قطبی و برانکو مناسب پرسپولیس نیستند

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال و پرسپولیس ضمن انتقاد از توافق احتمالی با افشین قطبی و برانکو ایوانکویچ پیشنهاد داد که پرسپولیس توسط شورایی به ریاست علی پروین اداره شود. به گزارش ایسنا، مرتضی فنونی‌زاده ضمن حمایت از حضور درخشان در پرسپولیس، گفت: اگر هم درخشان استعفا داد، گزینه‌هایی مثل قطبی و برانکو به هیچ …

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال و پرسپولیس ضمن انتقاد از توافق احتمالی با افشین قطبی و برانکو ایوانکویچ پیشنهاد داد که پرسپولیس توسط شورایی به ریاست علی پروین اداره شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی فنونی‌زاده ضمن حمایت از حضور درخشان در پرسپولیس، گفت: اگر هم درخشان استعفا داد، گزینه‌هایی مثل قطبی و برانکو به هیچ وجه نمی توانند به این تیم کمک کنند. آنها اگر مربی خوبی بودند از تیم‌هایشان اخراج نمی‌شدند و به درد پرسپولیس نمی‌خورند. همچنین آوردن این مربیان به تیم حداقل به دو میلیارد پول نیاز دارد.

وی ادامه داد: گزینه مناسب این است که تیم به صورت شورایی اداره شود و یک اتاق فکری به ریاست آقای پروین تشکیل شود، چون که آقای پروین به نوعی بزرگ‌تر فوتبال ما هستند. در این اتاق فکر هم از دهه شصتی‌ها استفاده شود. دهه هفتادی‌ها مناسب این گروه نیستند.

فنونی‌زاده درباره‌ی عملکرد پرسپولیس در آسیا گفت: پرسپولیس کار سختی دارد. رقبای عربی ما همیشه از بازیکنان شاخصی استفاده کرده‌اند. تیم لخویا جزو تیم‌های سرشناس خلیج فارس است. تیم ازبکی هم که به نظر تیم آماده‌ای است، اگر تیم ما با همین بضاعت در بازی‌ها حاضر شود امکان دارد تبدیل به زنگ تفریح شود.

وی همچنین افزود: در این شرایط که تیم تقویت هم نشده است فقط چیدمان درست می‌تواند به ما کمک کند. دیدگاه‌های آقای نژاد فلاح هم می‌تواند موثر باشد. در کل من به هیچ وجه شانسی برای صعود پرسپولیس قائل نیستم، مگر این که معجزه‌ای صورت بگیرد.

این پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با ترکیب مناسب برای این تیم گفت: از بازیکنانی که گرفته شده است فقط گابریل، بازیکن خوبی است. حاتمی هم بازیکنی است در حد سایپا و دردی از پرسپولیس دوا نمی‌کند. جایی که آقای درخشان برای گابریل در نظر گرفته است مناسب نیست.

وی افزود: باید از گابریل به عنوان بازی‌ساز در وسط زمین استفاده شود. آقای درخشان از کارایی‌های محمد نوری کاسته است. در حالی که اگر از نوری به عنوان ها‌فبک مهاجم استفاده شود او می‌تواند گلزنی هم کند. در بازی با صبا محمد نوری در وسط زمین بود که به نظرم اتخاذ سیستم غلط از سوی کادرفنی باعث تساوی با صبا شد.

فنونی زاده ضمن تاکید بر این که دانش فنی درخشان و عبدی در سطح بالایی است، ادامه داد: در تهران نباید با سیستم ۱- ۳- ۲- ۴ مقابل صبا بازی کرد. این سیستم برای بازی با بنیادکار در ازبکستان مناسب است. پرسپولیس باید با دو مهاجم یا شاید با سه مهاجم مقابل صبا بازی می‌کرد.

پیشکسوت پرسپولیس حمایت از درخشان در این برهه را الزامی دانست و گفت: درخشان و کادرفنی باید بمانند به شرطی که از پیشکسوتان و آقای پروین مشورت بگیرند. متاسفانه هیچ موقع درخشان و دایی از پیشکسوتان مشورت نگرفته‌اند. با این حال راه چاره این تیم تغییر تاکتیک است، چون که هیچ تیمی حاضر نمی‌شود بازیکنان خود را به پرسپولیس بدهد و همچنین تمرین‌های پرسپولیس ، تمرین‌ها عالی و مانند تیم‌های اروپایی است.

وی باخت به لخویا را ایستگاه آخر درخشان در پرسپولیس دانست و افزود: فکر کنم دیگر این مقدار فرصت کافی باشد. پرسپولیس نباید به این شکل بازی کند، ولی من از هواداران پرسپولیس و استقلال می‌خواهم در بازی با لخویا به استادیوم بیایند. من از آقای پروین هم خواهش می‌کنم به استادیوم بیایند و باعث دلگرمی بچه‌ها شوند.

وی در پایان گفت: بچه‌هایی که در دهه ۶۰ در پرسپولیس بازی می‌کردند اکنون با هم همکاری نمی‌کنند. بعضی از دهه شصتی‌ها‌ پرسپولیس فقط به فکر جایگاه و نفر اول بودن هستند که این خوب نیست. چرا نباید آقای درخشان با آقای مایلی کهن همکاری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا