آل هاشم: مدیون شهدا هستیم

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عصر روز سه‌شنبه در مراسم یادواره یک هزار شهید دانش آموخته دانشگاه افسری امام علی(ع) اظهار کرد: پس از سال‌ها نبرد دیپلماتیک ما موفق شدیم حقانیت خود در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و همچنین پرهیز خود از دستیابی به سلاح هسته‌ای که برگرفته از دین و فتوای رهبری است …

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عصر روز سه‌شنبه در مراسم یادواره یک هزار شهید دانش آموخته دانشگاه افسری امام علی(ع) اظهار کرد: پس از سال‌ها نبرد دیپلماتیک ما موفق شدیم حقانیت خود در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و همچنین پرهیز خود از دستیابی به سلاح هسته‌ای که برگرفته از دین و فتوای رهبری است را به جهان اثبات کنیم.

وی همچنین افزود: در مقابل توسعه ایران‌هراسی دشمن شکست خورد و آن‌ها دیگر نمی‌توانند بهانه‌گیری کنند. آن‌ها مجبور شده‌اند با رفع تحریم‌ها حقوق ملت را به رسمیت بشمارند. این عظمت و بزرگی ملت بیش از هر عامل دیگری مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران است. بدون تردید مقاومت درسی بود که شهدا به ما آموختند. ولایت‌مداری، احساس مسئولیت نسبت به نظام و انقلاب و تلاش برای ارتقا نظام از سایر درس‌های شهداست.

وی با بیان این‌که «حضرت امام خمینی (ره) فرهنگ شهادت را در عصر حاضر زنده کرد» خاطرنشان کرد: در مقطعی که دشمنان به ملت هجوم آوردند، شهدا پا به عرصه دفاع از کشور گذاشته و مردانه ایستادند. شهدا با بصیرت و با عشق به ولایت، آگاهانه در مسیر دفاع از کشور جان خود را فدا کردند.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین با اشاره به این‌که «دانشگاه افسری امام علی (ع) نقش بی‌بدیلی در دوران دفاع مقدس ایفا کرده است» اظهار کرد: این دانشگاه به دلیل تربیت اسلامی و نظامی، به فیضیه ارتش معروف شده است. این دانشگاه اولین و آماده‌ترین مرکزی بود که از همان روزهای اولیه جنگ تحمیلی دانشجویان خود را به خط مقدم نبرد فرستاد و نقش مهمی در توقف ماشین جنگی دشمن داشت.

وی همچنین با اشاره به فداکاری دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) گفت: امروز در سایه مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام موقعیت کشورمان در منطقه و جهان اسلام بسیار ممتاز و بی‌نظیر است. امروز با رهبری حکیمانه رهبری و در ادامه خط امام خمینی (ره) کشورمان تحکیم، تثبیت و اعتلا یافته است. در مقابل سیاست‌های دشمن با ناکامی‌ مواجه شده است.

وی با بیان این‌که‌ «حفظ فرهنگ شهادت طلبی، پیروی از ولایت و تلاش برای اعتلای کشور وظیفه ما در قبال شهداست» خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت‌طلبی کشور را از گزند دشمنان حفظ می‌کند البته دشمن در جبهه جنگ نرم از تمام امکانات برای نابودی این فرهنگ استفاده می‌کند.

آل هاشم در پایان تاکید کرد: ما در مقابل موظف هستیم برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش بیشتری کنیم. وظیفه ما ادامه راه شهدا و استقامت در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان است. دشمن هرچه ما را تهدید کند ما باید ثابت قدم بمانیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا