حمله پلنگ گرسنه به چوپان شیروانی

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش منابع مردمی در شنبه شب ، عبدالرضا خان زاده چوپان این روستا براثر حمله پلنگ از ناحیه دست زخمی شد که برای مداوا به مرکز درمانی محل منتقل شده است. این چوپان مدعی شده است با وجود داشتن اسلحه گرم از آن برای دفاع از خود و گوسفندانش در …

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش منابع مردمی در شنبه شب ، عبدالرضا خان زاده چوپان این روستا براثر حمله پلنگ از ناحیه دست زخمی شد که برای مداوا به مرکز درمانی محل منتقل شده است.
این چوپان مدعی شده است با وجود داشتن اسلحه گرم از آن برای دفاع از خود و گوسفندانش در برابر حمله پلنگ استفاده نکرده و با کمک سگ های گله از دست این حیوان نجات یافته است.
رییس اداره محیط زیست شهرستان شیروان شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این خبر را تایید و گزارش کامل را منوط به بررسی میدانی در منطقه کرد.
محمدخالقی اظهار کرد: چوپان به همراه گله اش در ارتفاعات گچ در منطقه رشوانلو شیروان به زیستگاه پلنگ رفته بود که با حمله این حیوان مواجه و از ناحیه دست زخمی شده و به صورت سرپایی در مرکز درمانی محل درمان شده و حال عمومی این فرد نیز رضایت بخش است.
وی از مردم منطقه بویژه گله داران خواست از تجاوز به حریم و زیستگاه حیوانات در منطقه به خصوص پلنگ خودداری کنند تا مورد حمله این حیوانات قرار نگیرند.
استان خراسان شمالی یکی از زیستگاه های یوزپلنگ ایرانی است که در سال گذشته با کمک سازمان عمران ملل متحد طرح حمایت از یوز ایرانی در منطقه میاندشت در شهرستان جاجرم اجرایی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا