واکنش ضرغامی به اظهارات امروز روحانی

عزت الله ضرغامی، رئیس پیشین سازمان صدا و سیما عصر امروز با حضور در همایش وحدت، استکبارستیزی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی به منظور بزرگداشت سالروز ۱۶ آذر در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد در واکنش به تشویق ها و شعارهای مکرر دانشجویان برای استقبال از حضور …

عزت الله ضرغامی، رئیس پیشین سازمان صدا و سیما عصر امروز با حضور در همایش وحدت، استکبارستیزی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی به منظور بزرگداشت سالروز ۱۶ آذر در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد در واکنش به تشویق ها و شعارهای مکرر دانشجویان برای استقبال از حضور سردار قاسم سلیمانی گفت: ندای سردار سردار شما من را خیلی خوشحال کرد؛ باید پیام گسترده شما که با اعتقاد فریاد می زنید سردار سردار را دنیا بشنود.

وی ادامه داد: از اینکه توفیق پیدا کردم در روز دانشجو که روز تکریم از مقام علمی، معنوی و انقلابی شما دانشجویان است در میان شما حضور داشته باشم بسیار خوشحالم و این روز را خدمت شما همه مسئولان اساتید و هیئت علمی تبریک می گویم.

ضرغامی تصریح کرد: برای من افتخار است در دانشگاهی همچون دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی می کنم البته چند ماه پیش سخنرانی را در جمع مسئولان آموزش و پرورش و به منظور تجلیل از مقام مرحوم احمد حجاریان که دوست متعهد و انقلابی بنده بود حضور داشتم اما توفیق نداشتم که در نشست دانشجویی با این حال و هوا شرکت کنم.

رئیس پیشین صدا و سیما افزود: دانشگاه شهید بهشتی به لحاظ جامعیت و واقعیت علمی و به دلیل اعتبار بین المللی و بسیاری از نکات دیگر جایگاه بسیار رفیعی در فضای علمی کشور و در سطح جهانی دارد از این رو زمانی که فردی همچون بنده را برای چنین نشستی دعوت می کنند فارغ از هر گونه بحث های علمی و موقعیت های آکادمیک تلاش می کنم صادقانه و بسیار صریح و به دور از محافظه کاری آنچه که به آن رسیده ام و فکر می کنم شما باید از زبان بنده بشنوید را با شما در میان بگذارم.

وی تاکید کرد: رهبری معظم توصیه ای به دانشجویان دارند که این توصیه بسیار دقیق است و آن این است که سعی کنید دانش و سواد خودتان را تعمیق دهید که اگر دانش و سوادتان تعمیق یافت و پایه های آن محکم شد آن زمان از بسیاری از حوادث روزگار نگرانی نیست.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون گفته مسعود کمیایی کارگردان سینما یادآور شد: بنده علی رغم انتقاداتی که نسبت به تولیدات مسعود کیمیایی دارم اما از بعضی از تولیداتش طرفداری می کنم کیمیایی در یکی از گفته هایش اعلام کرد وقتی که گریه می کنی یعنی هنوز خیلی چیزها داری که گریه می کنی! بنده طی یادداشتی به وی پاسخ دادم آن کس که برای امام حسین علیه السلام گریه می کند همه چیز دارد نه بعضی چیزها!

رئیس پیشین صدا و سیما همچنین در این مراسم خطاب به دانشجویان اظهار داشت: اساتید دانشگاه شهید بهشتی سخت می گیرند! بعضی از آنها وقتی می خواهند ۲۵ صدم به دانشجو بدهند چنان شابلون می گذارند که انگار می خواهند ارث پدرشان را بدهند!؛ در قدیم نمرات را بر روی منحنی می بردند اما بعضی ها منحنی خراب کن هستند و آن قدر درس می خوانند که پدر همه را درمی آورند!

وی پس از این گفته خود با حالت مزاح اعلام کرد: خیلی داریم در این جلسه مقام علمی را تکریم می کنیم!

ضرغامی خطاب به این اساتید گفت: آن کسی که منحنی خراب کن است کتاب را قورت داده این فرد را کنار بگذارید و نمره بقیه را روی منحنی ببرید.

رئیس پیشین صدا و سیما تصریح کرد: می دانم سختی می کشید اما چون آینده تان شیرین است و با هدف حرکت می کنید این سختی برایتان شیرین خواهد بود.

وی با اشاره سالروز ۱۶ آذر تصریح کرد: ۱۶ آذر روزی است که نیکسون به ایران آمد وی در آن زمان معاون رئیس جمهور آمریکا آیزن هاور بود تا به ایران بیاید و به آیزن هاور نتیجه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را گزارش دهد که پس از این سفر به رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد خیالت جمع باشد و مملکت امن و آرام است و سیاست های آمریکا به راحتی دارد انجام می شود. نیکسون قرار بود که از دانشکده حقوق دانشگاه تهران دکتری افتخاری بگیرد که همین هم شد و فردای ۱۶ آذر به نیکسون دکتری افتخاری دادند دکتری افتخاری به کسانی که بوی از حقوق نبردند.

ضرغامی ادامه داد: مگر می شود دانشجو که عالم و بصیر است و دشمن را می شناسد تحمل کند چشم بپوشاند از اینکه نیکسون که نماینده این همه جنایت آمریکاست دکتری افتخاری بگیرد به طور قطع شلوغ و اعتراض می کند در حقیقت این کار را هم به عنوان یک نقطه عطف تاریخی دانشجویان در همه جای کشور به خصوص در دانشگاه تهران انجام دادند.

رئیس پیشین صدا و سیما در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افرادی که به دنبال تطهیر کردن چهره نظام شاهنشاهی هستند گفت: مماشاتی که مقام معظم رهبری در بسیاری از جریانات انجام دادند فوق العاده عجیب است ایشان فرمودند اعلام کنید که با آن کسی که طرفدار شاه و سلطنت طلب است نیستید آن وقت این افراد در فضای مجازی به دنبال تطهیر نظام طاغوت هستند.

وی بیان داشت: تعجب می کنم که بعضی از دوستان این روزها سخنرانی می کنند و همه چیز می گویند الا از یاد این شهید بزرگوار این در حالی است که مراسم ۱۶ آذر به اسم بزرگداشت مقام سه شهیدی است که به قولی در جلوی پای نیکسون شهید شدند و در مقابل آمریکا ایستادند که آب خوش از گلویشان پایین نرود.

ضرغامی تصریح کرد: متاسفانه امروز بعضی از تعابیر انجام می گیرد که در این سال ها کسی جرات نمی کرد کلمه جنبش دانشجویی را به زبان بیاورد من امروز در این محفل که حقیقتا یک محفل عالمانه است با وجود همه طرز فکرهایی که هست می گویم در طول این سال ها در ایام ۱۶ آذر بیشترین کلمه ای که به گوش شماها از رسانه های رسمی و غیررسمی مناظره ها و گفتگوها رسیده کلمه جنبش دانشجویی است که دائما تکرار شده است.

رئیس پیشین صدا و سیما تاکید کرد: این گونه نبود که اتفاقی افتاده باشد و به برکت بعضی از اتفاقات، امسال کسی جرات کند و بخواهد کلمه جنبش دانشجویی را بر زبان بیاورد.

وی تصریح کرد: بعضی سعی می کنند کنترات واقعیت و آرمان را طوری رصد کنند که به شما دانشجویان بگویند یکی از آنها را انتخاب کنید و این غلط است چرا که آرمان و واقعیت یکی است در حقیقت آرمان جزو واقعیت هاست و انسان بی آرمان یک انسان سردرگم است.

ضرغامی با اشاره به شخصیت شهید سردار حسن تهرانی مقدم افزود: برای اینکه امروز بخواهم درباره موضوعی با شما صحبت کنم نمونه ای در این دانشگاه بخواهم به شما معرفی کنم شخصیتی بهتر از شهید سردار دکتر حسن تهرانی مقدم به ذهنم نرسید بنده به عنوان کسی که از نوجوانی با وی بزرگ شدم و ارتباط داشتم و درس خواندم می گویم که شهید تهرانی مقدم همواره با کمترین امکانات بزرگترین کارها و راهبردی ترین سلاح ها را ساخت.

رئیس پیشین صدا و سیما تصریح کرد: امروز که رئیس جمهور محترم اعلام کرد ما فضای امن می خواهیم باید فضای امن را گسترده تحلیل کنم یعنی به نحوی که امروز همسایگان ما در فضایی پر از قتل و کشتار به سر می برند و ما امنیتی داریم که یکی از مهمترین عامل های اقدامی است که شهید تهرانی مقدم انجام داد تا راهبردی ترین سلاح را بسازد. شهید تهرانی مقدم با مدیریت اینکه بهترین ها را همه جا پیدا کند و دور هم جمع کند و با کمترین امکانات و بودجه بدون اینکه اعلام کند احتیاج به امکانات تحقیقاتی وسیع دارد و یا بودجه های سرسام آور می خواهد کارهای بزرگ انجام داد.

وی در ادامه بیان داشت: اخیرا تصویر شهرک موشکی ما در دنیا منتشر شد و دنیا در بهت و حیرت فرو رفت که این چه عظمتی است! در زیر زمین ایران یک شهر موشکی وجود دارد که هر لحظه خطری بخواهد کشور را تهدید کند بلافاصله بعد از اینکه تشخیص داده شد از همه نقاط استراتژیکی کشور زمین باز می شود و موشک های دوربرد بیرون می آید؛ این کار با دست خالی انجام شد اما همت، همت بلند، اعتقاد، اعتقاد عمیق.

ضرغامی با ذکر خاطره ای اظهار داشت: یک روز رهبر معظم انقلاب از یک نمایشگاه پیرامون دستاوردهای نظامی بازدید کردند زمانی که به بخش دستاوردهای شهید تهرانی مقدم رسید شهید تهرانی مقدم به رهبر انقلاب درباره آخرین کارهایی که انجام داده بود توضیح می داد که مقام معظم رهبری پس از آن صحبت ها لبخندی زدند و تعبیری کردند به این مضمون که این آقای مقدم هر چه به ما گفت رفت و عمل کرد؛ این در حالی است که مقام معظم رهبری به این راحتی ها از کسی تمجید نمی کنند.

رئیس پیشین صدا و سیما بیان داشت: اگر امروز سیاسیون ما و جریانات ما در کشور حضور دارند و فعالیت می کنند به خاطر برکتی است که این بچه ها برای آن جان دادند.

وی تاکید کرد: مدیریت داشته ها راهبرد شهید تهرانی مقدم بود به طور قطع اگر امروز داشته هایمان را احساس کردیم و توانستیم با برنامه ریزی ظرفیت های کشور را احصا کنیم بسیار بیشتر از آنچه که تصور می کنیم در کشور انجام خواهد شد.

ضرغامی در پایان درباره سردار سلیمانی جمله ای گفت: بنده سیزده چهارده سال از نزدیک با وی همکاری کرده ام همان گونه که شهید تهرانی مقدم موشک ها را به هم وصل می کرد و سامان می داد سردار سلیمانی با وصل این زنجیرها و مدیریت انقلابی و درست قدرتی در سطح منطقه و جهان ایجاد کرده است.
منبع: دانشجو
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا