اپل همچنان مبهوت از رمزگشایی آیفون

موبنا – به گزارش آسوشیتدپرس، این در حالیست که اپل هنوز نمی داند چطور امنیت از دست رفته محصول پرچمدار خود را احیا کند. دولت آمریکا اعلام کرده توانسته کد امنیتی آیفون مورد استفاده فرد مسلح عامل تیراندازی در کالیفرنیا را بشکند ولی به نحوه انجام این کار اشاره نکرده است. اعلام این موضوع مهندسان …

موبنا – به گزارش آسوشیتدپرس، این در حالیست که اپل هنوز نمی داند چطور امنیت از دست رفته محصول پرچمدار خود را احیا کند.

دولت آمریکا اعلام کرده توانسته کد امنیتی آیفون مورد استفاده فرد مسلح عامل تیراندازی در کالیفرنیا را بشکند ولی به نحوه انجام این کار اشاره نکرده است.

اعلام این موضوع مهندسان نرم افزاری اپل و کارشناسان بیرونی را گیج و مبهوت کرده و آنها نمیدانند که اف بی آی چطور توانسته رمزنگاری دیجیتال این گوشی را بدون کمک اپل بشکند.

این اقدام همچنین کار اپل در رفع نقص هایی که نرم افزار آیفون را به خطر انداخته پیچیده میکند.

اف بی آی چند روز پیش جلسه دادگاه با مسئولان اپل بر سر رمزنگاری آیفون را لغو کرد و گفت: یک شرکت ثالث برای شکستن کد امنیتی آیفون عامل حادثه “سن برناردینو” راهی را پیدا کرده است.

جلسه دادگاه که برای مجبور کردن شرکت اپل برای همکاری با دستگاه‌های امنیتی در خصوص رمزگشایی آیفون ترتیب داده شده بود، به درخواست مسئولان اف بی آی لغو شد.

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که راه دیگری را برای شکستن رمزنگاری آیفون متعلق به عامل تیراندازی در سن برناردینو پیدا کرده است.

اف بی آی اطلاعات موجود در گوشی رضوان فاروق را که به همراه همسرش عامل مرگ ۱۴ تن در سن برناردینو شناخته شده برای تحقیقات خود ضروری می‌داند.

پیشتر ادوارد اسنودن مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که اسناد این سازمان را فاش کرده، ادعای اف بی آی مبنی بر اینکه صرفا اپل توانایی رمزگشایی از آیفون عامل تیراندازی در سان برناردینو را دارد، کاملا بی اساس خوانده بود.

اسنودن گفته بود: اف بی آی می‌گوید صرفا اپل است که با در اختیار داشتن ابزار فنی اختصاصی، قادر است از آیفون رمزگشایی کند اما با احترام باید بگویم که این حرفها کاملا مزخرف است.

مسئولان اپل می‌گویند، در صورت همکاری با اف بی آی و ارائه سیستم رمزگشایی آیفون به این نهاد دولتی، امنیت مشتریان‌شان به خطر می افتد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در جریان رونمایی از آیفون جدید SE گفت: محافظت از اطلاعات شخصی مشتریان برای اپل یک ضرورت است.

پیشتر دادگاهی در آمریکا به همکاری اپل با اف بی آی رای داده بود اما اپل این درخواست را رد کرده و در خصوص این حکم در دیوان عالی فرجام خواهی کرده بود.

دعوای حقوقی دو طرف به کنگره آمریکا نیز کشیده شد و طرفین در جلسه ای توضیحات خود را در مقابل کمیته ای از سناتورها ارائه دادند.

روسای گوگل و فیسبوک حمایت خود را از تیم کوک اعلام کرده‌اند اما بیل گیتس همکاری با اف بی آی را به اپل توصیه کرده است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا