صادقی: نکونام هم مثل دایی کاپیتانی را نپذیرفت

صادقی به خبرنگار “ورزش سه” گفت: من پانزدهمین فصل حضورم در سایپا را تجربه می کنم ولی دوست دارم که شأن جواد نکونام در تیم حفظ شود برای همین هم از کاپیتانی او ناراحت نمی شوم. بازیکنان سطح بالایی به سایپا اضافه شدند خدا را شکر الان ۶ هفته ای از شروع تمرینات ما برای …

صادقی به خبرنگار “ورزش سه” گفت: من پانزدهمین فصل حضورم در سایپا را تجربه می کنم ولی دوست دارم که شأن جواد نکونام در تیم حفظ شود برای همین هم از کاپیتانی او ناراحت نمی شوم.

بازیکنان سطح بالایی به سایپا اضافه شدند
خدا را شکر الان ۶ هفته ای از شروع تمرینات ما برای لیگ پانزدهم می گذرد و ما تمریناتمان را خیلی زود و به موقع شروع کردیم. خوشبختانه سایپا ۹۰،۸۰ درصد تیم گذشته اش را حفظ کرده است و بازیکنانی مثل غلامرضا رضایی، رضا نوروزی، وحید اسماعیل بیگی، جواد نکونام و یک دروازبان خارجی به جمع ما اضافه شده اند. ما بازیکنان خوب و سطح بالایی را جذب کردیم که می توانند سایپا را برای رسیدن به قهرمانی کمک کنند. ضمن اینکه از زمانی که تمرینات ما شروع شده من می بینم که جوانترها به نسبت فصل گذشته خیلی پخته تر شده اند.

با این بازیکنان قهرمان لیگ می شویم
من قبول دارم در مقابل تیمهایی مثل سپاهان که مدعیان قهرمانی هستند سایپا کمتر هزینه کرده است. ولی تنها برتری تیمهایی مثل سپاهان و تراکتور داشتن تماشاگر است. چون اگر به کل تیم ما نگاه کنید می بینید که ما بازیکنان خوبی جذب کردیم که خیلی می توانند به جوانترها کمک کنند. با تلفیق بازیکنان با تجربه و جوان در کنار هم می توانیم بعد از قهرمانی در لیگ حضور موفقی هم در بازیهای آسیایی داشته باشیم.

تغییر سیاست گذاری سایپا
سایپا فصل گذشته یکی از جوانترین تیمهای لیگ بود ولی در این فصل میانگین سنی تیم شما بالا رفته، صادقی به این سوال پاسخ داد که سیاست باشگاه نسبت به سال گذشته عوض شده، شما حساب کنید که ما فصل پیش در تیم فقط۵،۴ بازیکن با تجربه بودیم و تیم بر اساس بودجه معینی بسته شده بود. البته ما بازیکنان خوبی داشتیم ولی در بسیاری از بازیها به دلیل بی تجربگی نتیجه را به حریف واگذر کردیم. ولی در لیگ جدید سیاست باشگاه قهرمانی و پر قدرت شروع کردن لیگ است برای همین هم مربی تشخیص داد که چند بازیکن با تجربه هم به ترکیب ما اضافه شوند.

باید شأن نکونام در سایپا حفظ شود
در مورد بحث کاپیتانی سایپا همانطور که جواد نکونام گفته کاپیتان را مربی انتخاب می کند. ممکن است کسی در باشگاهی قدمتش هم کم باشد. من خودم هیچ موضعی به کاپیتانی نکونام ندارم. او با ۱۵۰ بازی ملی رکورددار بازیهای ملی است . ۷ سال در اروپا توپ زده و من ناراحت نمی شوم اگر او بازوبند را ببندد. آقای نکونام قطعا یکی از بزگترهای تیم است و من برای او احترام ویژه ای قائل هستم. من قبل از کنفرانس مطبوعاتی آقای نکونام هم نظرم را به آقای جلالی گفتم، ولی خود نکونام اصرار داشت که بازوبند را نمی بندد. در هر صورت او بازیکن بزرگی است و ما دوست داریم که نکونام از تجربیاتش به بازیکنان جوان تیم انتقال دهد و شان و شخصیت او در سایپا حفظ شود.

ناراحت نمی شوم بازوبند را به نکونام تقدیم کنم
یادم می آید که چندین سال پیش زمانی که آقای دایی به سایپا آمد بازوبند را با بزگواری به من داد و فصل بعدش هم مربی زمانی که او بازیکن مربی بود هفته پنجم بازوبند را به او دادم که بازهم آقای دایی عنوان کرد که شما از من در سایپا قدیمی تر هستی. در نهایت هم این اتفاق باعث شد که ما رابطه بهتر و صمیمی تری با هم داشته باشیم. آن سال در تیممان هم جو خیلی صمیمی و خوب بود و در نهایت هم دیدید که ما قهرمان شدیم. در مورد نکونام هم همینطور است من دوست دارم که شان او در تیم حفظ شود و اصلا نارحت نمی شوم که بازوبند را به نکونام تقدیم کنم و اگر خودش این تصمیم را داشته باشد من می پذیرم.

یکسال شماره ۶ را برای نکونام کنار گذاشتیم
شما در مورد پیراهن شماره ۶ که جواد نکونام رسید سوال می کنید باید بگویم که فصل پیش هیچ کس شماره ۶ را بر تن نکرد. البته دو فصل پیش اسحاق سبحانی این شماره را می پوشید ولی از آنجایی که ما می دانستیم قرار است نکونام در این فصل این پیراهن را به تن کنید، یکسال شماره ۶ را برای نکونام کنار گذاشتیم(می خندد)

خود باوری جوانهای سایپا
ما در مدت چند روز حضور نکونام در تمرینات سایپا جلساتی را با حضور آقای جلالی و نکونام داشته ایم. تنها چیزی که ما باید به جوانترها القاء کنیم این است که باید خودشان را باور داشته باشند. آنها باید باور کنند که سایپا پتانسیل قهرمانی دارد. باید این باور را در مرحله عمل نیز به اثبات برسانیم فصل پیش ما در دیدارهایمان مقابل استقلال و پرسپولیس جلو بودیم ولی در دقایق ۸۶،۸۵ نتیجه را واگذار کردیم. یا در دیدار مقابل راه آهن که خراب در کل سه پنالتی هدر رفت که البته یکی از آن پنالتی ها را خود من از دست دادم. سایپا می تواند قهرمان این فصل شود به شرطی که خودش را باور داشته باشد. خدا را شکر جواد روحیه قوی دارد و صحبتهای او هم دربازیکنان تاثیر می گذارد. امیدوارم یک فصل خوب را در سایپا تجربه کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا