اتمام ساخت واحد ۲ نیروگاه هسته‌ای هند

هم‌چنین بنابر اعلام ستاد نظارت بر انرژی اتمی هند (AERB) راکتور هسته‌ای واحد ۱ این نیروگاه از ۳۱ دسامبر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. هم‌چنین بازرسان ایمنی در حال انجام آخرین بازرسی‌های ایمنی و امنیتی تا پیش از آغاز به فعالیت راکتور هسته‌ای واحد ۱ نیروگاه کودانکولام هستند. این ستاد هم‌چنین اعلام کرده است …

هم‌چنین بنابر اعلام ستاد نظارت بر انرژی اتمی هند (AERB) راکتور هسته‌ای واحد ۱ این نیروگاه از ۳۱ دسامبر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

هم‌چنین بازرسان ایمنی در حال انجام آخرین بازرسی‌های ایمنی و امنیتی تا پیش از آغاز به فعالیت راکتور هسته‌ای واحد ۱ نیروگاه کودانکولام هستند.

این ستاد هم‌چنین اعلام کرده است که مجوز اولیه ساخت پروژه نیروگاه هسته‌ای (GHAVP) را که شامل ۴ راکتور هسته‌ای ۷۰۰ مگاواتی است و در منطقه گوراچنور هند واقع است را صادر کرده است. این ۴ راکتور، نسل جدیدی از راکتورهای آب سنگین تحت فشار (PHWR) است.

بنابر اعلام ستاد نظارت بر انرژی اتمی هند همه اصول طراحی و ساخت پروژه‌ نیروگاه هسته‌ای (GHAVP) در واقع تکرار پروژه‌های نیروگاه‌های هسته‌ای کاکراپار و راجاستان است که هر دوی این نیروگاه‌های هسته‌ای در مراحل پایانی ساخت خود قرار دارند؛ اما ۴ راکتور هسته‌ای ۷۰۰ مگاواتی نیروگاه (GHAVP) که از نوع راکتورهای آب سنگین تحت فشار هستند به ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید ایمنی و امنیتی مجهز خواهند بود.

هند هم اکنون دارای برنامه هسته‌ای گسترده‌ای است که انتظار می‌رود تا پایان ۲۰۲۰ ظرفیت تولید انرژی نیروگاه‌های هسته‌ای خود را به ۱۴۶۰۰ مگاوات برساند و درنظر دارد تا سال ۲۰۵۰ بتواند میزان ۲۵ درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق استفاده از انرژی هسته‌ای تولید کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا