X20 معرفی خواهد کرد

موبنا – شیائومی یکی از شرکت‌های تکنولوژی چینی است که اغلب از آن به عنوان اپل چین هم یاد می‌کنند. بر اساس جدیدترین اخباری که در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده، این کمپانی در حال آماده‌سازی حداقل دو تلفن هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ است. درحالی‌که این شایعات به تازگی اعلام شده‌اند، ولی گفته شده که …

موبنا – شیائومی یکی از شرکت‌های تکنولوژی چینی است که اغلب از آن به عنوان اپل چین هم یاد می‌کنند. بر اساس جدیدترین اخباری که در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده، این کمپانی در حال آماده‌سازی حداقل دو تلفن هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ است. درحالی‌که این شایعات به تازگی اعلام شده‌اند، ولی گفته شده که یکی از این دستگاه‌های جدید مجهز به دوربین پشتی دوگانه خواهد بود که حضور این ویژگی در گوشی‌های هوشمند امروزی بسیار رایج شده است. شرکت‌هایی نظیر ال‌جی و هوآوی نیز پیش‌تر در تلفن‌های هوشمند جدید خود مانند LG V10 که سال گذشته توسط این شرکت کره‌ای معرفی شد، این کار را انجام داده و از دوربین‌های دوگانه استفاده کرده‌اند. هواوی نیز دو تلفن هوشمند P9 و P9 پلاس را به دوربین دوگانه‌ی پشتی مجهز کرده است.

اما در مورد شیائومی بر طبق شایعات و گزارش‌های منتشر شده، این کمپانی قصد دارد در دو تلفن هوشمند جدید مورد بحث که هنوز معرفی نکرده، از پردازنده‌‌ی Helio X20 مدیاتک استفاده کند. این پردازنده شامل ۱۰ هسته‌ی پردازشی است. در گزارش یاد شده همچنین مشخص شده که این دو محصول صفحه‌نمایش‌های ۵/۵ اینچی خواهند داشت و این یعنی از نظر اندازه Mi 5 که پرچمدار جدید این شرکت چینی محسوب می‌شود از آن‌ها کوچک‌تر است. در شرایط کنونی نمی‌توان به صحت گزارشات و شایعاتی که به آن‌ها اشاره داشتیم اطمینان کنیم. اما گفته شده که این اخبار از جانب دفتر مرکزی ODM در هنگ‌کنگ منتشر شده که تولیدکننده‌ی اصلی دستگاه‌های مخابراتی Longcheer است. بر اساس همین گزارشات، اعلام شده که شیائومی مالک ۲۰ درصد از این شرکت مخابراتی است.

درحالی‌که هنوز هیچ اطلاعات و جزئیات دیگری در مورد محصولات جدید شیائومی وجود ندارد، اما تولید تلفن‌های هوشمندی با صفحه‌نمایش‌های ۵/۵ اینچی بسیار جالب خواهد بود؛ چراکه هم اکنون فبلت جدید و میان‌رده‌ی این کمپانی یعنی Redmi Note 3 نیز از همین سایز صفحه‌نمایش و البته قیمتی رقابتی بهره می‌برد و باید دید این کمپانی قرار است چه جایگاهی را برای محصول مورد اشاره در بازار در نظر بگیرد. همچنین ظا‌هرا این کمپانی چینی قصد دارد تا فبلت‌های جدید را با صفحه‌نمایش ۶ اینچی معرفی کند. نکته‌ی جالب دیگر این است که شیائومی از کاربران درخواست کرده که در نام‌گذاری محصولات جدیدش به این شرکت کمک کرده و پیشنهادات خود را درباره‌ی تعیین نام این محصولات ارائه دهند. این روشی است که شرکت هندی مایکرومکس نیز در زمان معرفی تلفن هوشمند Yuphoria از آن استفاده کرد. در نهایت باید گفت افرادی که علاقه‌مند به در دست گرفتن فبلت‌های شیائومی هستند بزودی چند گزینه با قیمت‌های بسیار خوب برای انتخاب خواهند داشت و بر اساس سلیقه و نیازشان می‌توانند یکی را برگزینند.

 منبع: زومیت | نویسنده: حمید بازرگان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا