امکان دارد فصل آینده به استقلال برگردم

پژمان منتظري مدافع تيم ام صلال قطر معتقد است که اين احتمال وجود دارد که براي فصل آينده به استقلال برگردد. از مطرح شدن بازیکن جوانی مثل مرتضی پورعلی‌گنجی در تیم‌ملی خوشحالم. ما هیچ وقت فرصت این را نداشتیم که که در سن ۲۰ سالگی بازی های مهم به میدان برویم. ضمن اینکه حضور این …

پژمان منتظري مدافع تيم ام صلال قطر معتقد است که اين احتمال وجود دارد که براي فصل آينده به استقلال برگردد.

از مطرح شدن بازیکن جوانی مثل مرتضی پورعلی‌گنجی در تیم‌ملی خوشحالم. ما هیچ وقت فرصت این را نداشتیم که که در سن ۲۰ سالگی بازی های مهم به میدان برویم. ضمن اینکه حضور این مدافع آمده چالش بزرگی در تیم‌ملی برای من است.

بازگشت به ترکیب ام صلال
خدا را شکر مصدومیتم رفع شده و الان سه هفته ای است که در لیگ قطر بازی می‌ کنم. خدا را صدهزار مرتبه شکر با وجود اینکه برای مصدومیت از ناحیه کشاله ران ۴ هفته ای دور از میادین باشم توانستم زودتر به تمرینات خودم را شروع کنم. یعنی سر سه هفته به تمرینات ام صلال برگشتم. با وجود اینکه مصدومیت من از ناحیه گرید۲ یعنی پارگی کشاله بود. اما خدا خواست که زودتر برگردم.

فقط قرار بود جام‌ملت‌ها‌ را از دست بدهم
به نظر می‌ رسید که فقط قرار بود من به جام‌ملت‌ها‌ برسم. انگار همه چیز دست بهدست هم داده بود تا من متاسفانه نتوانم در تجربه حضور در آسیا حاضر باشم. الان هم کاری است که شده است. بهتر است الان هم در موردش فکر نکنم.

اشتباهات داوری ایران را آسیا حذف کرد
تماشای بازی های تیم‌ملی به عنوان یک تماشاگر برای من خیلی سخت بود که بخواهم بازی را تماشا کنم. با بچه ها دائم در ارتباط بودم که تیم چطور هست؟ بچه ها چطور هستند؟ استرسم از زمانی که خودم بازی می‌ کردم بیشتر بود. خودم را پیش بچه ها احساس می‌ کردم. از ته دل دعا نمی‌ کردم که تیم نتیجه بگیرد که متاسفانه اشتباهات داوری ایران را از جام حذف کرد. من قبل از شروع بازی های آسیایی در ایران بودم. اما قبل از بازی اول با بحرین رفتم قطر. یعنی تقریبا ۱۷، ۱۸ روز ایران بودم.

پورعلی‌گنجی چالش من در تیم‌ملی است
برای حضور پورعلی‌گنجی در تیم‌ملی واقعا از ته دل خوشحال شدم بخاطر اینکه یک چنین شانسی در اختیار او قرار داده شده است که کمتر نصیب بازیکن ۲۰ ـ۲۱ ساله می‌ شود که فیکس در تیم‌ملی در چنین رقابت های مهمی بازی کند. در مورد عملکرد او هم فکر می‌ کنم با وجود جوانی عملکرد خوبی در تیم داشت و مرتضی توانست توانایی فنی اش را به نمایش بگذارد. قطعا حضور او در تیم‌ملی نشانگر حضور یک رقیب جدید برای من هست. پس از این بابت که چالش جدیدی در تیم دارم خوشحالم. ما باید با هم رقابت دوستانه و هدفمندی داشته باشیم و فکر می‌ کنم زیاد مهم نیست که چه کسی بازی کند.

قطری ها خودشان را در پیش بازنده می‌ دانند
در قطر خیلی از ایران می‌ ترسند یعنی پیش فرض آنها این است که ۸۰درصد مقابل ایران بازنده هستند. کیفیت تیم‌ملی ایران را خیلی بالا می‌ دانند و این مساله کار را برای ایران راحت تر می‌ کند. از طرفی کی‌روش هم مربی باهوشی است و برای هر بازی برنامه دارد. قبل از بازی ایران و قطر سر تمرین با بچه ها کلی کری خواندیم.من می‌ گفتم بابا قطر تیم هست؟! (می‌ خندد) بعد که ایران دو بازی برد می‌ گفتم ما که رفتیم بالا شما خودتان می‌ دانید.

قطر با سه باخت مربی اش را حفظ کرد
عکس العمل قطری ها در مقابل حذف از آسیا و باخت در هر سه دیدار خودشان، برای من خیلی جالب بود. من آن زمان داخل قطر بودم و اخبار را از نزدیک دنبال می‌ کردم. اول بحث این بود که مربی باید عوض شود قطری ها مربی جوانی دارند که با بازیکنانش دوست است. او ورژن کوچک کی‌روش است. بازیکنان قطر هم مثل ما دوست داشتند که با مربیانش ادامه دهند. بعد در روزنامه های قطر برای پیشکسوت ها نظرسنجی گذاشتند. با دو سوال بله یا خیر؟! که آیا باید با همین کادرفنی ادامه همکاری بدهند یا نه؟ ۸۰، ۹۰ درصد پیشکسوت ها هم رای به ادامه همکاری با او دادند. برای من خیلی جالب بود که با وجود اینکه قطر در مقابل امارات و بحرین با آمار بالای گل بازنده بود و در کل سه دیدار خودش را با شکست پشت سر گذاشت. اما همچنان قطری ها خواستند که با مربیشان ادامه همکاری دهند. یعنی مثل گذشته سریع مربیشان را عوض نکردند و برای ادامه همکاری با او ایستادگی کردند.

امکانات تیم های پایه مثل بزرگسالان
اینجا خیلی خیلی خیلی بیشتر از ایران به تیم های پایه اهمیت می‌ دهند. یعنی بارها اتفاق افتاده که وقتی تیم بزرگسالان ام صلال تمرین می‌ کند. در کنار زمین اصلی بازیکنان نونهالان یا نونهالان هم مشغول تمرین هستند یعنی از لحاظ امکانات در حد تیم های بزرگسال هستند. در حقیقت از امکانات استاندارد و برابر برخوردار هستند.

به من تلقین شده بود که در قطر چاق می‌ شوم
من خودم هم قبل از اینکه به قطر بروم آنقدر در ایران گفته بودند که به تیم های عربی بروی افت می‌ کنی. به خودم تلقین شده بود که احساس می‌ کردم مثلا اگر به قطر بروم افت می‌ کنم چاق می‌ شوم. من در مورد بازیکنان محلی نمی‌ دانم اما برای من اینجا کار کردن سخت تر از ایران است. در لیگ قطر در هر تیم چند بازیکن اروپایی و اسپانیایی و معتبر بازی می‌ کنند. من به عنوان دفاع وسط کار سختی برابر آنها دارم. برای خود من کیفیت فنی ام را بخواهم با قبل مقایسه کنم. هر چند کیفیت بازیکنان ایرانی بهتر است اما شرایط خود من اینجا سخت تر است.

برای غیبت در تمرین جریمه می‌ شویم
من نمی‌ دانم ۶، ۷ سال پیش در لیگ های عربی چه خبر بوده است اما الان آنقدر سخت گیری وجود دارد که حتی نمی‌ توانی یک روز از تمرینات غیبت کنی. هر یک روز غیبت کنی. کمیته المپیک قطر تو را جریمه می‌ کند. حتی زمانی که من مصدوم بودم می‌ بایست در تمرین حاضر شوم و زیرنظر پزشک تیم فیزیوتراپی انجام دهم. در حالی که اصلا در ایران اینطور نیست وقتی بازیکنی مصدوم شود ۲، ۳ هفته کسی از او خبر ندارد. اصلا در تمرینات فیزیوتراپی نیست بازیکن باید برود در کلینیک و مدت ها در تمرین غایب می‌ شود.

در قطر جمع ایرانی ها جمع است
الان در قطر ۶ بازیکن ایرانی هستیم که امروز شنیدیم که قوچان‌نژاد هم قرار است بیاید قطر و خیلی از این بابت خوشحال شدیم. با حضور بچه های ایرانی اینجا زندگی خیلی راحت تر می‌ شود. با هم خانوادگی می‌ رویم رستوران، بیرون. قبل از بازی ها هم که بازار کری خوانی داغ می‌ شود. بازیکنانی که بخواهد با هم روبه‌رو شوند کلی برای هم کری می‌ خوانند. آخرین بار هم تیم های سیدجلال حسینی و اشکان دژاگه با هم بازی داشتند که قرار بود هر تیمی ببازد بازیکن بازنده به همه غذا بدهد. الان هم منتظریم اشکان به همه شام دهد.

من بازیکن حرفه ای قطر هستم
تیم ام صلال در حال حاضر در رده ۵ جدول است. تیم های اول لیگ یعنی السد، الجیش و لخویا با اختلاف زیاد از تیم های حاضر در لیگ هستند که هر کدامشان چند بازیکن خارجی یا به اصطلاح حرفه ای دارند. در لیگ قطر به هر بازیکن خارجی می‌ گویند حرفه ای! یعنی من الان بازیکن حرفه ای ام صلال هستم ولی این سه تیم اول جدول مثلا الجیش که رقیب نفت است ۸، ۹ بازیکن خارجی دارد.

با بردن نفت همه استقلالی ها خوشحال می‌ شوند
تیم الجیش رقیب نفت دو نفر از بازیکنانش یعنی واگنر و مونتاری ملیت شان را به قطری تغییر دادند. برطبق مقررات فوتبال هم هر تیم آسیایی می‌ تواند ۳ بازیکن خارجی و یک بازیکن خارجی آسیایی داشته باشد. آنها یک فوروارد برزیلی که بازینک کوینتیانس بوده، بازیکن شماره یک کره، مونتاری، واگنر و دو دفاع وسط برزیلی دارند که این مساله کار تیم‌ملی آقا را خلی سخت می‌ کند. امیدوارم که علی آقا موفق باشد. با بردنشان تمام ایرانی ها و استقلالی ها خوشحال می‌ شوند.

ام صلال را بخاطر پست دفاع وسط انتخاب کردم
من در جام‌جهانی دفاع راست بودم. اما در آخرین دیداری که در مقابل کره برای تیم‌ملی به میدان رفتم. در دفاع وسط بازی کردم و قطعا در بازی های آسیایی شانس حضور و نشان دادن خودم دراین پست را داشتم. زمانی هم که از استقلال جدا شدم دوست داشتم دفاع وسط بازی کنم. برای همین هم وقتی آخرین پیشنهاد از قطر آمد و دیدم من را به عنوان دفاع وسط می‌ خواهند، آن را پذیرفتم. البته اگر مربی از من بخواهد در دفاع راست باشم باز هم به نظر او احترام می‌ گذارم و هیچ مشکلی ندارم و سعی می‌کنم چون مربی از من درخواست کرده عملکرد خوبی داشته باشم.

از نتایج حتی کارت زرد و قرمز لیگ هم با خبر هستم
در لیگ ایران صددرصد بازی های استقلال را دنبال می‌ کنم و اگر زمان آن با تمرینات ما تداخل نداشته باشد حتما بازی ها را نگاه می‌ کنم. برنامه ای دارم که تمام نتایج حتی کارت زرد و قرمزها را هم می‌ زند من هم درجریان همه چیز هستم. تمام خاطراتم در استقلال است.

افت لیگ یارمین چمن نامطلوب!
قبول ندارم لیگ ایران افت کرده است. من فکر می‌ کنم متاسفانه ضمن بازی های لیگ خوب نیست و همین مساله سطح فنی را پایین می‌ آورد. ما هر سال می‌ گوییم که لیگ افت کرده است. اگر اینطور باشد که الان اصلا نباید فوتبال داشته باشیم. ما در ایران به طرز وحشتناکی استعداد داریم که متاسفانه اسباب به نمایش گذاشتن توانایی هایشان را ندارد. به غیر از آزادی ۸۰درصد ورزشگاه های ما زمین خوبی ندارند.

امکان دارد سال آینده به استقلال برگردم
پیش‌بینی من از قهرمان این فصل استقلال است. من مطمئنم که استقلال قهرمن می‌ شود و آرزو می‌ کنم که با این عنوان دوباره به بازی های آسیایی برگردد. هیچ چیز بعید نیست ممکن است که سال آینده به استقلال برگردم.

کی‌روش روزی ۱۵، ۱۶ ساعت برای تیم‌ملی وقت می‌ گذارد
به عقیده من همیشه نظر هوادارها ذات فوتبال است و نمی‌ توان از نظری که آنها می‌ دهند ایراد گرفت. واقعا تمرینات کی‌روش خیلی طاقت فرساست و فشار بالای به بازیکنان می‌ آورد و من اصلا قبول ندارم که از ملی‌پوشان ایراد می‌گیرند که تنبل هستند. بازیکن ها کی‌روش را دوست دارند چون تجربه های جدیدی از او یاد می‌ گیرند. او با جدیت و پشتکار در هر روز ۱۵، ۱۶ ساعت برای تیم‌ملی وقت می‌گذارد.

دفاع از سیستم دفاعی کی‌روش
آقای کی‌روش در جام‌جهانی سیستم دفاعی را برای تیم اتخاذ کرد و این تاکتیک در تیم‌ملی جا افتاد. تیم هم در این سیستم دفاعی منظم عمل کرد. بعد همه به یکباره انتظار دارند که بازی تیم‌ملی در رقابت های آسیایی به یکباره هجومی شود. این کار قابل اجرا نیست دیدید که براساس قرعه ای که داشتیم تا حدودی این سیستم باعث نتیجه گیری با ما شد که متاسفانه اشتباهات داوری همه چیز را برهم زد.

شهباززاده و رفیعی پدیده لیگ
من فقط بازی های استقلال را در لیگ دیدم و فکر می‌ کنم پدیدهای این فصل سجاد شهباززاده از استقلال و سروش رفیعی از فولاد هستند که متاسفانه سروش در نیم فصل دوم فرصت بازی کردن پیدا نکرد.

دعا برای حل مشکل خوزستان
یکی از نگرانی های من در قطر آب و هوای اهواز و شرایط بدی است که خانواده من هم در اهواز با آن روبه‌رو هستند. در قطر هم پیش می‌ آید که گردوخاک شود اما یک روزه حل می‌ شود، اما متاسفانه در اهواز نمی‌ دانم چرا این آلودگی روزها ادامه پیدا کرده قبلا هم این اتفاق می‌ افتاد اما اینقدر طولانی نبود. نمی‌ دانم که آیا می‌ شود برای این مشکل کاری کرد یا نه؟ اما مردم خوزستان خیلی تحت فشار هستند و زندگی شان سخت است. کاری از دست من برنمی آید جز اینکه برای حل این مشکل دعا کنم.

خاطرات بد من در استقلال هم خوب است
من برای استقلال و فولاد آرزوی موفقیت دارم چون با فولاد زندگی کردم و در استقلال هم ۷ سال به اندازه یک عمر بزرگ شدم. در استقلال روزهای خوبی داشتم حتی خاطرات بد من در استقلال هم خوب است. امیدوارم فولاد در آسیا و لیگ نتیجه بگیرد و استقلال با قهرمانی به آسیا برگردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا